تیم های فوتوالی استان گلستان در رقابت های قهرمانی کشور هر سه مدال و مقام این دوره از رقابت ها را به گلستان آوردند.

هر سه مدال فوتوالی قهرمانی کشور برای گلستانی ها

به گزارش گلستان 24 در رقابت های فوتوالی قهرمانی کشور که روز جمعه در مجتمع ساحلی، رفاهی و تفریحی استان مازندران در شهرستان ساری به پایان رسید، تیم 'موسسه مالی اعتباری آرمان گلستان' به عنوان قهرمانی دست یافت.
به گزارش خبرنگار ایرنا در پایان نخستین دوره این رقابت ها که با حضور 25 تیم باشگاهی از 17 استان به مدت دو روز برگزار شد، تیم های جمیل گلستان دوم و تیم های خورشیدسرحدی و رستوران شمشیری دیگر نمایندگان گلستان سوم مشترک شدند.

هر سه مدال فوتوالی قهرمانی کشور برای گلستانی ها
همچنین تیم قوی سپید گیلان کاپ اخلاق این دوره از رقابت ها را به دست آورد.
شناسایی بازیکنان برای تیم ملی و حضور در مسابقات قهرمانی 2016 آسیا در ویتنام از اهداف برپایی این مسابقات بود.
فوتوالی ترکیب دو رشته فوتبال و والیبال است و فعالیت این رشته از چهار سال قبل در کشور آغاز شده است.
ریشه رشته ورزشی فوتوالی به برزیل برمی گردد و ورزشکاران در این رشته ترکیبی دو نفره تلاش می کنند با ضربات پا توپ را از تور عبور دهند.
همه چیز فوتوالی مثل والیبال ساحلی است ولی با توپ فوتبال و هر تیم حداکثر فقط می تواند سه ضربه به توپ بزند و در صورت اصابت توپ به زمین، امتیاز به تیم مقابل داده می شود.
سرویس ها هم بایستی از پشت خط عرضی زمین زده شود، سرویس زننده در فوتوالی می تواند ماسه ها را یک جا پشت خط جمع کرده و توپ را با ضربه پا از روی تور رد کند.
شرایط زمین فوتوالی هم که کاملا خاص است و شبیه زمین والیبال ساحلی است و البته مقداری کوچکتر، سطح زمین باید از ماسه یکنواخت، مسطح، هموار و یک شکل باشد و ابعادش هم 18 در 9 متر است.
تور و توپش هم که دیگر کاملا با سپک تاکرا متفاوت است، توپ فوتوالی هم اندازه و هم شکل توپ فوتبال است و البته با وزنی تقریبا کمتر از آن، ارتفاع تور هم در مسابقات رسمی 220 سانتیمتر است.
همچنین تیم دیگر گلستان در این رقابت ها 'رستوران خورشیدسرحدی الف' بود که در مرحله یک هشتم نهایی، پس از مغلوب شدن برابر خوزستان از گردونه رقابت ها حذف شد.
بازیکنان گلستانی حاضر در این رقابت ها را ابوذر قربانی و حامد شادان تیم موسسه مالی اعتباری آرمان، جمیل کر و عثمان سن سبیلی تیم جمیل گلستان، حلیم رهبری و وحید ایمری تیم رستوران خورشید سرحدی، آنی نظری و فریدون صفایی رستوران شمشیری، احمد و محمود شادان رستوران خورشید سرحدی الف تشکیل می دادند.
مراسم اهدای جوایز با حضور محمد علیپور رییس فدراسیون انجمن های ورزشی کشور، عبدالحسین دلداده مهربان و منصور دمیرچی رییس و نایب رییس کمیته فوتوالی کشور، حبیب حسین زادگان مدیرکل ورزش و جوانان مازندران و سایر مقامات این استان برگزار شد.

 

 

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار