مدیرعامل مرکز گسترش سینمای تجربی اعلام کرد

مدیرعامل مرکز گسترش سینمای تجربی گفت: ۴ فیلم از استان گلستان مورد حمایت مرکز گسترش سینمای تجربی قرار می‌گیرد.

حمایت مرکز گسترش سینمای تجربی از ۴ فیلم گلستانی

به گزارش گلستان24، محمدمهدی طباطبائی نژاد، شامگاه یکشنبه در مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره ملی پویانمایی و بازی‌های رایانه‌ای اظهار داشت: مرکز گسترش سینمای تجربی از 2 فیلم در بخش پویانمایی و 2 فیلم در بخش مستند حمایت می‌کند.

حمایت مرکز گسترش سینمای تجربی از ۴ فیلم گلستانی

وی افزود: وقتی از سینما حرف زده می‌شود نمی‌توان از انیمیشن حرف نزد و امروز کمتر فیلمی در دنیا ساخته می‌شود که در آن از انیمیشن استفاده نکرده باشند.

مدیرعامل مرکز گسترش سینمای تجربی تصریح کرد: انیمیشن آینده سینما است و فعالیت‌هایی که در این بخش شده شوق‌انگیز و امیدوارکننده بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان نیز در این جلسه گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد و به تبع آن ادارت کل فرهنگ و ارشاد متولی مدیریت تولید و پخش آثار سینمایی در کشور است.

حجت الاسلام علی اصغر فضیلت افزود: ماهیت این فرآیند هنری است اما ابعاد اجتماعی، اقتصادی، اقتصادی، فناوری و تربیتی نیز دارد.

به گفته وی، 3 گروه دولت، تولیدکنندگان و مصرف کنندگان ایفا کننده نقش اصلی در این زمینه هستند و لازمه پیشرفت سینما توازن در این 3 گروه است و توازن شکل نمی‌گیرد مگر اینکه رویکردها به سمت همدلی و همزبانی برود.

فضیلت افزود: رویکرد همه دولت‌ها این بود که از تصدی‌گری خود ،با وجود مشکلاتی مانند کوچک بودن جامعه مصرف کنندگان، ضعف اقتصادی و پراکندگی تولیدکنندگان، بکاهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان با اشاره به جشنواره پویانمایی رضوی گفت: پویانمایی برای همه و به ویژه نسل جوان و نوجوان جذابیت دارد و در شرایط جنگ نرم و فرهنگی باید از این فرصت استفاده کنیم و کاری نکنیم که تبدیل به تهدید شود.

فضیلت گفت: فعالیت‌های سینمایی به ویژه در حوزه کودک و نوجوان نیاز به فرم و محتوا و ساختار دارد و این نیازها با همدلی فراهم می‌شود.

وی تاکید کرد: حوزه کودک و نوجوان به علم، فلسفه، هنر و سرمایه‌های مادی و معنوی نیاز دارد.

انتهای پیام/ تسینیم

ارسال نظر

آخرین اخبار