مدیر کل گمرکات استان گلستان گفت :دومین باسکول هوشمند گمرک مرزی اینچه‌برون به منظور تسهیل در صادرات و واردات به بهره‌برداری می‌رسد و باسکول شماره یک برای ترانزیت کالا و باسکول شماره 2 برای صادرات اختصاص خواهد یافت.

راه اندازی دومین باسکول هوشمند گمرک مرزی اینچه‌برون در استان گلستان

به گزارش گلستان24، علی‌اکبر شامانی در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران اظهار داشت: حذف پروانه از رویه صادرات و واردات، بهره برداری از دومین باسکول هوشمند، استقرار سیستم اظهار از راه دور، طرح سلکتیوتیی و اخذ مجوز تفیض اختیار برای ورود موقت مواد اولیه برای کالاهای تولیدی در گمرکات استان گلستان از مهم ترین برنامه های این اداره است.

راه اندازی دومین باسکول هوشمند گمرک مرزی اینچه‌برون در استان گلستان

وی افزود: به زودی دومین ایکس ری مسافری نیز در گمرک مرزی اینچه برون استان گلستان نصب و راه اندازی خواهد شد.

مدیرکل گمرکات استان گلستان از حذف پروانه رویه صادرات و واردات در گمرکات استان گلستان از 29 تیرماه خبر داد و تصریح کرد: در راستای استقرار سیستم اظهار از راه دور، طرح ساماندهی جامع گمرکی کشور، مراجعه حضوری بازرگانان و تجار برای ثبت کالاهای صادراتی و وارداتی حذف شده است.

شامانی افزود: بازرگانان و تجار با دریافت رمز ورود از گمرکات استان گلستان محصولات خود را اظهار می‌کنند که این سبب کاهش زمان و هزینه‌ها می‌شود.

وی اظهار کرد: تا هفته آینده دومین باسکول هوشمند گمرک مرزی اینچه‌برون به منظور تسهیل در صادرات و واردات به بهره‌برداری می‌رسد و باسکول شماره یک برای ترانزیت کالا و باسکول شماره 2 برای صادرات اختصاص خواهد یافت.

شامانی از ترخیص کالاهای متروکه خبر داد و گفت: از سال 89 تا سال گذشته یک هزار و 600 تن کالا متروکه در گمرک وجود داشت، در سال گذشته با پی گیری‌های انجام شده، این کالاها تعیین تکلیف شد و بخشی از آن که قابل انهدام بود، منهدم و بخش دیگر نیز برای تعیین تکلیف منتقل شد.

مدیرکل گمرک گلستان افزود: وزن کالاهای صادراتی در 4 ماه نخست امسال 188میلیون و 864 هزار و 202 کیلوگرم بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی 45 درصد افزایش داشته است.

وی گفت: کالاهای صادراتی از استان گلستان به ترتیب به کشورهای عراق، ترکمنستان، افغانستان، چین، قزاقستان، ایتالیا، فدراسیون روسیه، پاکستان، ترکیه، آذربایجان، تاجیکستان، ازبکستان و اندونزی صادر شده است.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار