بازدید گروه تخصصی بیابان سازمان جنگل ها و مراتع کشور از مناطق شمال استان، شرکت پنج واحد صنعتی استان در نمایشگاه ایران در ترکمنستان، وقوع 292 فقره حریق و حوادث مرداد ماه در گرگان، بررسی چالش های مدیریت شهری در مجمع مشورتی رؤسای شوراهای مراکز استان ها، تخصیص بیش از 420 میلیون تومان کمک هزینه سرویس دانش آموزان استثنایی، مرمت بقعه آق مشهد در علی آباد و بازدید معاونان و کارشناسان شهرداری های آذربایجان شرقی از پروژه های عمرانی گرگان

بسته اخبار گوناگون استان گلستان

به گزارش گلستان24، به منظور شناسایی رخساره های بیابانی و تحت تاثیر بیابان زایی برای مدیریت مناطق خشک و کنترل بیابانزایی، مناطق شمالی استان گلستان مورد بازدید دبیر کمیته فنی و کارشناسان سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور قرار گرفت.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان اظهار کرد: بخش های وسیعی از مناطق شمال و شمال شرق استان به دلیل شرایط خاص اقلیمی، ادافیکی و ژئومرفولوژیکی شاهد پدیده بیابانی شدن است.
ابوطالب قزلسفلو با بیان این که بیابان زایی حد و مرز نمی شناسد و شامل گستره وسیعی است که تبعات منفی آن بیشتر متوجه اقشار کم درآمد و فقیر جامعه است افزود: سازماندهی برنامه های مقابله با بیابان زایی قبل از بحران، آسان تر، کم خرج تر و موثرتر است بنابراین با پیش بینی و تخصیص اعتبارات مقابله با بیابان زایی و مدیریت مناطق بیابانی می توان گام های مثبت برای کنترل این پدیده در استان برداشت.

*** 
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان از شرکت پنج واحد صنعتی استان در یازدهمین نمایشگاه جمهوری اسلامی ایران در کشور ترکمنستان خبر داد و گفت: مقاومت بندر، فرآورده های فولادی ایستا، تولید درب و پنجره یو پی وی سی یاران بهار، صنعت چوب شمال و سیمان پیوند گلستان از واحدهای تولیدی گلستان بودند که در این نمایشگاه محصولات و توانمندی های خود را ارائه کردند. 
حسینقلی قوانلو با اشاره به اهمیت روابط تجاری و همکاری‏ های میان دو کشور ایران و ترکمنستان اضافه کرد: هم مرز بودن و توسعه روابط تجاری گلستان با ترکمنستان از مهمترین اهداف در این مناسبات است. 
وی، برگزاری نمایشگاه ها را فرصتی مناسب برای توسعه روابط دو کشور دانست و تصریح کرد: اسفند ماه امسال نیز یک نمایشگاه تخصصی دیگر ایران در این کشور برپا خواهد شد که در آن تولیدکنندگان گلستانی حضوری پررنگ تر خواهند داشت. 
نمایشگاه تخصصی ایران در کشور ترکمنستان با عنوان 'ایران پروژه - 2015' طی روزهای چهارشنبه تا جمعه هفته گذشته در قصر نمایشگاهی عشق آباد برگزار شد. 

***
سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی گرگان اعلام کرد: در مرداد امسال 292 فقره حریق و حوادث در حوزه شهر گرگان به وقوع پیوست.
از این تعداد حوادث 254 فقره در داخل شهر گرگان و تعداد 38 فقره در خارج از محدوده شهر اتفاق افتاده است.
همچنین از کل حوادث و آتش سوزی، تعداد 191 فقره مربوط به حریق و تعداد 101 فقره مربوط به حوادث امداد و نجات بوده است.
بیشترین آتش سوزی هایی که به وقوع پیوسته مربوط به آتش گرفتن علفزار و ضایعات با 90 فقره و بعد از آن آتش سوزی منازل مسکونی با 32 فقره بوده است.
بیشترین حوادث امداد و نجات مربوط به محبوس شدن در اماکن با 27 فقره و محبوس شدن در آسانسور با 23 فقره بوده است.
در اثر این حوادث متاسفانه 22 نفر از اهالی گرگان مصدوم و به مراکز درمانی منتقل شدند.

***
رییس شورای اسلامی شهر گرگان گفت: چالش های کلان مدیریت شهری در دومین نشست مشترک رؤسای شوراها و شهرداران طی سال جاری در قالب پنجاه و دومین اجلاس رسمی مجمع مشورتی بررسی شد.
حسین ربیعی با اشاره به این که برخی از مسائل و مشکلات مربوط به مدیریت شهری در کلانشهرها و مراکز استان ها در قالب چهار کمیسیون فعال این مجمع مورد بررسی قرار گرفت افزود: کمیسیون توسعه و عمران، کمیسیون فرهنگی و اجتماعی، کمیسیون بهداشت و سلامت و کمیسیون حقوقی و اقتصادی از کمیسیون های فعال در این مجمع بودند که به بررسی مسائل مربوط به حوزه فعالیت خود پرداختند.
وی ادامه داد: جایگاه مدیریت شهری در برنامه ششم توسعه کشور، بحث نحوه تعامل با دیوان محاسبات و سازمان بازرسی، سهم شهرداری ها از درآمد از فروش بنزین و جرائم راهنمایی و رانندگی و آسیب شناسی پیش نویس لایحه درآمدهای پایدار شهرداری ها بخشی از موارد مطرح شده در این نشست بود.
ربیعی خاطرنشان کرد: همچنین بررسی پیش نویس لایحه قانون جامع مدیریت شهری، پیش نویس لایحه دائمی قانون مالیات بر ارزش افزوده، نوسازی ناوگان اتوبوسرانی با مساعدت دولت، ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم شهرها، زیباسازی منظر شهری و بررسی مسائل مربوط به کسر نیم درصد از درآمد شهرداری ها جهت کتابخانه های عمومی از دیگر موارد مطرح شده در این مجمع بود.

***
رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی گلستان گفت: به همت معاونت پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان بیش از 420 میلیون تومان کمک هزینه سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان به حساب مدارس واریز شده است. 
عباس خانعلی با بیان این که از سوی این معاونت تجهیزات آموزشی و اداری نیز تهیه شده است افزود: معاونت پشتیبانی هزینه رفت و برگشت تیم های اعزامی به مسابقات کشوری نیز تامین شده است.

***
برای حفظ مواریث ارزشمند تاریخی و باستانی و با مشارکت بخشداری، دهیاری و هیئت امنا، بقعه آق مشهد در علی آباد مرمت می شود.
مدیر میراث فرهنگی علی آباد گفت: این بقعه بر روی یکی از تپه های ثبتی شهرستان قرار گرفته و در ساخت آن از مصالحی چون آجر و ملات پودر گچ استفاده شده و جزو سازه های گنبدی محسوب می شود.
عباس عنایت افزود: طبق نظر کارشناسان، با توجه به فرم خاص بقعه و مواد فرهنگی پیرامونی تاریخ ساخت آن را می توان قرون 9 و 10 اسلامی پیشنهاد کرد.
وی گفت: این اثر با توجه به شرایط جغرافیایی و رطوبت بالای منطقه و ملات مورد استفاده شده در گنبد و اندودهای داخلی و بیرونی دچار لطماتی شده که مورد مرمت قرار خواهد گرفت.

***
گروهی از معاونان و کارشناسان اداری و مالی و معاونان خدمات شهری شهرداری های آذربایجان شرقی، ضمن دیدار با مدیران شهرداری گرگان، از پروژه های عمرانی این شهر بازدید کردند. 
این گروه از کارکنان شهرداری های آذربایجان شرقی که به منظور تبادل نظر، بهره گیری از تجارب و بازدید از پروژه های عمرانی به گرگان سفر کردند از پروژه های زیرگذر گلشهر، زیرگذر صیاد شیرازی، پارک جهان نما در خیابان جام جم و فرهنگسرای در دست احداث شهرداری دیدن کردند. 

***

کلنگ ساخت پروژه مرکز جامع پیشگیری، کنترل و درمان سرطان جمعیت هلال احمر گلستان طی مراسمی به زمین زده شد.
مدیرکل جمعیت هلال احمر استان گلستان در این مراسم گفت: این مرکز با همت خیرین و داوطلبان شهرستان ترکمن با هزینه ای بالغ بر 12 میلیارد ریال ساخته خواهد شد.
مجتبی اکبری افزود: گلستان متاسفانه در مسئله بیماری سرطان بسیار آسیب پذیر بوده و یکی از قطب های کشور محسوب می شود و به همین دلیل تصمیم گرفتیم با به کارگیری ظرفیت مردم به بحث پیشگیری و کنترل آن وارد شویم.
وی بیان کرد: برای این کار فراخوان دادیم و خیّرین و داوطلبین بندرترکمن از این طرح استقبال کردند و قرار شد با نقشه هلال احمر استان، مرکز پیشگیری و کنترل سرطان در این شهرستان ساخته شود.
وی بیان کرد: ساخت این مرکز در مکانی به مساحت حدود یک هزار مترمربع با محوریت پیشگیری، آموزش و کنترل سرطان آغاز شد و پس از یک سال به بهره برداری خواهد رسید.

***
نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان به مناسبت دهه کرامت و نزدیک بودن روز محیط بان از مجتمع تنگه گل پارک ملی گلستان دیدن کرد.
آیت اله نورمفیدی ضمن بازدید از امکانات موجود در منطقه با سرپرست، جانشین و جمعی از یگان حفاظت محیط زیست دیدار و گفت و گو کرد.

***
رییس مرکز آموزش کشاورزی شهرستان کردکوی در بازدید فرماندار گفت: این مرکز دارای 140 هکتار عرصه برای فعالیت های کشاورزی، باغداری و پرورش گل و 1200 مترمربع فضای آموزشی اعم از سالن آمفی تئاتر 400 نفره، سالن غذاخوری 400 نفره، خوابگاه با ظرفیت پذیرش 360 دانشجوست.
همایون رضی افزود: همچنین آزمایشگاه های گیاه شناسی، شیمی و خاک شناسی، آب بندان 40 هکتاری، سایت کامپیوتری، دو کارگاه آموزشی و سالن ورزشی چندمنظوره از مهم ترین ظرفیت ها و امکانات این مرکز است که متاسفانه در سال های گذشته مورد بی مهری مسئولان وقت قرار گرفته است.
وی آسفالت مسیر منتهی به این مرکز، احیای امر آموزشی و افزایش تعداد دانشجویان، ایجاد پروژه هایی نظیر پرورش ماهیان گرم آبی و ... را از مهمترین عملکرد طی دو سال گذشته این مرکز اعلام و اظهار امیدواری کرد: با همکاری مسئولان شاهد احیا و رونق بیش از پیش این مرکز باشیم.
در این بازدید نماینده مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای اداری شهرستان کردکوی نیز حضور داشتند.

***
نشست هم اندیشی و بهره مندی از توان تشکل های غیردولتی گلستان در برگزاری جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین در استان، تشکیل شد.
مسئول تشکل های غیردولتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: با توجه به رویکرد اداره کل مبنی بر همکاری بیشتر با تشکل های مردم نهاد و بهره مندی از توان و ظرفیت آن ها، جهت بهره مندی از این ظرفیت استان در برگزاری جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین برنامه ریزی شده است.
علی اصغر قدیمی افزود: در این نشست نمایندگان تشکل ها به بیان ایده ها و نظرات خود و زمینه های همکاری های مشترک در جشنواره فرهنگ اقوام پرداختند.
وی اضافه کرد: نظرات و پیشنهادات مطرح شده در برگزاری جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین مد نظر قرار گرفته و از ظرفیت تشکل ها حداکثر بهره برداری خواهد شد.
جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین 24 لغایت 27 شهریور ماه در گرگان برگزار خواهد شد.

***
نمایشگاه صنایع دستی و کارگاه آموزشی صنایع دستی برای قشر جوان در شهرستان کردکوی برپا شد.
در این نمایشگاه 10 نفر از هنرمندان به مدت چهار روز توانمندی ها و هنر خود را به نمایش گذاشتند.
این نمایشگاه دارای بخش های مختلف صنایع دستی از جمله جاجیم بالاجاده، گلیم بافی، منبت، معرق، سوزن دوزی و قلاب بافی بود.
همزمان با برپایی این نمایشگاه کارگاه آموزشی نیز برای جوانان این شهرستان با هدف آشنایی با صنایع دستی برگزار شد.

***
معاون فنی و عمران شهرداری گرگان در باره علل کاهش مدت اجرای پروژه زیرگذر گلشهر گفت: همراهی دستگاه های اجرایی، وضعیت آب و هوا و افزایش شیفت های کاری علل عمده این امر بوده است.
محسن احمدی اظهار کرد: با حمایت استانداری گلستان، تلاش مجموعه شهرداری گرگان، پیمانکار پروژه و همراهی دستگاه های اجرایی همچون شرکت توزیع نیروی برق، شرکت مخابرات، شرکت آب و فاضلاب شهری و شرکت گاز، فاز نخست پروژه زیرگذر گلشهر 4 ماه زودتر از موعد مقرر به پایان می رسد. 
وی افزود: علاوه بر همراهی دستگاه های اجرایی در جا به جایی و انتقال تاسیسات شهری، عواملی همچون وضعیت آب و هوایی و عدم بارش های مکرر، افزایش شیفت های کاری، وضعیت مطلوب ماشین آلات پیمانکار در سرعت انجام پروژه موثر واقع شده است. 
وی اضافه کرد: تعداد محدودی ماشین شمع کوب در کشور وجود دارد که خوشبختانه چهار ماشین در پروژه های تقاطع غیرهمسطح گرگان مشغول به کار هستند. 

***

مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان از افتتاح گاز 29 پروژه صنعتی در هفته دولت خبر داد. 
صفرعلی جمال لیوانی اظهار کرد: این واحدهای صنعتی مربوط به شهرستان های بندرترکمن، بندرگز، کردکوی، گرگان، آق قلا، رامیان، مینودشت و گنبدکاووس است که در مجموع 10 میلیارد و 710 میلیون ریال هزینه در بر داشته است. 
وی گفت: از 29 پروژه صنعتی در استان، شهرستان های گرگان با 6 پروژه، بندرترکمن و بندگز هر یک با پنج پروژه و آق قلا و رامیان نیز هر یک با چهار پروژه بیشترین تعداد را دارند. 
به گفته وی از زمان شروع به کار دولت تدبیر و امید تاکنون 113 پروژه صنعتی عمده در سطح استان از نعمت گاز بهره مند شده است. 
452 واحد صنعتی در گلستان با اتصال به شبکه گاز طبیعی به این انرژی دسترسی دارند. 

***

نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان گفت: پزشکان اهل علم و عمل هستند و به تعبیر کلام حضرت رسول (ص) همانند درخت میوه دار دارای ارزش می باشند. 
آیت اله سیدکاظم نورمفیدی در مراسم گرامیداشت روز پزشک افزود: ما مفتخریم که در راس رشته پزشکی شیخ الرئیس ابوعلی سینا قرار دارد و در زمانی که درهای طبابت به روی همگان بسته بود این حکیم ایرانی با هوشمندی و استعداد فوق العاده خدمت زیادی به علم پزشکی کرد. 
امام جمعه گرگان خاطرنشان کرد: انتظار ما از همه پزشکان این است که با اتکاء به اندیشمندانی چون بوعلی سینا، زکریای رازی و ملاصدرا در راستای پیشرفت علم و کسب دانش تلاش نمایند. 
آیت الله نورمفیدی با بیان این که پروردگار متعال انسان ها را به دو گروه واگذار کرده است گفت: انبیاء الهی و پزشکان و اطبا جزء این دو گروه هستند اما حوزه کاری و میدان فعالیت آن ها متفاوت است. 
عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: حق تعالی به پزشکان اعتماد کرده است زیرا که انسان ها را به آن ها واگذار کرده و از این رو پزشکان دارای جایگاه بسیار رفیع و بالایی هستند. 
آیت اله نورمفیدی با اشاره به این که بیمار با دیدن پزشک آرامش روحی پیدا می کند، خطاب به پزشکان گفت: وقتی به بالین بیمار حاضر می شوید با نگاه خودتان به بیمار آرامش و تسکین را انتقال دهید که این رفتار شما ایمان و عمل صالح شما محسوب خواهد شد. 
نماینده گلستان در مجلس خبرگان رهبری ضمن تقدیر از وزارت بهداشت، طرح سلامت را موفقیت آمیز برشمرد و افزود: این که مردم ما با اجرای طرح سلامت اعلام رضایت کامل می نمایند جای خوشحالی است و یقینا در آینده از شما پزشکان نیز به نیکی یاد خواهند نمود. 
آیت اله نورمفیدی ضمن آرزوی موفقیت برای وزیر بهداشت وی را نمونه یک انسان کامل و بسیار دوست داشتنی توصیف و اظهار امیدواری کرد: برنامه تحول سلامت با قوت ادامه یابد. 
امام جمعه گرگان از سیداسماعیل جرجانی به عنوان اولین پزشک گرگانی نیز یاد کرد.

ارسال نظر

آخرین اخبار