مدیرکل جمعیت هلال‌احمر استان گلستان از نجات جان 20 نفر از افراد گرفتار شده در سیل درازنو خبر داد.

نجات 20 نفر از افراد گرفتار در سیل درازنو

 به گزارش گلستان 24، مجتبی اکبری ، در خصوص وقوع سیل در محور درازنو و گرفتار شدن تعدادی از مسافران و افراد محلی منطقه، گفت: به دلیل بارش شدید باران، ساعاتی پیش 20 نفر از مسافران و افراد محلی منطقه درازنو به دلیل بالا آمدن سطح آب رودخانه و جاری شدن سیلاب در برخی از نقاط این منطقه، گرفتار شدند.

نجات 20 نفر از افراد گرفتار در سیل درازنو

وی ادامه داد: این واقعه در منطقه‌ای مابین درازنو و جهان‎نما به‌وقوع پیوست که بلافاصله پس از نخستین تماس مردم با جمعیت هلال‎احمر، نزدیک‌ترین تیم حاضر در منطقه به محل مورد نظر اعزام شد.

مدیرکل جمعیت هلال‌احمر گلستان خاطرنشان کرد: با راهنمایی‎ها و اقدامات عملیاتی این تیم، وضعیت کنترل شد که پس از درخواست نیروی کمکی دو تیم از شهرستان کردکوی و گرگان بلافاصله با تجهیزات حرفه‎ای و تخصصی به محل مورد نظر اعزام شدند.

اکبری بیان کرد: پس از ساعت‎ها اقدامات مراقبتی و عملیاتی، در نهایت دقایق پایانی شامگاه (سه‌شنبه) با پایین‎آمدن سطح آب رودخانه، تمامی 20 نفر افراد گرفتار در منطقه با استفاده از خودروی آمبولانس حاضر در محل و خودروهای کمک‎دار، بدون هیچ‌گونه آسیب‌دیدگی به محل امن منتقل شدند.

این مسئول اضافه کرد: در حال حاضر علاوه بر 14 پایگاه امداد و نجات در سطح استان، هشت تیم عملیاتی تخصصی در آماده‎باش کامل هستند و در صورت بروز مشکل به سرعت اقدامات عملیاتی و امداد و نجات را اجراء خواهند کرد.

مدیرکل جمعیت هلال‌احمر استان گلستان تصریح کرد: در محور محمدآباد و توسکستان نیز به دلیل جاری شدن سیل، برخی از شهروندان با مشکل مواجه شدند که تیم‎های عملیاتی اقدامات امداد و نجات را ارجاء کردند و با پایش منطقه‎ای، در حال کمک‎رسانی هستند.

اکبری گفت: مهم‌ترین اقدام در شرایط فعلی، انتقال افراد از اطراف رودخانه‎ها و مناطق مستعد وقوع سیلاب به مناطق امن و هدایت مسافران به مناطق کم‎خطر است.

وی تاکید کرد: هماهنگی لازم با بخش‎داران، دهیاران و فرمانداری‎ها انجام شده تا در صورت نیاز، نیروهای امداد و نجات بلافاصله به محل‎های اعلامی، اعزام شوند.

مدیرکل جمعیت هلال‌احمر استان گلستان در پایان ابراز کرد: تا به این لحظه با اقدامات خوب هلال‌احمر، پلیس و دیگر دستگاه‎های خدمات‎رسان در پیش‌گیری از وقوع سوانح و امدادرسانی‎های سریع، گزارش جرح و یا فوت مسافران و شهروندان گزارش نشده است./فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار