:ایامی که در آن هستیم دربین مردم صحبت از انتخابات و کاندیداهای مجلس شورای اسلامی گرم است،در زیر مهم ترین شنیده های انتخاباتی حوزه گنبدکاووس مرور می شود

شنیده های انتخاباتی گنبد از تهدیدها تا یارگیری ها

 به گزارش گلستان 24، ایامی که در آن هستیم دربین مردم صحبت از انتخابات و کاندیداهای مجلس شورای اسلامی گرم است،در زیر مهم ترین شنیده های انتخاباتی حوزه گنبدکاووس مرور می شود:

انتخاباتی گنبد

•    شنیده می شود که بیشتر فعالان سنتی و قدیمی طرفدار قره جه طیار هستند و سعی دارند که وی را راهی مجلس کنند. منظور از این سخن که یک گنبدی باید صاحب کرسی مجلس شود قره جه طیار است که باعث اعتراض شدید کاندیداهای دیگر و هواداران آنها شده است،به اعتقاد دیگر کاندیداها این نکته که بیشتر فعالان انتخاباتی موافق قره جه طیار هستند دال بر اجماع روی وی نیست.
•    شنیده می شود در بین  فعالان انتخاباتی طایفه قوجق برای اجماع بر روی یک نفر اختلاف نظراتی وجود دارد. گروهی اجماع را بر روی رای بالای دوره قبل یعنی سلیمان هاشمی می دانند که تقریبا سی و شش هزار رای کسب کرد.گروهی دیگر از طایفه قوجق به دلیل اینکه سوابق سیاسی سلیمان هاشمی و ارازمحمد مغربی قوجق را موافق با طیف اصولگرا می دانند ورق را به نفع رشید خرمالی می چرخانند چرا که اعتقاد دارند وی مستقل است.
•    شنیده می شود محمد شریف نیا از سال گذشته جلسات منظمی با اهل سیاست،فرهنگ،مذهب در گنبد کاووس و روستاهای این شهرستان گذاشته است.شریف نیا تنها کاندیدایی است که اعلام کرد حاضر است با هر طیف و عقیده ای حتی مخالفانش جلسه و نشست هایی داشته باشد.
•    شنیده می شود قربان حسن نژاد از سه ماه قبل جلسات منظمی با اهالی گنبدکاووس و روستاهای اطراف این شهرستان گذاشته است و مردم و روحانیون با شعار بوی معمی آمد از وی استقبال می کنند.قربان حسن نژاد به دلیل اینکه چندین سال در دانشگاه های منطقه تدریس کرده است طرفداران زیادی در بین جوانان و قشر دانشجو دارد.وی که از منتقدین بزرگ برخی از مدعیان یاشولی گری در گنبد است، اعلام کرد به تصمیم این افراد  تمکین نمی کنم و به نفع کسی کنار نمی روم.
•    شنیده می شود کاکا دانشمند در حال رایزنی برای حضور در انتخابات است.بنظر بسیاری وی که از طایفه یلمه است در صورت قطعی نشدن حضور قره جه طیار در دور نهایی انتخابات می تواند گزینه ی بعدی مورد توافق طایفه یلمه و برخی فعالان قدیمی گنبدکاووس باشد.
•    شنیده می شود بایرام گلدی برمک توانسته است برخی از فعالان انتخاباتی را سمت خود جذب کند.برمک و طیف وی چراغ خاموش حرکت می کنند.
•    شنیده می شود حضور محمد قلی مارامایی در انتخابات قطعی شده است که به گفته فعالان انتخاباتی وی برای جبلب حمایت فعالان طایفه بزرگ قوجق کار سختی در پیش رو دارد .
•     شنیده می شود عبدالصمد بردی پور جلسات منظمی با فعالان انتخاباتی و جوانان دارد،بردی پور فعالیت خوبی در زمینه انتخابات دارد و بنظر می رسد فعالیت وی بیشتر از دیگر کاندیداها باشد.
  
 *  از منابع موثق شنیده می شود حکیم طیار پسر شهید اترک طیار اعلام کرد از هیچ کاندیدایی حمایت نمی کند.
  
* تقریبا غالب  فعالان انتخاباتی و یاشولی های انتخاباتی گنبدکاووس از کاندیداهای مدنظر خود اعلام حمایت کردند و شنیده می شود تعداد اندک باقی مانده از این طیف که اعلام حمایت نکردند در حال برگزاری جلساتی برای انتخاب گزینه مد نظر خود هستند.
فعالان انتخاباتی و یاشولی های انتخاباتی که اعلام حمایت از فرد خاص کردند درصورت برگزاری جلساتی برای اجماع توسط گروه اندک فعالان بی طرف و جوانان علاقمند که قصد تشکیل این جلسات را دارند ولیکن هنوز سیستم خاصی تعریف نکردند، حق شرکت در این جلسات را ندارند چرا که گرایشات آنها باعث به حاشیه رفتن جلسه می شود.از سویی فعالانی که اعلام حمایت از کاندیدای مد نظر خویش را کردند این گروه را بنا به دلایلی چون عدم تجربه و وجهه کافی نزدعامه مردم قبول ندارند.
•    شنیده می شود برخی از کاندیداها، فعالان انتخاباتی و خبرنگاران در تماس ها،پیامک ها و جلسات به شکل غیر قابل قبول و غیر انسانی مورد حمله لفظی و تهدید قرار گرفتند که به دلیل دوری از حاشیه حاضر به رسانه ای کردن موضوع نشدند.
•    شنیده می شود برخی از اصحاب رسانه حمایت خود از کاندیداهای انتخاباتی را بنا به دلایلی چون مسائل مالی و گرایشات سیاسی قطعی کردند که در صورت صحت این موضوع،باید مسئله را به کاربران خود اطلاع دهند و سخن از بی طرفی رسانه ای به میان نیاورند./ترکمن سسی

ارسال نظر

آخرین اخبار