مدیر امور دام جهاد کشاورزی شهرستان گالیکش گفت: بزرگ‌ترین زنجیره تولید پرورش بلدرچین در استان‌های شمالی کشور در گالیکش راه‌اندازی شد.

بزرگ‌ترین زنجیره تولید پرورش بلدرچین در استان‌های شمالی کشور در گالیکش راه‌اندازی شد + تصاویر

 به گزارش گلستان 24، رحیم دیر فرد در گفت‌وگو با خبرنگار ما در این خصوص گفت: فرماندار و بخشدار مرکزی شهرستان گالیکش از راه‌اندازی بزرگ‌ترین زنجیره تولید پرورش بلدرچین در استان‌های شمالی کشور در روستای ینقاق از توابع بخش مرکزی گالیکش.

گاوداری صنعتی گوسفند روستای قلی تپه و چند طرح دیگر بازدید و بر لزوم حمایت از بخش کشاورزی تأکید کردند.

مدیر امور دام جهاد کشاورزی شهرستان گالیکش با ارائه گزارشی از تأثیر زنجیره تولید بلدرچین گفت: با توجه به صنایع مادر می‌توان زنجیره اشتغالی پایدار و خاکی در شهرستان ایجاد نمود.

وی افزود: جوانان و زنان روستایی با همکاری با این مرکز اقدام به تهیه جوجه و تحویل مولد و بالغ پرورش داده و علاوه بر کسب منفعت مالی موجب ارتقاء بهره‌وری روستا می‌شود.

همچنین تصریح کرد: این مرکز بزرگ‌ترین مرکز پرورش بلدرچین در استان‌های شمالی بوده و بازار صادراتی برای تولیدات این مرکز متصور است.

به گفته دیر فرد تاکنون سرمایه‌گذاری ایجادشده بیش از 5 میلیارد ریال بوده که تماماً توسط سرمایه‌گذار طرح اجراشده است.

وی خاطرنشان ساخت: با توجه به اجرای علوم نوین در بخش دام سبک شاهد رونق پرورش گوسفند در شهرستان بوده و ارزش‌افزوده دامداران با اجرای طرح‌های همزمان سازی و دوقلو زایی افزایش‌یافته است.

وی در پایان گفت: با وثوق و اشراف فرماندار به طرح‌های صنعت دام‌پروری شهرستان و تأثیر آن بر رونق اقتصادی و اشتغال شهرستان همواره در برنامه‌ریزی و اجرا همراه ما بوده‌اند و امید است بتوان خدمت شایسته‌ای به دامداران و مرغداران و زنبورداران شهرستان داشته باشیم.

nilkooh458 1

nilkooh458 1

nilkooh458 1

nilkooh458 1

nilkooh458 1

nilkooh458 1

nilkooh458 1

nilkooh458 1

nilkooh458 1

nilkooh458 1

 

نیلکوه

ارسال نظر

آخرین اخبار