مدیرکل راه و شهرسازی گلستان، خسارت وارده بر سطح و ابنیه فنی راه های ارتباطی استان را در سیلاب روزهای ۲۵ و ۲۶ شهریورماه، ۵۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال اعلام کرد.

سیلاب‌های اخیر ۵۵ میلیارد ریال به راه‌های گلستان خسارت زد

به گزارش گلستان24؛ علی بخش رستمی  گفت: به دنبال این سیلاب ها به ۹۰ کیلومتر از طول و ۱۲۴ دستگاه و ۷۰۰ متر دیواره پل و ابنیه فنی راه های اصلی و روستایی مراوه تپه، کلاله، مراوه تپه، قازانقایه و محور نوکنده ویزوار و محور کردکوی درازنو خسارت واردشد.

سیلاب‌

وی خسارت های وارده بر این محورها را شامل، رسوب گذاری، تخریب قنو، آب شستگی شانه و بستر راه، خالی شدن پشت کوله پل ها، تخریب رادیه برید (سازه نگهدارنده) و انسداد دهانه پل ها و ریزش و رانش و تخریب گاردریل و تابلوها و علائم مسیر محورها ذکر کرد.

تمام راه های مسدود شده گلستان بازگشایی شدند

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در ادامه از بازگشایی همه راه هایی که در اثر سیلاب پنجشنبه شب گذشته در استان مسدود شده بودند خبر داد و گفت که با تلاش بی وقفه راهداران و عوامل راهداری، اکنون تردد در تمام این محورها به طور عادی جریان دارد.

رستمی افزود: در پی بارش شدید و رگباری پنجشنبه شب، راه های روستایی قازان قایه، آق قلعه، گوک دره و پست دره در مراوه تپه و محورهای روستایی کنداب، رادکان، چمن ساور و جهان نما در حوزه شهرستان کردکوی بر اثر انباشته شدن گل و لای برای ساعاتی مسدود و در رفت و آمد وسایل نقلیه عبوری از آنها اختلال ایجاد شده بود.

محور قدیم گرگان – کردکوی بهسازی شد

رستمی همچنین از بهسازی و ترمیم روکش آسفالت محور قدیم گرگان- کردکوی به طول ۱۴ کیلومتر خبر داد.

وی تصریح کرد: این اقدام در راستای نهضت آسفالت، نگهداری و ایمن سازی محورهای ارتباطی کشور از جمله استان گلستان از ابتدای سال جاری در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه طی سال های گذشته نیز این محور، بهسازی شده بود، افزود: بهسازی محور قدیم گرگان- کردکوی از کیلومتر ۱۴ الی ۲۴ محور و با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال از محل منابع ملی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور انجام شد.

رئیس راه و شهرسازی استان  ارتقای آسفالت محور کردکوی به گرگان را از اولویت های اداره کل بیان کرد و گفت: قبل از سال های ۷۹-۷۸ نیز، روکش آسفالت محور قدیم گرگان- کردکوی به طول ۲۴ کیلومتر انجام شد اما به علت وجود روستاها، اراضی کشاورزی و معادن فراوان در آن ناحیه و تردد کامیون های بسیار و ترافیک بالا، پس از ۱۶ سال وضعیت آسفالت آن تغییر کرده بود.

وی افزود: با بهره برداری از این عملیات، بیش از ۱۵ روستای حاشیه محور با پنج هزار و ۹۳۰ خانوار از راه مناسب و ایمن بهره مند شدند که خسارات مالی و جانی ناشی از حوادث رانندگی را کاهش خواهد داد.

مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار