در خصوص فاجعه منا؛

طرفداری عامدانه جریان خبری این شبکه از عربستان در خصوص فاجعه منا با اعتراض شمار زیادی از بینندگان فارسی‌زبان آن مواجه شد تا جایی که مدیران این شبکه دیروز به عذرتقصیر و توجیه ماجرا روی آوردند.

ایرانیان بی‌بی‌سی را مجبور به عذر خواهی کردند

به گزارش گلستان24، باز هم فشار افکار عمومی بی‌بی‌سی را وادار به عقب‌نشینی کرد. طرفداری عامدانه جریان خبری این شبکه از عربستان در خصوص فاجعه منا با اعتراض شمار زیادی از بینندگان فارسی‌زبان آن مواجه شد تا جایی که مدیران این شبکه دیروز به عذرتقصیر و توجیه ماجرا روی آوردند.

 

بی‌بی‌سی فارسی باز هم دم به تله داد. این شبکه در مواجهه با واقعه‌ای چون فاجعه منا هم نتوانست تلاش و غریزه انگلیسی خود را برای جانبداری از دشمنان مردم ایران پنهان نگه دارد. شبکه‌ای که سعی دارد خود را در تحلیل مسائل روز ایران بی‌طرف نشان دهد حتی نتوانست به احترام عنوان فارسی که با خود یدک می‌کشد در انتشار اخبار مربوط به این فاجعه و کشته شدن شمار زیادی از زائران ایرانی میانه‌رو باشد. این شبکه پشت ایرانی‌ها را خالی کرد و به طرفداری از سعودی‌ها پرداخت. البته این اقدام بی‌پاسخ باقی نماند. ظاهراً بی‌بی‌سی فارسی در روزهای گذشته با حجم گسترده‌ای از پیام‌ها و کامنت‌های اعتراضی ایرانیان و بینندگان فارسی‌زبان مواجه شده است. مردم با ارسال نظرات اعتراضی خود به بی‌بی‌سی فارسی این سؤال را مطرح کرده‌اند که چرا این شبکه به طرفداری از رژیم آل‌سعود پرداخته است.

 

 

فشار افکار عمومی بر بی‌بی‌سی فارسی به حدی بوده که در نهایت سیاستگذاران این شبکه بهائی احساس خطر کردند و در صدد عذرتقصیر و توجیه انتشار جانبدارانه اخبار فاجعه منا برآمدند. نتیجه آنکه روز گذشته فرناز قاضی‌زاده، سردبیر این شبکه به همراه مسعود بهنود پس از خواندن کامنت‌ها و نظرات اعتراض‌آمیز بینندگان ایرانی از جمشید برزگر یکی از سردبیران بی‌بی‌سی در این باره توضیح خواست و او دلیل نحوه انتشار اخبار منا در بی‌بی‌سی و طرفداری از عربستان را عدم دسترسی مستقیم خبری بی‌بی‌سی فارسی به صحنه وقوع فاجعه و نقل حادثه از منابع مختلف خبری عنوان کردند! این در حالی است که بی‌بی‌سی پس از فاجعه منا به سراغ محمدخالد استاد دانشگاه جده رفت و تریبون سخنان ضد ایرانی او شد.

 

پیشتر در جریان مصاحبه مضحک بی‌بی‌سی فارسی با بنیامین نتانیاهو و ادعای خنده‌دار نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره ممنوعیت پوشیدن شلوار جین در ایران، ایرانیان واکنش‌های مشابهی را به این شبکه نشان دادند. پس از این مصاحبه، یکی از مجریان بی‌بی‌سی فارسی با گفتن عبارت «ایران کشوری جعلی است» ماهیت ضدایرانی این شبکه را رو کرد که این اقدام نیز با اعتراض گسترده ایرانیان و تشکیل کمپین ضدبی‌بی‌سی فارسی ایرانیان در شبکه‌های مجازی رو‌به‌رو شده بود. به هر حال این عذرخواهی بی‌بی‌سی هم صرفاً برای حفظ مخاطبان است و به هیچ وجه جنبه اعتقادی ندارد.

 

/ روزنامه جوان

ارسال نظر

  • اشکان
    0

    مردم ما دیگه باس گفت نمیشه که نگیم .... هستند ( البته اونایی که میبینن ) اگر نبودند که باز پای این رسانه نبودند ..

آخرین اخبار