رئیس اتاق اصناف با اعلام دلایل پلمب شعبه KFC در غرب تهران، اعلام کرد: دستورالعمل برخورد با برندهایی که از شهرت‌های بین‌المللی سوءاستفاده می‌کنند، صادر شد.

دلایل پلمب شعبه KFC در غرب تهران+ عکس
به گزارش گلستان24، علی فاضلی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره پلمب شعبه KFC در غرب تهران گفت: هیچ مجوزی برای فعالیت و ثبت رسمی برندهای آمریکایی KFC و مک‌دونالد در ایران صادر نشده و اساسا هیچ درخواستی نیز از سوی این دو برند مطرح آمریکایی برای فعالیت در ایران مطرح نشده است.
 
رئیس اتاق اصناف ایران افزود: ممکن است برخی به نام برندهای مشهور خارجی، اقدام به ثبت شرکت کنند اما دال بر این نیست که واحد مشغول به کار شده باشد بلکه باید مجوزهای لازم را از سوی مراجع ذیربط دریافت کند.
 
وی تصریح کرد: امروز دستورالعملی برای برخورد با آن دسته از فروشگاه‌هایی که از شهرت برندهای بین‌المللی سوءاستفاده می‌کنند، به تمام سازمان‌های بازرسی اصناف در سراسر کشور ابلاغ و اعلام شده است تا تمامی واحدهایی که با نام مک‌دونالد یا KFC فعالیت می‌کنند، پلمب شوند.
 
فاضلی اظهارداشت: یک فروشگاه زنجیره‌ای مواد غذایی «KFC ایرانیان» در ایران مجوز گرفته است که هیچ ارتباطی با شرکت‌های آمریکایی مذکور نداشته و مجوزی هم برای فعالیت نمایندگان رسمی این دو شرکت آمریکایی صادر نشده است، بنابراین برخی در فضای مجازی با انتشار عکس‌هایی، فضا را متشنج کرده اند.
 
به گفته فاضلی، هنوز شکایتی دال بر گشایش غیرقانونی برندهای KFC و مک‌دونالد در ایران دریافت نکرده‌ایم ولی اگر برخی برندها با دریافت پروانه کار از دستگاه‌های دولتی مشغول به کار شده‌اند که قرابت با برندهای مذکور دارند، بحث دیگری است. در این رابطه شنیده‌ام، فست فودی به نام KFC بدون پروانه کسب، مشغول به فعالیت بوده که پلمب هم شده است.
 
8kv9n8jwoexy0a3u8zst.jpg
 
مدیرعامل رستوران کی‌اف‌سی در تهران پلمب این مرکز عرضه فست‌فود را ناشی از سوءتفاهم به‌دلیل تشابه اسمی با کی‌اف‌سی آمریکا عنوان کرد.
 
عباس پازوکی مدیرعامل رستوران کی‌اف‌سی حلال با تأیید خبر پلمب این رستوران در تهران گفت: پلمب کی‌اف‌سی حلال ناشی از سوءتفاهم است و این رستوران هیچ ارتباطی با کی‌اف‌سی آمریکا ندارد و با بِرَند «کی‌اف‌سی ایرانیان» به ثبت رسیده است.
 
وی افزود: ما متعلق به برندی با عنوان کی‌اف‌سی حلال هستیم که مربوط به ترکیه می‌شود و متعلق به مسلمانان و بازار هدفش کشورهای اسلامی است و از ایرانیان مسلمان و شیعه در آن سهامدار هستند.
 
مدیرعامل رستوران کی‌اف‌سی ادامه داد: این برند در حقیقت رقیب کی‌اف‌سی آمریکاست و کی‌اف‌سی آمریکا هم از این رستوران شاکی است و اتفاقاً رسانه‌‌هایی مثل بی.بی.سی. برای مقابله با کی‌اف‌سی حلال برای کی‌اف‌سی آمریکا تبلیغ می‌کنند اما آنچه در رسانه‌های ایران مطرح شد، قلب واقعیت بود.
 
huw3s3aju7kksvnlcr0.jpg
 
پازوکی تصریح کرد: دفتر اصلی کی‌اف‌سی حلال در ترکیه است و ما به‌عنوان یک ایرانی که از اول دوست نداشتیم با آمریکایی‌ها کار کنیم، با ترک‌ها همکاری کردیم و کی‌اف‌سی ایرانیان به‌هیچ عنوان ارتباطی با آمریکایی‌ها ندارد و ما دنبال تبلیغ و ترویج سبک زندگی اسلامی هستیم و در شعبه خودمان حتی به اقدامات فرهنگی در زمینه مطالعه، بهینه‌سازی مصرف آب و فرهنگ ترافیک پرداختیم.
 
وی برخی تصاویر منتشره تحت عنوان افتتاحیه کی‌اف‌سی آمریکا در تهران را مربوط به فست‌فودهایی دانست که با برند تقلبی کی‌اف‌سی آمریکا فعالیت دارند و توضیح داد: از سال ۸۹ در ایران ۲۱ رستوران با عنوان کی‌اف‌سی راه‌اندازی شده و هیچ یک از آن تصاویر مربوط به رستوران ما نمی‌شود.
 
پازوکی گفت: آذر ماه سال گذشته در یک نشست خبری نسبت به کلاهبرداری رستوران‌هایی هشدار دادم که با مارک آمریکایی کی‌اف‌سی و تصویر کلنل و با استفاده از حروف لاتین فعالیت دارند ولی هیچ‌کدام از آنها هم کی‌اف‌سی واقعی نیستند اما شعبه ما اولین شعبه رسمی و انحصاری کی‌اف‌سی حلال است.
 
 
مدیرعامل رستوران کی‌اف‌سی حلال در پایان با سوءتفاهم خواندن پلمب این رستوران گفت: کی‌اف‌سی ایرانیان دارای مجوّز فعالیت و پروانه کسب است که این موضوع را آقای فاضلی رئیس اتاق اصناف هم امروز تأیید کرد و مشکل به وجود آمده به‌سرعت برطرف می‌شود./رجانیوز

 

ارسال نظر

آخرین اخبار