بررسی یک نمونه از توهین های شبکه من و تو به مقدسات مسلمانان.

شگرد شبکه من و تو برای توهین به مقدسات + دانلود فیلم

به گزارش گلستان 24،  در جنگ روانی یکی از اهدافی که رسانه ها دنبال می کنند مهندسی پنداری و رفتاری مخاطبان است. این هدف در رسانه هایی که سبک زندگی را مورد هجوم قرار می دهند بصورت وسیع و حرفه ای دیده می شود. و شاید بتوان یکی از مهمترین رسانه های این حوزه را "شبکه من و تو" دانست. شبکه ای که در قالب های هدفمند و متنوع خود سعی در اثر گذاری در ضمیر ناخود آگاه مخاطبان خود دارد.

 

به ندرت پیش می آید شبکه انگلیسی من و تو برای تخریب یک موضوع دینی، مستقیم آن را مورد هجمه قرار دهد بلکه در یک فرآیندی، ابتدا با تأثیر گذاری بر ذهن افراد و انگاره سازی، تفکر را شکل داده و در حوادثی که قابلیت به فعلیت رساندن آن و تبدیل ذهنیت (نظر) به عینیت (عمل) را دارد در قالب های برنامه های غیر مرتبط به خورد مخاطب می دهد.

 

به عنوان نمونه شبکه انگلیسی من و تو  وقتی می خواهد قرآن و کاربرد آن را زیر سوال ببرد از شیوه های گروه‌های افراطی استفاده نمی‌کند تا واکنش مخاطب را به همراه داشته باشد؛ می بینید در بین یک برنامه ای که عنوان کاملا غیر مرتبط با مذهب دارد گزارشی پخش می شود که موضوع آن هم مسائل مذهبی نیست اما در حین گزارش به واسطه بهانه‌ای ـ نگهداری از یک قرآن قدیمی در مغازه ای ـ حرف خود در مورد قرآن را می زند و ادعا می کند "کاسب های مسلمان قرآن را فقط برای محافظت در مغازه خود نگه می داند" و بلافاصله هم وارد موضوع بعدی می‌شود.

 

در چنین مواردی ذهن مخاطب اصلا درگیر شبهه نمی‌شود که بخواهد درمورد آن فکر کند بلکه گزاره‌ای را می‌شنود و در ناخود آگاهش می‌‌نشیند. وقتی این گونه گزاره‌ها در ایام مختلف و به انواع متفاوت به فکر مخاطب نفوذ کند طبیعتا ذهنیت او را تحت تاثیر قرار می دهد و آن را به مقصد مورد نظر می رساند.

 

اما اگر شما به تک تک این برنامه ها که نمونه‌ای از آن در زیر آمده، بطور مستقل توجه کنید شاید این به ذهنتان برسد که نگارنده سخت گیر است و نباید روی این مسائل ریز حساس شد. حال آنکه شیوه بکار گرفته شده دقیقا روی همین طرز تفکر شما که متاسفانه گستره زیادی هم دارد حساب کرده و از همین راه وارد می شود. این شیوه اثرگذاری مطلبی نیست که ساخته ذهن ما یا شما باشد شیوه ای است که در دانشگاه های دنیا و مراکز معتبر به عنوان راه های اثرگذاری تدریس می شود.

 

 

کلیپ شبکه من و تو - قرآن فقط برای حفاظت از مغازه مفید است ـ دانلود

 
 

ارسال نظر

آخرین اخبار