پس لرزه های تحصن معلمان :

این نوشته به وجود جنگ قدرت برای گرفتن کرسی مدیریت آموزش و پرورش استان گلستان اشاره دارد، جایی که گزینه هایی چون حاج تقی ایزد ، ابراهیم حاجیلری ، قدرت نظری ، نصرالله کشیری و قربان احمدی برای گرفتن جای وطنی تلاش دارند .

جنگ قدرت در اداره کل آموزش و پرورش گلستان / تمام گزینه هایی که منتظر تکیه زدن بر کرسی مدیر کلی هستند !

به گزارش گلستان 24، بیش از دو سال است که از سکانداری محمد رضا وطنی بر کشتی پر تلاطم آموزش و پرورش می گذرد. تلاطمی که به نظر می رسد خواب راحت را از چشمان خسته آقای مدیر کل گرفته و بدنه نحیف آموزش و پرورش استان گلستان را در معرض خطر جدی قرارداده است ، به طوریکه دوستانش به فکر باز نشست کردن مجدد او و تکیه زدن بر کرسی مدیر کلی افتاده اند .

آموزش و پرورش گلستان

چندین تحصن قابل تامل فرهنگیان به خاطر وضعیت نا مناسب معیشتی (در حدود ۸ هشت مورد تحصن مربیان پیش دبستانی به خاطر بی عدالتی در استخدام ، افت شدید آموزشی، انتقال اموال باشگاه فرهنگیان گرگان به علی آباد کتول) ، عزل و نصب های گسترده و بدون برنامه و همچنین عملکردی که منجر به تذکرات متعدد نمایندگان استان و تلاش آنها برای  استیضاح وزیر آموزش و پرورش گردید ، باعث شد تا رقبای آقای مدیر کل به فکر تصاحب صندلی مشکی و چرم مدیر کلی باشند .

از یک ماه گذشته زمزمه هایی مبنی بر تغییرات در اداره کل اموزش و پرورش شنیده شده و در این راستا تاکنون نام افراد متعددی برای ریاست بر این اداره برده شده است .

۱. حاج تقی ایزد : او از مهمترین گزینه های احراز این پست می باشد . حاج تقی ایزد از رزمندگان گرگانی دوران دفاع مقدس و فرمانده گردان مسلم بن عقیل لشکر ۲۵ کربلاست که حدود ۷۰ درصد شیمیایی و جانبازی دارد . او از پاسداران قدیمی و نزدیک به آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان می باشد .

حاج تقی ایزد در آذرماه ۹۲ نیز از گزینه های جدی مدیر کلی آموزش و پرورش استان بود . اما با توجه به نفوذ زیاد محمدی راد مشاور وزیر آموزش و پرورش و مدیر کل سابق زمان اصلاحات آموزش و پرورش استان گلستان ، وی محمدرضا وطنی را بر این کرسی نشاند .

۲. ابراهیم حاجیلری : معروف به دکتر ، مردی خنده رو و علاقمند به دیده شدن که در حال حاضر به عنوان معاون آموزش متوسطه مشغول به کار است . حاجیلری که قبلا مسئول مشاوره اداره کل و مشاوره مدارس گرگان را در کارنامه خودش دارد تلاش زیادی را همزمان با وطنی برای مدیر کلی انجام داد .

 ولی علیرغم رایزنی های مداوم با نمایندگان نتوانست  به خواسته خودش برسد. اما با تلاش زیاد خودش را به چند قدمی اتاق مدیر کل رساند و حالا منتظر فرصت مناسبی است تا با رفتن وطنی ، سکان کشتی آموزش و پرورش استان را بدست بگیرد .

۳. نصرا... کشیری : مدیر آموزش و پرورش شهرستان گرگان ؛ مردی که سابقه رزمندگی و جانبازی از دوران دفاع مقدس را در کارنامه دارد و تلاش می کند شخصیتی معتدل و به دور از جریانات سیاسی باشد . اگر چه به نظر می رسد در مدیریت خود بدون اجازه اداره کل آب هم نمی خورد .

کشیری که قبلا معاون دانشگاه فرهنگیان در دوره دولت قبل بود به نوعی خودش را دارای نفوذ و اقبال در میان اصولگرایان نیز می داند . اما بنا به اظهارات نزدیکانش گزینه مناسبی برای مدیر کل شدن است و تلاش می کند این جایگاه را در بین معلمان برای خودش ایجاد نماید .

۴. قدرت نظری : مدیر فعلی آموزش و پرورش آق قلا - عضو حزب اعتماد ملی و از اعضای برجسته ستاد مهدی کروبی ( یکی از سران فتنه و عامل اغتشاشات فتنه ۸۸ ) و در حال حاضر عضو شورای راهبردی اصلاح طلبان گرگان و آق قلا و سخنگوی معلمان ایران ، گروهی که رهنمود اولیه اش را از سید محمد خاتمی گرفت .

قدرت نظری با توجه به فعالیت سیاسی اش و نزدیکی به برخی بزرگان استان مدیر کلی را حق خودش می داند و دوستان سیاسی اش تلاش گسترده ای را دارند تا قدرت نظری قدرت آموزش و پرورش استان را بدست بگیرد.

۵. قربان عرب احمدی : و بالا خره مرد بازنشسته و چهره آرام و تصمیم گیر آموزش و پرورش استان ، مردی که کار در حراست ، ضمن خدمت و ... را در کارنامه خودش دارد . و امروز در اتاق معاونت توسعه و پشتیبانی همه کاره و تصمیم گیر مطلق آموزش و پرورش است .

قربان عرب احمدی ، چهره ای که خیلی ها او را به عنوان مدیر کل در سایه می شناسند.

باید منتظر گذر زمان ماند و دید که چه کسی مدیر کل بعدی خواهد شد ؟

انتهای پیام /کلاس بیست

ارسال نظر

آخرین اخبار