- هم اندیشی هم پیمانان و طرفداران ایمنی راه ها در استان، توسعه گردشگری سلامت، تاکید بر برگزاری مانور زلزله در تمامی مدارس، برنامه های دانشگاه پیام نور در زمینه ورزش قهرمانی، مزایای پوشش بیمه های اجتماعی، مهم ترین اولویت های دستگاه قضایی، پارالمپیاد درون مدرسه ای مدارس استثنایی و همایش پوکی استخوان

نگاهی به عناوین خبری استان گلستان

به گزارش گلستان24، مدیرکل حمل و نقل و پایانه های گلستان از فعال شدن دفتر نمایندگی جمعیت طرفداران ایمنی راه ها به عنوان یک تشکل مردم نهاد در استان خبر داد و گفت: موضوع ایمنی راه ها مختص به نهاد و سازمان خاصی نیست و علاوه بر تعامل بین دستگاه های ذیربط، همکاری مردم نیز در قالب تشکل ها بسیار مهم بوده و تغییر نگرش و ایجاد حساسیت در جامعه منجر به افزایش دانش ترافیکی بین عموم مردم و کاهش تصادفات و ایمنی راه ها خواهد شد. 
مهدی میقانی در نخستین نشست هم اندیشی دوستداران و هم پیمانان طرفداران ایمنی راه ها ادامه داد: این انگیزه در بین دوست داران ایمنی راه ها ایجاد شده و با هماهنگی جمعیت طرفداران ایمنی راه های کشور، دفتر نمایندگی جمعیت اواخر آبان در استان گلستان رسما افتتاح خواهد شد. 

*** 

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی گلستان گفت: با ایجاد شرایط همکاری مشترک با دانشگاه علوم پزشکی استان، زمینه های گسترش فعالیت ها در توسعه گردشگری سلامت گلستان فراهم شد. 
رحمان فرمانی در چهارمین جلسه کارگروه گردشگری سلامت که از سوی سازمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گلستان برگزار شد با بیان مفاهیم صنعت گردشگری سلامت افزود: با توجه به اهمیت صنعت گردشگری در جذب گردشگران داخلی و خارجی، برنامه ریزی مطلوب برای بهره مندی از ظرفیت های استان ضروری است. 
وی به نحوه فعالیت مراکز درمانی اعم از بیمارستان ها و متقاضیان سرمایه گذاری و روند کسب مجوز شرکت های گردشگری سلامت در سطح استان اشاره کرد و ادامه داد: نیاز است که همکاری بیشتر از سوی دانشگاه علوم پزشکی و این اداره کل برای برنامه ریزی به منظور ازدیاد زمینه های مشترک جهت توسعه گردشگری سلامت با توجه به ظرفیت های موجود در استان در دستور کار قرار گیرد و برای توسعه و رونق گردشگری سلامت دراستان تلاش گردد. 
وی خاطرنشان کرد: مقرر شده بررسی های لازم برای وضعیت موجود در نحوه انجام خودارزیابی واحد بیماران بین الملل در بیمارستان ها و همچنین فرآیند نظارت بر عملکرد شرکت های گردشگری سلامت و بیمارستان های تابعه صورت گیرد. 

*** 
معاون مدیرکل مدیریت بحران گلستان گفت: مانور سراسری آمادگی در برابر زلزله در تاریخ هشتم آذر باید در تمامی مدارس استان اجرایی شود و نباید منحصر به چند مدرسه منتخب باشد. 
حمید منتظری در جلسه هماهنگی مانور هشتم آذر در استان گلستان اضافه کرد: برگزاری مانور زلزله و ایمنی به دنبال آمادگی و تمرین واکنش صحیح دانش آموزان گلستانی در برابر تهدیدات طبیعی زلزله است. 
به گفته وی هدف از برگزاری این تمرین در تمامی مدارس سطح استان، افزایش سطح آگاهی دانش ‎آموزان درباره زلزله و ایجاد آمادگی آنان برای انجام واکنش‎های رفتاری صحیح و سریع در برابر این پدیده طبیعی است. 
وی با اشاره به ایمن‎سازی مدارس به عنوان یکی از مهم‎ترین ملزومات در سطح استان افزود: از اهداف مهم اختصاص یک روز به نام هفته ایمنی در تقویم ملی، سوق دادن نگاه‎ کشور به سمت ایمن‎سازی سازه‎ای و غیر سازه‎ای مدارس است. 

*** 

فرماندار گمیشان در جلسه بررسی طرح هادی روستای دهنه این شهرستان گفت: مدیران باید در تهیه طرح های هادی روستایی در مناطق کمتر توسعه یافته حساسیت و دقت بیشتری بخرج دهند و اجرای این طرح ها باید متضمن معیشت و درآمد پایدار مردم روستا باشد. 
امانگلدی ضمیر افزود: طرح های روستایی باید به صورت اصولی امکانات اولیه و خدمات مورد نیاز روستاییان را برآورده ساخته و علاوه بر بهبود کیفیت زندگی اثرات مطلوب را حاصل سازد تا جلوی روند صعودی مهاجرت روستاییان به کلان شهرها را بگیرد. 
این روستا در شمال گمیشان و در مجاورت رودخانه حفاظت شده گرگان رود واقع است و شغل بیشتر مردان صیادی و کشاورزی و زنان نیز به امر قالی بافی مشغولند. 

***

رئیس اداره ورزش قهرمانی دانشگاه پیام نور کشور گفت: این دانشگاه امسال با برنامه ریزی هایی که انجام داده، در زمینه ورزش قهرمانی در چهار رشته در لیگ های مختلف کشور اقدام به تیمداری کرده است. 
به گزارش ایرنا حمیدرضا یارقلی در حاشیه مراسم اختتامیه مرحله نهایی هفتمین دوره رقابت های کبدی لیگ برتر باشگاه های کشور در گرگان افزود: رشته های کشتی آزاد دانشگاه واحد مازندران، کشتی فرنگی دانشگاه واحد تهران، کبدی ساحلی دانشگاه واحد زهک استان سیستان و بلوچستان و در بخش بانوان تیم تکواندو بانوان واحد ایلام در لیگ های مختلف حضور دارند. 
وی افزود: علاوه بر این در برخی رشته های ورزشی ورزشکاران واحدهای مختلف در عضویت تیم های ملی هستند و افتخارات بسیار خوبی برای کشورمان در رقابت های برون مرزی به دست آورده اند. 

*** 

رئیس کل دادگستری گلستان در بازدید از حوزه قضائی شهرستان کردکوی، تعیین تکلیف پرونده های قدیمی، ساماندهی واحدهای اجرای احکام کیفری و مدنی، فراگیر شدن استفاده از سیستم در طول فرآیند دادرسی، اعمال مجازات های جایگزین حبس و توجه ویژه به مقوله پیشگیری به خصوص در حوزه خانواده را از مهم ترین اولویت های دستگاه قضایی برشمرد. 
وی گفت: ارتقای جایگاه سیستمی استان، تعیین تکلیف پنج هزار پرونده مسن و کاهش جمعیت کیفری زندان های استان با اعمال مجازات های جایگزین حبس از جمله موفقیت ها در این مدت است. 
وی بار دیگر با تاکید بر تسریع در روند الکترونیکی کردن رسیدگی ها در دادگستری های استان از تشویق قضاتی خبر داد که قلم و کاغذ را کنار بگذارند. 

*** 

سرپرست بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گلستان گفت: پوشش بیمه های اجتماعی، کاهش آسیب های اجتماعی، مهاجرت روستاییان به شهر و برقراری عدالت اجتماعی را به همراه دارد. 
دانیال پولادوند، اختیاری بودن این بیمه را چالشی برای عدم استقبال مردم دانست و افزود: صندوق از همان ابتدا با اختیاری بودن بیمه اجتماعی مخالفت خود را اعلام کرد. 
وی با بیان این که جامعه هدف بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، قشر روستایی هستند اظهار کرد: معمولا این قشر به دلیل اختیاری بودن بیمه، کمتر به سمت بیمه های اجتماعی گرایش دارند. 
پولادوند اطلاع رسانی و آگاه سازی روستاییان، کشاورزان و عشایر از مزایای بیمه را یکی از راه های ایجاد رغبت در این قشر اعلام کرد و گفت: با توجه به مزایای مناسب این بیمه عدم آگاهی روستاییان و عشایر باعث شده تا از شرایط مطلوب بیمه اجتماعی دور بمانند. 
سرپرست صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر گلستان با بیان این که آمار مشمولان استان بر اساس اطلاعات صندوق حدود 250 هزار نفر است گفت: با تلاش همکاران و سایر دستگاه ها تاکنون 40 هزار نفر تحت پوشش قرار گرفته اند. 

*** 

مراسم افتتاح پارالمپیاد درون مدرسه ای مدارس استثنایی گلستان با حضور عضو ستاد المپیاد ورزشی درون مدرسه ای وزارت، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی، رئیس هیات جانبازان و معلولین و کارشناسان تربیت بدنی گرگان در مرکز تلاش برگزار شد. 
در این مراسم نمادین دانش آموزان ضمن تحویل توپ رشته های مختلف ورزشی، مبادرت به انجام بازی کردند. 
همچنین در این روز مسابقه دو صحرانوردی دانش آموزان برگزار شد و طی آن حسن بلنجابی عنوان قهرمانی را ب هدست آورد و محمد عباسی، محمد تجری، علیرضا ابراهیم زاده و هاشم سنچولی عناوین دوم تا پنجم را کسب نمودند. 

*** 

همایش بیماری پوکی استخوان با حضور اساتید منتخب هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه علوم کشاورزی گرگان برای کارکنان ادارات کل، پرسنل بهداشتی درمانی سطح استان در شهرستان گرگان برگزار شد. 
با توجه به اهمیت بیماری پوکی استخوان و لزوم پیشگیری از آن، سازمان جهانی بهداشت، روز جهانی پوکی استخوان برابر با 20 اکتبر 2015 را با شعار 'با خوردن غذاهای غنی از کلسیم، ویتامین D و پروتئین، استخوان های خود را قوی و محکم سازیم' اعلام کرده است. 

***

فرمانده انتظامی استان گلستان از دستگیری دو نفر از اعضای باند سرقت با 43 فقره انواع سرقت توسط پلیس آگاهی استان خبر داد.
سردار سیدمحمود میرفیضی اظهار کرد: این سارقان با استفاده از روش های مختلف و با استفاده از خودروی پراید، پژو و وانت اقدام به سرقت وسایل و لوازم از مغازه ها، انباری ها، باغات، شرکت های خصوصی و دولتی، فروشگاه ها و آموزشگاه های خصوصی و دولتی می کردند.
وی افزود: متهمان پس از ورود به مکان های مورد نظر خود، پول نقد، لب تاپ، کامپیوتر، وسایل اداری، آهن آلات، دوچرخه، لوازم الکترونیکی و لوازم ارزشمند و قابل حمل را به سرقت می بردند.
وی ادامه داد: سارقان در اعترافات خود بیان کردند که بیشتر مکان هایی را مورد هدف سرقت قرار می دادند که از ایمنی کمتری برخوردار بوده و به راحتی می توانستند با شکستن قفل و یا استفاده از لوازم مختلف وارد آ نجا شوند.
سردار میرفیضی متذکر شد: این باند سرقت در شهرستان های رامیان، علی آباد، کردکوی و گرگان اقدام به سرقت کرده بودند.

***

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان در بازدید از طرح های عمرانی و نیمه تمام شهرستان بندرگز در جریان چگونگی عملکرد و پیشرفت فیزیکی این طرح ها قرار گرفت. 
حسین پیشقدم و هیات همراه از تصفیه خانه آب و فاضلاب شهری، کمپینگ ساحل بندرگز، مجتمع فرهنگی و هنری، سالن ورزشی صدرا، پل رو گذر روستای لیوان غربی، ساختمان منابع طبیعی و آبخیزداری، مسکن مهر، بیمارستان و شهرک صنعتی دیدن کرد. /
ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار