جلسات هفتگی تفسیر قرآن کریم آیت اله نورمفیدی، ثبت نام 66 واحد پذیرنده در سامانه کارورزی، راه اندازی سایت هنرستان های تولید محور، برگزاری دوره های مهارت آموزی برای آسیب دیدگان اجتماعی، ویزیت بیش از 8/3 میلیون نفر در مراکز درمانی تأمین اجتماعی و افتتاح دو واحد آموزشی در روستاهای گرگان

گزیده های خبری استان گلستان

به گزارش گلستان24، نماینده ولی‏ فقیه در استان گلستان در جلسه هفتگی تفسیر قرآن کریم گفت: هر چیزی که انسان را به بندگی پروردگار راهنمایی کند، جزء شعائر الهی است. 
آیت اله سیدکاظم نورمفیدی در این جلسه به تفسیر آیات 36 تا 38 سوره مبارکه حج پرداخت و متذکر شد: یکی از شعائر الهی مراسم حج، مسئله قربانی کردن است زیرا قربانی کردن درس ایثار و فداکاری و گذشت و آمادگی برای شهادت در راه حق به شما و درس کمک به نیازمندان و مستمندان را می‏آموزد. 
جلسه تفسیر قرآن کریم آیت اله نورمفیدی به صورت هفتگی یکشنبه ها بین نماز جماعت مغرب و عشاء در مسجد جامع گلشن برگزار و دوشنبه ها ساعت 22 از سیمای مرکز گلستان همراه با مسابقه پیامکی پخش می شود. 

*** 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان از ثبت‎نام 66 واحد پذیرنده در سامانه کارورزی خبر داد و گفت: 283 کارورز حائز شرایط لازم هستند. 
امراله عباسی در کارگروه اشتغال استان گلستان اظهار کرد: تاکنون 32 مجوز از سوی آموزش فنی و حرفه‎ای استان گلستان برای واحدهای پذیرنده صادر شده و این واحدها گواهی صلاحیت آموزش دریافت کردند.
وی استفاده از ظرفیت اتاق اصناف را در تحقق اجرای طرح کارورزی در استان گلستان موثر خواند و با اشاره به اینکه قالب این طرح به صورت آموزشی است افزود: واحد پذیرنده نیز بنگاه‎های خصوصی و تعاونی هستند و مدت کارورزی بین شش الی 12 ماه است. 
عباسی افزود: دستگاه مجری طرح کارورزی دستگاه‎های اجرایی هستند و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ناظر طرح محسوب می‎شود و فنی‎و‎حرفه‎ای به عنوان ناظر کیفی و استانداری به عنوان ناظر عالی هستند. 

*** 

جانشین فرمانده انتظامی استان گلستان گفت: دوره خدمت سربازی یک دوره عملی مسئولیت پذیری است و همه ما باید در این لباس سربازی خادم خوبی برای ملت و سرباز سربلندی برای نظام و انقلاب باشیم. 
سرهنگ علی اکبر جاویدان در مراسم تحلیف سربازان دیپلم و زیر دیپلم مرکز آموزش سیدالشهداء فرماندهی انتظامی استان گلستان گفت: خدمت سربازی یک افتخار است و به لحاظ مفهومی دارای درجه ای بالا و با اهداف مقدس است. 
وی خطاب به سربازان خاطرنشان کرد: خدمت سربازی بخش مهمی از زندگی شما است که به عنوان یک جوان زیر سایه پرچم مقدس جمهوری اسلامی، از کیان ایران اسلامی حفاظت کرده و حافظ ارزش های نظام و انقلاب باشید. 
سرهنگ جاویدان تاکید کرد: شما سربازان نیروی انتظامی که امروز افتخار نائل شدن به درجه سربازی برای شما میسر شده است، دارای یک مسئولیت خطیر در نیروی انتظامی هستید که در حوزه های مختلف عرصه خدمت برای شما فراهم است. 

*** 

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش گلستان از نهایی شدن راه اندازی سایت هنرستان های تولید محور استان خبر داد و گفت: این سایت به منظور ساماندهی شرکت های تعاونی تولیدی و در راستای تحقق مصوبات جلسه مشترک با اداره کل تعاون در مهر ماه 94 ، طراحی شده است. 
ابراهیم حاجیلری با اشاره به ضرورت و نیاز به سیستمی شدن فعالیت های اشتعال زایی افزود: از قابلیت های این سایت طراحی فرم سفارش محصولات تولیدی به همراه فرم ثبت محصولات برای هنرستان های تولید محور است چنان که هنرستان ها با توجه به مهارت تولیدی خود می توانند به صورت مستقیم تصویری از نمونه محصولات تولیدی خویش را با نظارت اداره فنی و حرفه ای و کاردانش آموزش و پرورش در سامانه مذکور ثبت و متعاقب آن سفارش محصول دریافت نمایند. 
وی اظهار داشت: از مزایای اجرای این طرح می توان به کارآفرینی و افزایش خودباوری هنرجویان فنی و حرفه ای و کاردانش و ورود مستقیم آنان به بازار کار و کاهش آمار بیکاری فارغ التحصیلان در شاخه های فنی و حرفه ای و کاردانش و کسب تجربه ورود به بازارهای گسترده تر اشاره کرد. 

*** 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان گفت: در شش ماه نخست سال جاری بالغ بر 35 هزار و 500 نفر - ساعت آموزش های مهارتی در جهت توانمندسازی آسیب دیدگان اجتماعی در این استان برگزار شد. 
ابوالفضل تیرانداز با اشاره به اهمیت توجه به منشاء رفتار آسیب دیدگان اجتماعی گفت: توانمندسازی آسیب دیدگان در قالب آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای از مداخلاتی است که باعث تغییر رفتار، ارتقاء وضعیت معیشت و در نهایت ارتقاء سطح زندگی آنها می شود. 
وی با برشمردن حرفه های آموزش داده شده در سطح استان تصریح کرد: این آموزش ها در قالب 25 دوره در 16 رشته مختلف در سطح استان برگزار شده است. 

*** 

سرپرست مدیریت درمان تأمین اجتماعی گلستان گفت: در شش ماه اول سال جاری یک میلیون و 160 هزار نفر در مراکز درمانی ملکی استان ویزیت شده اند. 
دکتر حسین پور افزود: استان گلستان دارای 2 بیمارستان و 7 درمانگاه تخصصی و عمومی در بخش درمان مستقیم است که این تعداد طی شش ماه اول سال در این 9 مرکز درمانی ویزیت شده اند. 
سرپرست مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان گلستان همچنین آمار مراجعه به 1300 مرکز طرف قرارداد با دفتر اسناد پزشکی را در شش ماهه اول سال جاری 7/2 میلیون نفر اعلام کرد و گفت: در مجموع 8/3 میلیون نفر از خدمات ملکی و غیر ملکی سازمان در استان بهره برده اند. 
حسین پور تعداد کل جراحی های انجام شده طی این مدت در دو بیمارستان استان را بالغ بر 7600 عمل عنوان کرد که شامل 50 درصد اعمال جراحی کوچک، 30 درصد جراحی متوسط و 20 درصد اعمال جراحی بزرگ بوده است. 

*** 

دو پروژه آموزشی در روستاهای نصرآباد و نومل شهرستان گرگان افتتاح شد. 
دبستان 6 کلاسه ابتدایی شهید علیرضا رضایی در روستای نصرآباد با 638 مترمربع زیربنای ساختمان آموزشی، 700 مترمربع محوطه سازی و 80 متر دیوارکشی به مبلغ 750 میلیون تومان از محل اعتبارات بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) ساخته شده است.
همچنین دبیرستان برادران رفاهی در روستای نومل افتتاح و به بهره برداری رسید. 
مدرسه سه کلاسه برادران رفاهی با زیربنای آموزشی 638 مترمربع، 700 مترمربع محوطه سازی و 150 متر طول دیوار با اعتباری بالغ بر 350 میلیون تومان ساخته شده که 50 میلیون تومان آن از بخش اعتبارات خیری و مابقی از اعتبارات ملی تامین شده است. 

ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار