همزمان با دهمین سالگرد در گذشت شهید دکتر عظیم گل

جمعه شب همزمان با دهمین سالگرد در گذشت شهید دکتر عظیم گل (نماینده دور ششم مجلس شورای اسلامی)اولین نشست هم اندیشی فعالین اجتماعی بندرترکمن با موضوع شرکت حداکثری در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در باشگاه جاوید بندرترکمن برگزار شد.

گزارشی کامل از نشست هم اندیشی فعالین اجتماعی بندرترکمن

 به گزارش گلستان24، در این مراسم که با شرکت پرشور فعالین اجتماعی و انتخاباتی منطقه برگزار گردید، چهره های برجسته از جمله نمایندگان ادوار مجلس آقایان نازمحمد ولی پور،محمد قلی ایری وچهره های تاثیر گذار در انتخابات آقایان آنه محمد شاه نظری،جبار ایری،مهندس احمد ایری،و ...حضور داشتند.

نشست هم اندیشی فعالین اجتماعی بندرترکمن


در ابتدای مراسم عبدالرشید کم (رئیس شورای شهر بندرترکمن)ضمن خوش آمد گویی به فعالین انتخاباتی و اجتماعی به این نشست یاد و خاطره شهدای انقلاب ،و همچنین فرماندار فقید شهرستان ترکمن که جان خود را در حادثه منا از دست داده بود را  گرامی داشت.


وی  در خصوص هدف از این نشست گفت: همانطور که در همه انتخابات و همه شهرها مرسوم است ،ما اینجا جمع شده ایم تا با تشویق مردم به شرکت حداکثری تلاش کنیم تا نماینده ای از منطقه خودمان به مجلس بفرستیم .


آقای آنه محمد شاه نظری(از وکلای حقوقی برجسته استان گلستان) به عنوان اولین سخنران این نشست گفت:خوشحالم که جوانان و نخبگان منطقه به این نتیجه رسیده اند که باید تلاش کنند برای اجماع تا طعم تلخ شکست دو دوره گذشته را برای بار سوم تجربه نکنیم.


وی با اشاره به این که باید تلاش کنیم قبل از ثبت نام در انتخابات راهکاری برای اجماع پیدا کنیم گفت: بدون شک نخبگان ترکمن لیاقت وزارت را هم دارند وابراز امیدواری نمود که در این دوره ازانتخابات با هدف گرفتن کرسی مجلس تلاش کنیم.


در ادامه آقای نفس قره جه از فعالین اجتماعی منطقه سیمین شهر گزارشی کوتاه از اقدامات صورت گرفته در سیمین شهر ارائه داده و ابراز امیدواری کرد که در این دور از انتخابات نماینده ای از منطقه بر کرسی مجلس تکیه زند.


پس از ان آقای نازمحمد ولی پور که در کنار دکتر ایری حضور داشت گفت:ترکمن ها همیشه نشان دادند که به اصول نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پایبند هستند و در اه این نظام شهید و جانباز داده ایم .


وی گفت:در این دوره به دنبال اجماع هستیم و در این را تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد  ولی پور در ادامه افزود:ما باید عملکرد  دولت قبلی و نماینده فعلی را نقد کنیم و البته خود را نیز نقد کنیم که چرا بیش از 14 هزار رای از منطقه ما به سمت نماینده غیر بومی رفته است.


وی در پایان ضمن تشکرا از فعالیت های صورت گرفته در فضای مجازی خواستار حفظ حرمت ها در این فضا شد.
سخنران بعدی این مراسم دکتر ایری نماینده دور هفتم مجلس شورای اسلامی واز کاندیداهای احتمالی دور دهم مجلس بود.


وی در چند ماه گذشته تلاش هایی برای رسیدن به اجماع انجام داده است.دکتر ایری با حضور خود در کنار ولی پور نشست  و مورد تشویق حاضران قرار گرفت تا  نشانه هایی از همدلی و فراموشی کدورت های گذشته در صحرا را به نمایش بگذارند.


دکتر ایری در این نشست گفت:در دور سوم انتخابات مجلس هیچ کس فکر نمی کرد که بتوانیم نماینده ای ترکمن داشته باشیم چرا که نه از لحاظ مالی و نه امکانات و ...قابل قیاس با رقبا نبودیم اما با ایمان و اعتقاد قلبی دوستان و تلاش های شبانه روزی ثابت کردیم که اگر اراده ای جدی در میان ما صورت گیرد می توانیم....
وی گفت:در حال حضر راهی غیر از ائتلاف نداریم و باید با همدلی تلاش کنیم به این هدف برسیم.


دکتر ایری در پایان سخنان آقای شاه نظری را تایید کرده و گفتند:هیچ مشکلی نداریم برای اینکه بگوییم ترکمن هستیم و میخواهیم نماینده ای ترکمن در مجلس داشته باشیم.


در این نشست آقای جبار ایری از چهره های قدیمی و با تجربه انتخابات با اشاره به یاد و خاطره شهید عظیم گل و اینکه در حال حاضر از مراسم سالگرد آن مرحوم می آیند گفتند:ما در این نشست بخشی از نخبگان جامعه هستیم و باید تلاش کنیم تا مردم منطقه را برای رسیدن به این هدف مقدس بسیج کنیم.


وی درادامه  با مثال هایی که در قوم ترکمن حکایت از حماسه مردان صحراست گفت:درانتخابات  دور سوم مجلس ما با دستان خالی و قلبی پر از امید تلاش کردیم و مهندس بسنجیده به عنوان اولین نماینده ترکمن از منطقه  به مجلس رسیدند.


وی در پایان ضمن تاکید بر افزایش کمی و کیفی فعالین اجماع ، ابراز امیدواری کرد در این دور از انتخابات حماسه انتخابات مجلس سوم را تکرار خواهیم کرد.


مهندس احمد ایری از فعالین سرشناس اجتماعی منطقه هم در این نشست با اشاره به این نکته که باید واقع بین باشیم و واقعیت جامعه ما لزوم رسیدن به کاندیدای واحد است ،افزود :باید تلاش کنیم اتفاقات دو دوره گذشته تکرار نشود و اگر کسانی برای رقیب کار کرده اند را دعوت کنیم در این دوره از انتخابات به خاطر مردم محروم صحرا و جبران عقب افتادگی ها به مردم بپیوندند و اجازه ندهند آرای منطقه به سبد رقیب ریخته شود.


مهندس ایری در پایان گفت: کاندیدایی که یک نفر را به عنوان ذخیره نیز مجبور به ثبت نام کند یقین بدانید که برای اعتقادی به اجماع نداشته و برای رقیب بازی می کند ./ترکمن سسی

ارسال نظر

  • اس بی کی
    0

    این قضیه یک بازی برد برد برای اون شخصیه که این حرفها را بین ترکمنها انداخته خدا میداند بعد از این چه نقشه ای تو سرشه اقا لطفا شور و شوق انتخابات را هدف قرار نده

  • اس بی کی
    0

    سخنرانان بی طرف اجماع کاندیدا
    1-شاه نظری کاملا بی طرف بیش سخنران جعفری چوگان نیست؟؟؟!!!
    2- مهندس ایری که، اصلا طرفدار هیچ کاندیدی نیست...؟؟؟!!!
    3- ولی بور ار هیچ گروهی طرفداری نمیکند؟؟؟!!!
    4- نفس قره جه که اصلا طرفدار هیچ کاندید نیست حتی...؟؟؟!!!
    5-جباربردی ایری که طرفدار هیچ گروهی نیست حتی نظزی مهر؟؟؟!!!

  • اس پی کی
    0

    اقای به اصطلاح نخبه تو که خودت فقط نمیخوای به جایی برسی تو که فقط برای مردم این کارها را میکنی اکثر مردم کاملا تو رو میشناسن حنات دیگه رنگی نداره

  • شهروندبندری
    0

    عظیم گل جان : چقدر برای ما سخت است از شما نوشتن.از تویی که در حصار هرچه تعریف و تمجید باشد در گنجایش نیست و فراتر از آن میباشی.قلم را ما جوانان بی ریا به دست گرفته ایم که ساده و بی پیرایه با تو بگوییم و از تو بنویسیم.از تویی که از جنس باران بودی و سیز می اندیشیدی.

آخرین اخبار