مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گلستان گفت: مردم استان گلستان تاکنون بیش از ۲۴۱ میلیارد و ۱۴۸ میلیون ریال زکات واجب، مستحب و فطره در استان گلستان پرداخت کرده‌اند.

گلستانی‌ها بیش از ۲۴ میلیارد تومان زکات پرداخت کردند

ابراهیم باغبانی شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هم‌اکنون یک هزار و 244 رابط افتخاری در روستاها، 141 رابط افتخاری غیرروستایی و یک هزار و 568 عامل افتخاری با شورای زکات استان گلستان همکاری دارند.

به گزارش گلستان 24، وی افزود: با فعالیت های انجام شده بیش از 241 میلیارد و 148 میلیون ریال زکات واجب ، مستحب و فطره در استان گلستان جمع آوری شده و در راستای پروژه‌های عمرانی و حمایتی مناطق جمع آوری شده هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گلستان تصریح کرد: برای ترویج فرهنگ زکات در استان گلستان امسال همایش زکات در همه شهرستان‌های استان گلستان برگزار و از مبلغان، مودیان و عاملان زکات تجلیل شد.

باغبانی افزود: 991 روستا در سطح استان گلستان وجود دارد که 960 روستا مشمول پرداخت زکات می‌شوند.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون با اعزام مبلغان 591 روستای استان زکات پرداخت می‌کنند که امیدواریم در سال های آینده همه روستاهای مشمول پرداخت زکات، در این راستا با شورای زکات استان گلستان همکاری داشته باشند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گلستان گفت: زکات جمع آوری شده در حوزه امور محرومان و نیازمندان مانند جهیزیه، درمان، تحصیل، مسکن، آزادی زندانیان و پروژه‌های عمرانی مانند ساخت مسجد، حوزه‌های علمیه، مسکن نیازمندان، کتابخانه، حسینیه ، خانه عالم هزینه می‌شود.

باغبانی با بیان اینکه گلستان جزء استان‌های برتر در جمع آوری زکات است، افزود: امیدواریم با تلاش شورای زکات و ترویج این فریضه الهی، شاهد جمع‌آوری بیشتر زکات در استان گلستان باشیم تا در راستای آن عمران و آبادانی گلستان توسعه یابد.

ارسال نظر

آخرین اخبار