آهای جوانی که دارید به گناه می افتید یا اینکه خدایی نکرده مرتکب گناه شدید بر شما واجبه که ازدواج کنید.

ازدواج؛ واجب ترک شده

به گزارش گلستان 24 به نقل از وبلاگ «آرامش کجاست»:

به آیه سجده که رسیدید واجبه سجده کنید؛ لازم نیست برید وضو بگیرید، سجاده پهن کنید ،اذان و اقامه بخونید و ... فقط رو به قبله شوید و سجده کنید (تحریر الوسیله، ج1، ص178 م6)

آهای جوانی که دارید به گناه می افتید یا اینکه خدایی نکرده مرتکب گناه شدید بر شما واجبه که ازدواج کنید.

لازم نیست مراسم آنچنانی بگیرید مهریه آنچنانی تعیین کنید و خرج آنچنانی کنید و دنبال مجالس و جهیزیه های پرخرج باشید و یا به فکر سرویس طلا فلان باشید...

پیامبر اكرم (صل الله علیه و آله): بهترین ازدواجها ها آن است كه آسان تر انجام گیرد. (نهج الفصاحه ، ح248)

بلکه فقط به انجام واجب الهی فکر کنید و ازدواج کنید که گناه برای زندگی تو بی برکتی می آورد...

یامبر اكرم (صل الله علیه و آله): ای جوان زود ازدواج كن و از زنا بپر هیز زیرا كه زنا ریشه های ایمان را از دلت می برد. (مكارم الاخلاق . ص96)

اینهایی را که ما بهانه می کنیم برای ازدواج، چیزهایی هستش که ما به این واجب الهی اضافه کرده ایم که باعث شده این واجب به راحتی ترک بشه و ماهایی که در تقویت این رسم و رسومات بی خود دخالتم داریم در گناه جوانانمون و در آسیب های اجتماعی موجود شریک هستیم هر واجبی که در وقت خودش انجام نشه ترک واجب محسوب میشه که خودش معصیته.

 پیامبر اكرم (صل الله علیه و آله): هر جوانی كه در دوره جوانی خود ازدواج كند ، شیطانش فریاد بر آورد كه : وای بر او دین خود را از گزند من حفظ كرد. (كنز العمال، ح44441)

هر پدری که در ازدواج فرزندش کوتاهی کند در گناهی که فرزندش مرتکب می شود شریک است.

پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله فرمود: من أدرک له ولد و عنده ما یزوّجه فلم یزوّجه فأحدث فالاثم بینهما.

کسی که فرزندش به حدّ رشد برسد و امکانات تزویج او را داشته باشد و اقدام نکند، و در نتیجه فرزند او مرتکب گناه می شود، این گناه برای هر دو نوشته می شود.
 

ارسال نظر

آخرین اخبار