معاون آبزی پروری اداره کل شیلات استان گلستان:

معاون آبزی پروری اداره کل شیلات استان گلستان گفت: فصل برداشت ماهیان گرمابی از مزارع، آب بندها و منابع آبگیر استان آغاز شد و پیش بینی می شود ۱۵ هزار تن انواع ماهیان گرمابی در استان تولید شود.

فصل برداشت ماهیان گرمابی در گلستان فرا رسید

 به گزارش گلستان24، محمود سقلی، کار برداشت از مزارع پرورش ماهی استان، با پیش‌بینی تولید بیش از 15 هزار تن انواع ماهیان گرمابی شروع شده است.

معاون آبزی پروری اداره کل شیلات استان گلستان با اشاره به میزان تولید ماهیان گرمابی در سال گذشته اظهار کرد: تولید ماهیان گرمابی استان در سال گذشته 14 هزار تن بوده که این میزان شامل 4 گونه ماهی گرمابی فیتوفاک، کپور آمور و بیگ‌هد می‌شود.

فصل برداشت ماهیان

وی با اشاره به برنامه‌های اداره کل شیلات استان برای بالا بردن ظرفیت تولید ماهیان گرمابی تصریح کرد: برای اولین بار اول در استان با هماهنگی شرکت ران وابسته به بنیاد مستضعفان، از مولدین نسل اول کپور استفاده کردیم که راندمان و رشد بالایی دارد و در پایان افزایش تولید در سطح را در پی خواهد داشت.

معاون آبزی پروری اداره کل شیلات گلستان برگزاری دوره‌های آموزشی برای بهره‌برداران در خصوص مدیریت آب و تغذیه و استفاده از سیستم مکانیزاسیون به خصوص هوادهی که نقش مهمی در افزایش تولید در واحد سطح را دارد یکی از گامهای موفقیت در تولید دانست.

سقلی اظهار داشت: در سال جاری 2.5 میلیون قطعه از بچه ماهیان کپور بین پرورش دهندگان استان توزیع شد که با بررسی کارشناسان اداره کل و ادارات و نمایندگی‌ها، رشد بچه ماهیان نسل اول نسبت به بچه ماهی بومی، بیشتر از 2 برابر بوده و به صورت نسبی از رشد مناسبی برخوردار است.

استان گلستان مقام چهارم آبزی‌پروری در کشور را داراست.

کاسب امین

ارسال نظر

آخرین اخبار