37قطعه پرنده وحشی کوکر با همکاری مأموران پلیس آگاهی و محیط زیست شهرستان گمیشان از یک دستگاه خودروی سواری متخلفان کشف و ضبط شد.

کشف ۳۷قطعه پرنده وحشی کوکر در گمیشان

 به گزارش گلستان24، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان های گمیشان و بندرترکمن عصر شنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: بر اساس اطلاع منابع محلی مشخص شد که یک دستگاه خودروی سواری حامل تعداد زیادی پرنده وحشی بوده و قصد انتقال آن ها را به خارج از شهر گمیشان دارد.

 پرنده وحشی

علی بیانی به خبرنگار افزود: پس از شناسایی خودروی سواری پژو پارس و در جریان تعقیب و گریز، ماموران موفق به توقف خودرو شده و در بازرسی از داخل آن تعداد 37 قطعه پرنده وحشی از نوع کوکر شکم سفید (باقرقره) کشف و ضبط شد.

وی اضافه کرد: پنج نفر از سرنشینان خودرو نیز دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شده و پرندگان نیز به محل نگهداری موقت انتقال داده شدند.

به گفته وی از پنج متخلف دستگیر شده سه نفر دارای سابقه محکومیت در زمینه ارتکاب جرایم شکار و صید غیرمجاز بوده که موضوع به مراجع قضایی ذیصلاح منعکس شده است.

وی اظهار کرد: این پرندگان از طعمه های مورد علاقه پرندگان شکاری بوده که از هم اکنون توسط متخلفان زنده گیری شده تا در زمان حضور پرندگان شکاری در منطقه از آن ها به عنوان طعمه پرندگان شکاری استفاده شود.

وی گفت: فصل حضور کوکرهای شکم سفید در استان گلستان محدود و کمتر از دو ماه در سال است.

وی یادآور شد: روز گذشته نیز مأموران کلانتری سیمین شهر گمیشان از یک متخلف چهار قطعه کوکر شکم سفید کشف کردند که با تشکیل پرونده به دادگاه معرفی شد.

وی افزود: شب گذشته نیز یک متخلف به همراه یک قبضه سلاح شکاری و یک عدد باکلان (گونه ای پرنده) توسط محیط بانان دستگیر شد.

بیانی خاطرنشان کرد: با مساعدت ویژه مسئولان قضایی شهرستان گمیشان، پرونده های قضایی متخلفان شکار و صید، خارج از نوبت رسیدگی می شود که این موضوع موجب دلگرمی محیط بانان منطقه شده است.

طبق قوانین شکار و صید، حمل، عرضه و فروش جانوران وحشی و اجزای زنده و مرده آن ها جرم محسوب شده و حسب مورد متخلفان به حبس یا جزای نقدی محکوم می شوند. کوکر شکم سفید از پرندگان بومی ایران است که در 15 سال گذشته از پراکندگی فراوانی برخوردار بوده اما اکنون شمار آن در زیستگاه ها کاهش چشمگیر یافته است.

پرواز این پرنده سریع بوده و اغلب به صورت دسته های بزرگ دیده می شود که مانورهای مختلف می دهند.

انتهای پیام/ساحل گمیشان

ارسال نظر

آخرین اخبار