اجرای طرح استحصال آب شرب از آب لب شور در بندرترکمن، احیای کتابخانه کانون اصلاح و تربیت گرگان توسط خیر تهرانی، آغاز ممیزی انرژی ساختمان های دولتی استان، بررسی وضعیت پوشش دهی ارتباطی شعب اخذ رأی، پذیرش هفت هسته و واحد فناور در مرکز رشد جامع پارک علم و فناوری و بوته کاری در یک هزار هکتار از مراتع قشلاقی

اخبار گوناگون از استان گلستان

 به گزارش گلستان24، سرپرست فرمانداری بندرترکمن تامین آب شرب مردم این شهرستان را از مهمترین دغدغه های مسئولان عنوان کرد و گفت: به همین منظور طرح استحصال آب شرب از آب لب شور در حال اجراست.
سیدصادق شیرنگی اظهار کرد: تاسیسات این طرح در عرصه ای به مساحت 8300 مترمربع در 2 کیلومتری جنوب شهر بندرترکمن جانمایی شده و تاکنون سیلویی به مساحت 1000 مترمربع جهت نصب تجهیزات و سخت افزارهای مورد استفاده در این پروژه در آن ایجاد شده است.
وی ظرفیت این طرح را تولید 7600 متر مکعب آب شرب در روز بیان کرد.

***
یک خیر تهرانی کتابخانه کانون اصلاح و تربیت شهرستان گرگان را احیا و بازسازی کرد.
همچنین تعدادی کتب مرتبط با جوانان و نوجوانان به این کتابخانه اهداء شده است.
هدف از اجرای این طرح، گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در زندان و مراکز اصلاح و تربیت و رفع معضل بی سوادی و کم سوادی در این مراکز است.

***
مدیرعامل شرکت گاز گلستان از آغاز ممیزی انرژی ساختمان های دولتی استان خبر داد و گفت: این پروژه با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آبادکتول به منظور پوشش قانون اصلاح الگوی مصرف انجام می شود که در این زمینه قراردادی با دانشگاه برای مدت 18 ماه امضاء شد.
صفرعلی جمال لیوانی افزود: در این پروژه اثربخشی و راهکارهای افزایش و تقویت فرهنگ عمومی در مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی مشترکین دولتی بر اساس مجموعه قوانین فصل پنجم از قانون اصلاح الگوی مصرف مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
وی اضافه کرد: انرژی ساختمان های ادارات دولتی 31 دستگاه اجرایی به انتخاب استانداری گلستان به صورت پایلوت در محدوده شهرستان گرگان مورد ممیزی قرار خواهند گرفت.

***
رئیس کل دادگستری استان گلستان در جمع گزینشگران دستگاه قضایی مهم ترین رسالت گزینش را، بسترسازی برای جذب انسان های بافضیلت، صالح و امانت دار دانست و گفت: گزینشگران باید برای سپردن این مسئولیت ها به انسان های دلسوز که غم مردم را دارند و پای کار هستند، تلاش کنند.
هادی هاشمیان با بیان این که تلاش ما، سوق دادن سیستم اداری به سمت گزینش انسان های اهل و نخبه است گفت: اگر هر کس در حوزه وظیفه اش اسلامی و اخلاقی عمل کند می تواند در سالم سازی جامعه موثر باشد و حساسیت کار گزینش هم در همین بخش است.
وی با اشاره به تاکیدات امام خمینی ره مبنی بر جلوگیری از افتادن انقلاب به دست نااهلان گفت: کنار گذاشتن انسان های با فضیلت ، شایسته و وارسته یکی از عوامل آسیب پذیر کردن حکومت هاست که اگر از سوی گزینش گران نادیده گرفته شود ظلم نابخشودنی است.

***
در جلسه ای که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور محمد حسین مقیمی رئیس ستاد انتخابات کشور و امیر شجاعان رئیس کمیته فن آوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور با نمایندگان استانها برگزار شد، آخرین وضعیت پوشش دهی شعب اخذ رأی استان های کشور مورد بررسی قرار گرفت.
در این جلسه دبیر ستاد انتخابات، مسئول کمیته فن آوری اطلاعات ستاد انتخابات و مدیرعامل شرکت مخابرات گلستان به عنوان نمایندگان استان روی بستر ارتباطی ستاد انتخابات کشور قرار گرفتند و به بیان آخرین وضعیت پوشش دهی ارتباطی شعب اخذ رأی استان پرداختند.

***
مدیر مرکز رشد جامع پارک علم و فناوری گلستان از پذیرش هفت هسته و واحد فناور جدید با عناوین سامانه هشدار زود هنگام زلزله، آبگرمکن کم مصرف، دستگاه شستشوی خودکار پزشکی (تک توریال)، بازی های رایانه ای و انیمیشن، تولید ریز مغزی های آهن و سایر محصولات برای گیاهان، صندلی شستشوی نوزاد، تجاری سازی مشاوره و واردات و صادرات محصولات دانش بنیان در مرکز رشد خبر داد.
عماد آیدانی همچنین به کسب موفقیت های جدید در فروش محصولات شرکت های مستقر در مرکز رشد اشاره کرد و افزود: کسب عنوان غرفه برتر در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری و فن بازار کشور از دیگر افتخارات پارک و مرکز رشد جامع پارک علم و فناوری گلستان در هفته های اخیر بوده است. 

***
اولین کارگاه آموزش نمایش خلاق و عروسکی ویژه مربیان کتاب خانه های سیار روستایی و شهری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در مرکز شماره یک گرگان برگزار شد.
در این دوره ضمن آسیب شناسی فعالیت های مراکز سیار هر یک از مربیان به بیان تجربیات خود پرداخته و در ادامه مدرس کارگاه آموزشی به ارائه مطالب کاربردی در زمینه نمایش خلاق پرداخت و از مربیان خواست تا بر اساس آموخته ها به شکل عملی به ایفای نقش بپردازند.
مربیان کتابخانه های سیار همچنین با استفاده از آموخته های خود و بر اساس برداشتی آزاد از کتاب های کانونی به اجرا پرداخته و کار نقد و بررسی را انجام دادند.
همچنین در قالب فعالیت کارگاهی، مربیان با نحوه ساخت ماسک های ساده نمایشی آشنا شدند.

***
رئیس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان با اشاره به بوته کاری در بیش از یک هزار هکتار از مراتع قشلاقی استان گفت: بوته های تولیدی آتریپلکس از انواع گونه های لنتی فورمیس، کانیسنس، هالیموس و لئوکوکلادا' است که عملیات کاشت، داشت و برداشت آن نیز با مشارکت شرکت های تعاونی و اتحادیه مرتعداران انجام شده است.
مصطفی لو افزود: آتریپلکس های تولیدی به تعداد 620 هزار اصله نهال است که در نهالستان های مرتعی مراوه تپه و چپرقویمه گنبد تولید شده است.
آتریپلکس گیاهی از خانواده اسفناجیان است که به عنوان گیاهی پیشاهنگ جهت بیابانزدایی در مناطق خشک و نیمه خشک از جمله در قسمت های وسیعی از اراضی مرتعی شمال استان گلستان جهت اصلاح و احیاء مرتع و جلوگیری از فرسایش خاک و بیابانزدایی کاشته می شود.

ارسال نظر

آخرین اخبار