علی اکبر بسطامی شهردار کردکوی و امید دانشیار رئیس شورای اسلامی شهر کردکوی چهارشنبه هفته گذشته به منظور بررسی مشکلات شهر کردکوی مهمان برنامه گفتمان صدا و سیمای مرکز گلستان بودند.

 گفتگوی شهردار کردکوی  در برنامه گفتمان شبکه گلستان+جزییات

 به گزارش گلستان24،  علی اکبر بسطامی شهردار کردکوی و امید دانشیار رئیس شورای اسلامی شهر کردکوی چهارشنبه هفته گذشته مهمان برنامه گفتمان صدا و سیمای مرکز گلستان بودند.

این برنامه که بصورت زنده از شبکه سبز صدا و سیمای مرکز گلستان پخش شد به “” بررسی مشکلات شهر کردکوی “” پرداخته شد.

بخشی از این گفتگو بدین شرح است:

آقای بسطامی شما در شهر کردکوی چه اقداماتی انجام داده اید؟

زمانی که این حقیر به شهرداری آدمدم 590 میلیون تومان بدهی را پرداخت کردیم. همچنین یک میلیارد و 670 میلیون تومان حقوق و مزایای پرنسل را دادیم و تا به امروز 70 درصد بودجه خودمان را تامین کردیم.

خد ارو شکر در بحث درآمد زایی کارهای بسیار خوبی از سوی شهرداری انجام گرفت. در بحث ساختمانی خصوصا پرونده ها که تا به امروز رسیدگی نمیشد شاید راکد مانده بود این بخش را  دوباره احیاء کردیم.

در این مسیر لوایح را به شورای محترم شهر فرستادیم که این لوایح همراه با جذب سرمایه گذار بود چون شهرداری در شهرهای کوچک نمی تواند به تنهای خدماتی را به مردم ارائه دهد نیازمند این هست که در کنار لوایح و برنامه هایی که داریم سرمایه گذارانی را هم به استان و هم به شهر بیاوریم.

در رابطه با فضای سبز باید بگوییم زمانی که ما شهرداری را تحویل کرفتیم فضا زرد بود. در بلوار ها چمن نداشتیم ولی درحال حاضر بیشتر میادین شهر چمن کاری و سرسبز هستند.

برای شهرداری هیچ منطقه از نظر ارائه دادن خدمات فرقی ندارد ما از مردم میگیریم و برای مردم خرج میکنیم. در واقع مردم به مردم است.

شهرداری در همه ابعاد باید کار کند. شهرداری نباید فقط در بحث عمرانی فعالیت کند باید توجه ویزه ای به موضوعات فرهنگی و اجتماعی داشته باشد.

طرح آسفالت محله ولاغوز انشاءالله در یک تا دو هفته دیگر شروع می شود. آسفالت جدید در راه است و ما برنامه آسفالت جدید را داریم.

آقای دانشیار بفرمایید عمده ترین مشکلاتی که در شهر کردکوی وجود دارد چه می باشد؟

 

مردم شهر کردکوی فکر نکنم خواسته های آنچنانی داشته باشند. یعنی در یک حدی هستند که حداقل کاری که باید برای آنها انجام داد احداث جدول، توسعه معابر، قرار دادن سطل آشغال این مسائل هست که از وظایف شهرداری هستند.

بحث سرمایه گذاری که آقای بسظامی اشاره کردند لایحه هایی که به شورای شهر فرستادند ما با اعضای شورا مشورت کردیم به نظر ما ابتدا باید ساختار شهر را آماده کنیم.

ما از سرمایه گذار 50 میلیاردی حمایت می کنیم اما باید این شرایط را داشته باشد: 1- صلاحیت فنی 2- صلاحیت مالی این سرمایه گذار را می خواهیم.. این شرایط باید در اختیار شورا قرار گیرد و شورا بررسی کند.

آقای دانشیار کردکوی در مسیر بزرگ راه آسیایی تهران – مشهد قرار دارد و از قطب های مهم گردشگری می باشد مثل رادکان، جهان نما و درازنو، چه تمهیداتی انجام شده که مردم بجای عبور کردن از شهر ماندگار شوند؟

ما به اتفاق فرماندار این موضوع را بررسی کردیم یک نمونه مثل بیمارستان کردکوی که بحث توریسم درمانی دارد که می تواند جدب گردشگر را زیاد کند. نمونه دیگر آن دانشکده امام علی (ع) که از سراسر کشور برای تحصیل می آیند.

فضای گردشگری همچون درانو، جهان نما و پارک جنگلی در این رابطه ما از مدیران استانی و مدیران گردشگری می خواهیم فضا را را برای این وضع موجود آماده کنند. چرا که کردکوی شهریست که مظلوم واقع شده است.

سولات شهروندان کردکوی از مهمانان برنامه:

یک شهروند گفت: با توجه به بافت قدیمی و فرسوده که شهر کردکوی دارد. در توسعه شهری عملیات آنچانی انجام نشده است.چند سال است که بحث طرح جامعه شهری مطرح هست هرچند کارها و موضوعاتی انجام شده ولی ما خواهان توسعه بافت شهر هستیم.

شهروندی که در سازمان حمل و نقل عمومی فعالیت دارد گفت: انتظار دارم چاله چوله های شهر که موجب اذیت و آزار شهروندان می شود درست شود.

یک خانم شهروند: من یکسال به کردکوی آمدم شهری زیباست ولی از نظر بهداشتی کمتر به این شهر توجه شده است. لطفا شورای شهر و شهرداری به نظر مردم توجه کنند.

پیامک یک شهروند کردکوی: مشکلات شهر کردکوی را باید از زبان مردم شنید نه مسئولین.

پیامک یک شهروند کردکوی: چرا شهرداری با سد معبر برخورد جدی نمی کند.

پیامک یک شهروند کردکوی: شهرداری چه خدماتی از زمانی که ولاغوز به شهر تبدیل شده است به آن داده است.

پیامک یک شهروند کردکوی: مسیر دامپزشکی تا سه راه جنگل آسفالت مجدد شود.

 

شهروند کردکوی: دست به دست هم بدن و مشکلات شهر را حل کنند.

حدود 3 ساله که کوچه ما را کندن ولی هیچ اقدامی شهرداری انجام نمیدهند که گودال مذکور را پر کند

شهرداری به محله ولاغوز هیچ امکاناتی نمی دهد ولی عوارض و مالیات از ما می گیرد

شهردار باید در شهر کار کند باید مشکلات مردم را حل کند باید فعالیت بیشتری داشته باشند

رادکانا

ارسال نظر

آخرین اخبار