در صحن شورای شهر گرگان

نرخ کرایه‎های تاکسی سال جاری شهر گرگان برای دومین بار در صحن شورای شهر تصویب شد.

تصویب دوباره نرخ کرایه‎های تاکسی شهر گرگان

به گزارش گلستان 24، یکصد و نود و نهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر گرگان برگزار شد.

در این جلسه شش لایحه مطرح شد که از مجموع آن، پنج لایحه با رای اعضای شورا تصویب شد و یک لایحه نیز برای بررسی بیشتر به کمیسیون خدمات شهری شورا ارجاع داده شد.

تصویب دوباره نرخ کرایه‎های تاکسی شهر گرگان

از مهم‌ترین مصوبات یکصد و نود و نهمین جلسه شورا که امروز به صورت رسمی و علنی برگزار شد، تصویب دوباره نرخ کرایه‎های تاکسی شهر گرگان برای سال جاری بود.

هرچند که این لایحه دو هفته گذشته و در همین صحن مصوب شده بود، اما به دلیل ایرادی که فرمانداری بر تصویب آن وارد کرد، دوباره به شورای شهر ارسال شد، اما اعضای شورا، ایراد فرمانداری را وارد ندانسته و دوباره آن را تصویب کردند.

نرخ کرایه‎های تاکسی شهر گرگان، دو هفته گذشته در شورای شهر تصویب شد اما فرمانداری گرگان با تاکید بر اینکه نرخ تورم پایان سال 1393، 15 درصد بوده است و در برخی مسیرها، افزایش 17 درصدی تصویب شده است، این مصوبه را تائید نکرد.

اما برخی از اعضای شورای شهر نظر دیگری دارند و معتقدند میانگین نرخ‎های تصویب شده هشت درصد است و با موضوع تورم هیچ‌گونه مغایرتی ندارد.

* میانگین افزایش نرخ 8 درصد است

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر گرگان، در این خصوص گفت: فرمانداری باید به میانگین این افزایش نرخ توجه کند.

علیرضا پزشکپور تاکید کرد: باید این نکته را در نظر داشته باشیم که در برخی از مسیرها حتی شاهد عدم افزایش نرخ بوده‎ایم.

وی اضافه کرد: برای نخستین‎بار در دوره‎های شورای شهر، نرخ کرایه‎های تاکسی با مسیرها مطابقت پیدا کرده و عدالت در این خصوص رعایت شده است.

پزشکپور معتقد است که این لایحه در فرمانداری گرگان با دفاع خوبی از اعضای حاضر روبرو نبوده است.

از سوی دیگر عضو چهار دوره شورای اسلامی شهر گرگان در پاسخ به اظهار نظر پزشکپور بیان کرد: این‌گونه اظهار نظر به هیچ عنوان صحیح نیست.

علی‌کلاتی خطاب به پزشکپور متذکر شد: شما به گونه‎ای سخن می‎گویید که در 15 سال گذشته و در دوره‎های مختلف شورا عدالتی در خصوص نرخ کرایه‎های تاکسی رعایت نمی‎شده و تنها در این دوره رعایت می‎شود.

وی افزود: بیان این‌گونه مباحث به هیچ عنوان منصفانه نیست.

* محرومیت تاکسی‎ها از امکانات حداقلی/ تاکسی‎ها نیازمند توجه بیشتر

زهرا نورا، رئیس کمیسیون بانوان شورای اسلامی شهر گرگان نیز بر این اعتقاد است که صاحبان تاکسی از حداقل امکانات و تسهیلات لازم برخوردار نیستند و باید با نگاه ویژه‎ای به این قشر از جامعه شهر گرگان نگاه کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان هم با تاکید نکات بیان شده از سوی دیگر اعضای شورا افزود: متاسفانه طی سال‎های گذشته شش ماه نرخ کرایه‎های تاکسی با فاصله زمانی روبرو شد.

حسین ربیعی بر این اعتقاد است که این نرخ به هیچ عنوان با تورم مغایرتی ندارد و حتی با آنچه در واقعیت باید اتفاق بیافتد فاصله دارد.

بر اساس این گزارش؛ پس از بررسی مجدد لایحه افزایش نرخ کرایه‎های تاکسی شهر گرگان، این لایحه بدون هیچ‌گونه تغییر دوباره مصوب شد و برای تائید به فرمانداری گرگان ارسال شد.

این گزارش حاکی است، در صورت عدم تائید دوباره این مصوبه توسط فرمانداری، اعضای شورا می‎توانند این مصوبه را برای تائید به کمیته حل‌اختلاف ارسال کنند.

ارسال نظر

آخرین اخبار