همایش تجلیل از آیت اله شریفی زابلی، افتتاح مجتمع رفاهی مددجویان بهزیستی، آموزش رکن اصلی موفقیت پلیس، ارائه بیش از یک میلیون و 800 هزار نفر ساعت آموزش در فنی و حرفه ای، 53 شعبه اخذ رای در گمیشان، کسب رتبه دوم جذب خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی و آموزش امداد و نجات کوهستان

بسته خبری گوناگون از استان گلستان

 به گزارش گلستان24، همایش مردمی تجلیل از روحانیت و مرجعیت و گرامیداشت آیت اله شریفی زابلی در استان گلستان برگزار خواهد شد. 
عضو هیات مدیره بنیاد نیمروز گلستان (سیستانی های مقیم گلستان) گفت: این مراسم به مناسبت چهل و ششمین سالگرد ارتحال این عالم ربانی که در استکبارستیزی و قیام مردم سیستان علیه ظلم و جور نقش بسزائی داشت، انجام می شود. 
محمدآذری افزود: سیستانی ها در طول تاریخ مردمانی دینمدار و مومن بوده و سرزمین سیستان هیچگاه تهی از بزرگان مذهبی نبوده است. 
وی یادآور شد: سیستانی های گلستان بنا دارند این ویژگی سیستانیان را در همایش گرامیداشت یاد وخاطره آیت اله شریفی زابلی به جوانان خود منتقل نمایند. 
مدیر بنیاد فرهنگی نیمروز افزود: با توجه به جایگاه علمی و فقهی و عرفانی آیت اله شریفی زابلی، اما متاسفانه تاکنون حق مطلب درمورد ایشان ادا نشده و نه تنها متناسب با جایگاه آن عالم ربانی کاری صورت نگرفته، بلکه در حد وسع و توان و ظرفیت هایی که بنیاد دارد، کاری صورت نگرفته است. 
آذری خاطرنشان کرد: این همایش هفته آتی در حسینیه سیستانی های مقیم گلستان واقع در گرگان برگزار می گردد. 

*** 
مجتمع رفاهی مددجویان بهزیستی گلستان با حضور دکتر محسنی بندپی معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور و هیات همراه و نیز مدیرکل و مسئولین بهزیستی استان در زمین ساحلی خزرآباد ساری افتتاح شد. 
این مجتمع رفاهی با مساحت 220 مترمربع و با اعتباری بالغ بر2500 میلیون ریال به بهره برداری رسید. 

*** 
معاون تبلیغ حوزه علمیه استان گلستان از برگزاری دوره آموزشی روش تصحیح قرائت نماز و قرآن صبح امروز در مدرسه علمیه امام خمینی (ره) گرگان خبر داد. 
حجت الاسلام مهدی فندرسکی گفت: این دوره آموزشی ویژه مبلغین طرح هجرت استان گلستان بود که با حضور 82 نفر از روحانیون برادر به مدت 2 روز در مدرسه امام خمینی گرگان آغاز به کار کرد. 
وی تصریح کرد: در این دوره آموزشی آزمون ضمن خدمت احکام و آزمون فرق و ادیان نیز انجام شد که پس از بررسی های لازم نتیجه آن اعلام خواهد گردید. 

*** 
فرمانده انتظامی گلستان آموزش را یکی از ارکان اصلی در نیروی انتظامی دانست و گفت: قرارگاه جهادی آموزش یک حرکت تدوین شده در راستای افزایش توان جسمان و تاکتیکی کارکنان در سطح نیروی انتظامی است. 
سردار سیدمحمود میرفیضی در جلسه جمع بندی ارزیابی دستورالعمل قرارگاه جهادی ارتقاء تربیت و آموزش در شهرستان بندرگز افزود: تنوع ماموریت های پلیس و تغییر روش ها و انواع جرم در جامعه و با توجه به بیچیدگی رخدادها و جرایم و آسیب های موجود در جامعه و همچنین برای تحقق اصل روزآمدی و چابکی و اقتدار پلیس، اهمیت تشکیل قرارگاه جهادی آموزش و همچنین لزوم استفاده از برنامه های این قرارگاه را دو چندان می کند. 

*** 
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان از ارائه بیش از یک میلیون و 800 هزار نفر ساعت عملکرد آموزشی در حوزه ثابت این اداره کل از ابتدای سال جاری تا نیمه دی ماه خبر داد و گفت: این اداره کل با 20 مرکز آموزش فنی و حرفه ای ثابت در کلیه شهرستان های استان و 119 کارگاه آموزشی فعال، اجرای تعهدات آموزشی این حوزه را بر عهده دارد. 
ابوالفضل تیرانداز افزود: این مراکز آموزشی عهده دار بیش از 68 درصد کل تعهدات آموزشی اداره کل را شامل می شود که در این حوزه از ابتدای سال جاری تا نیمه دی ماه تعداد 8 هزار 829 نفر در دوره های آموزشی شرکت کرده اند که از این تعداد 22 درصد زن و 78 درصد مرد بوده اند و بیشترین حجم عملکرد آموزشی (حدود 83 درصد) در بخش صنعت بوده و بخش کشاورزی با سهم 8 درصد در رتبه دوم قرار دارد، بخش خدمات و فرهنگ و هنر نیز به ترتیب با 5 و 4 درصد در رتبه های بعدی قرار گرفته اند. 

*** 
نشست مشترک مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای و مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گلستان با هدف گسترش همکاری ها و نیز تأکید بر گسترش آموزش های مهارتی در صنایع برگزار شد. 
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان در این نشست با ارائه گزارشی گفت: ایجاد 2 مرکز ارتقاء مهارت در شهرک های صنعتی آق قلا و علی آبادکتول باعث حضور آموزش های فنی و حرفه ای در کنار صنایع می شود و بسترهای رشد منابع انسانی و توانمندسازی را فراهم می سازد. 
ابوالفضل تیرانداز افزود: در 9 ماه سال جاری بالغ بر 32 هزار و 600 نفر ساعت برای 370 نفر آموزش مهارتی در شهرک های صنعتی گرگان و آق قلا اجرایی شده و البته این حجم آموزش جدا از آموزش هایی است که در سایر شرکت های استان اجرا می شود. 

*** 
رییس ستاد انتخابات گمیشان گفت: 53 شعبه کار اخذ رای در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در این شهرستان را بر عهده دارند. 
امانگلدی ضمیر خاطرنشان کرد: از مجموع 53 شعبه، 27 شعبه در بخش مرکزی و 26 شعبه در بخش گلدشت آرای مردم را در 7 اسفند امسال جمع آوری می کنند. 
فرماندار گمیشان تعامل بین هیات اجرایی و هیات نظارت شهرستان را خوب توصیف کرد و افزود: ملاک عمل دولت تدبیر و امید در انتخابات با امانتداری کامل فقط براساس مرّ قانون خواهد بود. 

*** 
در همایشی که از سوی شهرداری کردکوی با عنوان حماسه حضور برگزار شد از بانوان برتر غرب استان تجلیل به عمل آمد. 
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان در این همایش که در راستای مشارکت حداکثری مردم بویژه بانوان تاثیرگذار در انتخابات برگزار شد گفت: مهمترین رخدادی که بزودی در کشور اسلامی ما رقم می خورد انتخابات است و انتخابات یکی از فرصت های حضور مردم برای انتخاب سرنوشت خود می باشد. 
کلثوم غفاری توران افزود: نماینده باید دارای تفکر و ایده باشد و برای ساختارهای کشور برنامه ریزی درست داشته باشد. 
وی با بیان اینکه انتخاب فرد اصلح تکلیف الهی برای همه است خاطرنشان کرد: زنان برای انتخابات کلان و عمده کشور لازم است بینش و آگاهی داشته باشند. 

*** 
مدیرکل و معاونین اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان از مناطق تالاب بین المللی گمیشان بازدید کردند. 
با شروع فصل مهاجرت پرندگان به زیستگاه های حوزه استحفاظی گمیشان و شروع سرشماری پرندگان مهاجر، مدیرکل، معاون نظارت و پایش و معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان از تالاب بازدید و از نزدیک فرایند سرشماری انجام گرفته توسط کارشناسان را مورد ارزیابی قرار دادند. 
همچنین در این بازدید آخرین وضعیت تالاب گمیشان نیز مورد بازدید قرار گرفت. 

*** 
رئیس اداره امور فناوریهای مکانیزه کشاورزی گلستان گفت: خط ویژه اعتباری با هدف ارتقاء وضعیت مکانیزاسیون به استان ها ابلاغ و سهم استان گلستان از 8000 میلیارد ریال سطح ملی، 387 میلیارد ریال تعیین و ابلاغ شد که 59 میلیارد بیش از سال گذشته بوده و پس از استان خوزستان رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است. 
عید محمد فاروقی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 621 میلیارد ریال تقاضا داشته که از این میزان 75 پرونده به مبلغ 28 میلیارد ریال مصوب و 672 پرونده به مبلغ 273 میلیارد ریال پرداخت و361 پرونده به مبلغ 134 میلیارد ریال در دست بررسی می باشد. 
وی اضافه کرد: شهرستان های علی آباد، گرگان و گنبد بیشترین و شهرستان های رامیان و مینودشت کمترین میزان جذب اعتبارات تخصیصی را داشته اند. 

*** 
دوره آموزشی امداد و نجات کوهستان به منظور ارتقای سطح آمادگی کارکنان اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان برگزار شد. 
این دوره به منظور برطرف کردن نقاط ضعف و تشخیص نقاط قوت کارکنان در فعالیت های امدادی محیط زیست اداره کل حفاظت محیط زیست استان برگزار شد. 
شرکت کنندگان این دوره آموزش های صعود و فرود، کار با طناب، رهاسازی، کار با بسکت و سیکل کردن مصدوم در محیط آزاد، کوهپیمایی صحیح در کوهستان و جهت یابی در روز و شب را برای کسب مهارت در انجام عملیات ها امداد و نجات در کوهستان را سپری کردند.

ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار