پرواز رفت و برگشت گرگان ـ تهران هر دوشنبه، نمایش طنز اجتماعی در تالار فخرالدین اسعد گرگانی، المپیاد فرهنگی ورزشی هلال احمر بندرترکمن، آموزش هنرمندان صنایع دستی علی آباد، نظارت بر واحدهای تولیدی بتن آماده و ضرورت استفاده از آب شیرین کن در پنج نقطه استان از عناوین خبری ایرنا مرکز گلستان است.

 اخبار گوناگون از استان گلستان

به گزارش گلستان24، استاندار گلستان اظهار کرد: بر اساس توافق صورت گرفته با شرکت هواپیمایی آسمان، هر دوشنبه پرواز رفت و برگشتی گرگان ـ تهران از فرودگاه بین المللی گرگان انجام می شود.

حسن صادقلو ضمن اعلام توافقی که با سردار علائی مدیر عامل شرکت هواپیمایی آسمان صورت گرفته، تصریح کرد: در طول 14 سال فعالیت فرودگاه بین المللی گرگان، برای نخستین بار طی مذاکرات انجام شده این پرواز رفت و برگشت به تهران اجرایی شده است.

وی با تاکید بر اینکه این پرواز با هدف رفاه بیشترکارمندان، تجار، بازرگانان صورت می گیرد، یادآور شد: این پرواز هر دوشنبه ، 7 صبح گرگان را به مقصد تهران ترک می کند و غروب همان روز به گرگان باز می گردد.

***

نمایش طنز 'قارنلی و پیاز سحرآمیز' به نویسندگی و تهیه کنندگی مهدی صمدی و کارگردانی پوریا خوشبین از چهارم تا 10 بهمن ماه در تالار فخرالدین اسعد گرگانی به روی صحنه می رود.

علیرضا گالش، پوریا خوشبین، محمدرضا مداحی، حوریه صابری، الناز کیااحمدی و لیندا بالارستاقی از بازیگران این نمایش و پژمان سید اسراری به عنوان مشاور کارگردان این گروه نمایشی را همراهی می کند.

نمایش 'قارنلی و پیاز سحرآمیز' طنز اجتماعی است که به مشکلات اجتماعی و تاثیرات مخرب شبکه های مجازی بر زندگی انسانها پرداخته است.

***

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان در دهمین جلسه کمیسیون نظارت مرکز استان گفت: اقدامات این کمیسیون بویژه در حوزه ساماندهی واحدهای صنعتی فاقد پروانه کسب موجب ایجاد نظم در اتحادیه های صنفی شده است.

حسینقلی قوانلو با تقدیر از اطاق های اصناف سراسر استان در ساماندهی واحدهای فاقد پروانه کسب گفت: اقدامات کمیسیون نظارت و پیگیری اطاق های اصناف استان سبب ساماندهی فاقدین پروانه کسب به میزان قابل قبولی رسیده و نظم بسیار خوبی در سطح اتحادیه های صنعتی ایجاد نموده و لازم است این اقدامات تداوم یابد.

***

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان های بندرترکمن و گمیشان از برگزاری المپیاد فرهنگی ورزشی اعضای سازمان جوانان هلال احمر با رویکردی امدادی در دهه مبارک فجر خبر داد و گفت: این المپیاد در رشته های والیبال، فوتبال، شنا، آمادگی جسمانی و در دو بخش بانوان و آقایان با عنوان 'جوان سالم جهانی سالم می سازد' برگزار خواهد شد.

مهدی جعفری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای آماده سازی جوانان جهت شرکت در این المپیاد فرهنگی ورزشی تشکیل تیم های ورزشی از بین اعضای علاقه مند شاخه های آزاد، روستایی و دانشجویی واحد جوانان این شهرستان در دستور کار قرار داده شد تا شاهد برگزاری رقابت های سازنده و پویا در این المپیاد باشیم.

وی در ادامه به برگزاری دوره آموزشی امداد و کمک های اولیه عمومی پایه ویژه مربیان و مدیران مهدهای کودک نیز اشاره کرد و گفت: این دوره آموزشی در راستای تفاهم نامه های سازمان هلال احمر و بهزیستی در برگزار می شود.

جعفری طرح غنچه های هلال را راهی برای عینیت بخشیدن به یکی از مهم ترین جنبه های آموزش همگانی خاصه آموزش خردسالان دانست.

تشکیل کانون غنچه های هلال در مراکز پیش دبستانی انجام می گیرد تا کودکان و نونهالان 5 تا 7 سال مفاهیم نوع دوستی و آموزش های خودامدادی را در قالب برنامه های هلال احمر فرا بگیرند.

در کانون غنچه های هلال دختران و پسران عضو با عنوان 'مهربان' و 'مدد' به فعالیت می پردازند تا در آینده مهربانانه مددرسان و یاریگر همنوعان خویش باشند.

***

دوره آموزشی نحوه بازاریابی و فروش محصولات صنایع دستی با هدف حمایت و تشویق هنرمندان به تولید و فروش این محصولات با حضور کارشناسان مدیریت بازاریابی و 20 نفر از هنرمندان فعال در اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان علی آبادکتول برگزار شد.

***

مدیر نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: با مشارکت این سازمان و اداره کل استاندارد، واحدهای تولیدی بتن آماده مورد نظارت قرار گرفتند.

علی اصغر اصغری افزود: با توجه به دریافت گزارشات متعدد از سوی برخی سازندگان، پیمانکاران و مالکان واحدهای عمرانی و همچنین حساسیت موضوع رعایت عیار سیمان مصرفی در واحدهای تولیدی بتن آماده در مرکز استان، بر اساس هماهنگی با اداره کل استاندارد از برخی از محموله های بتن آماده در مبادی تولید و مقاصد مصرف نمونه برداری و مورد آزمایش قرار گرفت.

وی یادآور شد: این طرح با برنامه ریزی و توجیه عوامل نظارتی در مرکز استان انجام گرفت و نمایندگان اداره کل استاندارد، انجمن بتن آماده استان، کارشناسان آزمایشگاه بتن و بازرسان این سازمان در این طرح مشارکت داشتند.

***

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گلستان از آغاز مطالعات امکان سنجی و استفاده از آب های نامتعارف و شور در پنج نقطه از مناطق روستایی استان برای استفاده از آب شرب خبر داد.

مهدی شکیبافر افزود: به علت طولانی بودن خطوط انتقال مجتمع های آبرسانی، کمبود منابع آبی در منطقه جنوبی استان و بالا بودن هزینه های انتقال آب از جنوب به شمال، این شرکت اقدام به انجام مطالعات امکان سنجی استفاده از آب های نامتعارف و شور در پنج نقطه خواجه نفس، سیمین شهر، هوتن و کرند (فجر 6)، الغدیر و شمال مراوه تپه کرده است.

***

تفاهم نامه همکاری های مشترک علمی و تحقیقاتی بین اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان و موسسه آموزش عالی حکیم جرجانی گرگان منعقد شد.

اجرای پروژه های تحقیقاتی و پژوهشی مشترک در راستای نیازهای استان و کشور، هدایت و حمایت از پایان نامه های تحصیلی، برگزاری نشست های علمی مشترک و استفاده متقابل از پتانسیل های آموزشی و پژوهشی موجود و ایجاد فرصت های مطالعاتی و پژوهشی در حوزه علوم گردشگری و همچنین برگزاری سمینارها، کارگاه ها و دوره های آموزشی و تبادل اسناد و مدارک علمی از موضوعات این تفاهم نامه است.

 

***

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان در نشست با کارکنان زن صنعت آب و برق استان گفت: شورای حفاظت از منابع آب استان با هدف صیانت از منابع آب شکل گرفته و هم اینک 15 برنامه در شورای حفاظت از منابع آب گلستان در حال پیگیری است.

علی نظری اظهار کرد: گلستان با 14 شهرستان و 29 شهر، پتانسیل آبی 2 میلیارد و 400 میلیون مترمکعب دارد که یک میلیارد و 250 میلیون مترمکعب آن آب زیرزمینی و مابقی آب های سطحی است.

وی سطح متوسط بارندگی استان را 454 میلیمتر عنوان کرد و گفت: 2 هزار و 700 کیلومتر طول رودخانه های استان است و متاسفانه طی سال های اخیر برداشت های بی رویه از آب های زیرزمینی استان انجام شده که برای جلوگیری از این برداشت ها و بیلان منفی که وجود دارد طرح احیا و تعادل بخشی در استان در حال اجراست.

***

به منظور ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در میان مددجویان، کارکنان و جامعه هدف بهزیستی با هدف پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی و نهادینه کردن رویکرد 'مطالعه مفید - انسان مفید' تفاهم نامه همکاری دو جانبه به مدت دو سال بین اداره کل بهزیستی و اداره کل کتابخانه های عمومی استان منعقد شد.

***

طی حکمی از سوی استاندار گلستان منصور خمری به عنوان مشاور استاندار در مدیریت بحران، امور امنیتی و پدافند غیرعامل منصوب شد.

سرتیپ دوم منصور خمری پس از 30 سال خدمت در ارتش جمهوری اسلامی ایران دی ماه امسال و پس از سال ها خدمت به عنوان ارشد نظامی آجا در استان های گلستان و مازندران بازنشسته شد.


انتهای پیام/ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار