رئیس کمیته فرهنگی و هنری ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی گلستان ازبرگزار نشدن جشنواره فیلم فجر به دلیل کمبود اعتبارات در استان گلستان خبر داد.

خداحافظی فیلم های جشنواره بین المللی فجر از استان گلستان

 به گزارش گلستان24، حجت‎الاسلام علی‎اصغر فضیلت بعدازظهر امروز در جلسه ستاد خبری فجر انقلاب اسلامی استان گلستان گفت: هزینه گزافی برای اکران جشنواره فیلم فجر بر عهده استان‎ها است درشرایطی که پیش‎بینی شده است آورده استان 100 میلیون تومان می باشد که چنین اعتباری در استان نیست.

 فجر از استان گلستان

وی از ارائه پیشنهاد به منطقه دو  خبر داد و گفت: در صورت قبول این پیشنهاد به طور مشارکتی اکران فیلم فجر را خواهیم داشت.

فضیلت با اشاره به اینکه در حوزه کانون‎های فرهنگی هنری مساجد 85 مراسم جشن پیروزی انقلاب اسلامی در شهرهای مختلف اجرا می‎شود، اذعان داشت: مجری این برنامه‎ها کانون‎های فرهنگی هنر مساجد هستند.

رئیس کمیته فرهنگی و هنری ستاد دهه فجر گلستان از برگزاری نمایشگاه جن حمام دروازه نو که بر اساس فرهنگ عامیانه مردم گرگان در قالب نمایش کمدی و طنز اجرا می‎شود خبر داد و گفت: در این نمایش موارد اخلاقی مبتلاءبه روز نیز پرداخته خواهد شد.

فضیلت با بیان اینکه مسابقه پیامکی انقلاب در ایام‎الله دهه فجر برگزار می شود، ابراز داشت: کارگاه آموزشی نماز، کارگاه نمایش تئاتر، تجلیل از هنرمندان پیشکسوت، نشست شعر با محوریت دهه فجر، دیدار با خانواده شهید هنرمند اسدی عرب، اجرای مسابقه فرهنگی هنری، اجرای گیتار، اجرای موسیقی سنتی، نقاشی کودکان بی‎بضاعت از جمله برنامه‎های پیش‎بینی شده در دهه فجر است.

وی با اشاره به اینکه نخستین برنامه شاخص با رویکرد برون‎سپاری و محرومیت‎زدایی در قالب جشنواره استانی موسیقی مقامی ترکمن در این شهرستان انجام می‎شود، ابراز داشت: در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی طی ماه‎های گذشته تاسیس دفتر نمایندگی را در شهرستان مراوه‎تپه داشتیم.

در پایان رئیس کمیته فرهنگی و هنری ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی گلستان با بیان اینکه جشنواره استانی موسیقی مقامی ترکمن 15 بهمن در شهرستان مراوه‎تپه با مشارکت بسیج هنرمندان برگزار می‎شود، افزود: 12 جنگ شادمانه و جشن انقلاب ویژه ایام‎الله دهه فجر در استان اجرا می‎شود.

انتهای پیام/کاسب امین

 

ارسال نظر

آخرین اخبار