همزمان با سراسر کشور 9 طرح فرهنگی، درمانی و آموزشی بنیاد برکت در مناطق محروم استان گلستان روز دوشنبه مورد بهره برداری قرار گرفت.

 بهره برداری از طرح های عمرانی و خدماتی بنیاد برکت درگلستان

به گزارش گلستان24، محمد مهدی سلمان زاده مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در گلستان گفت: پروژه های استان که امروز افتتاح شد شامل سه مرکز بهداشتی و درمانی، چهار طرح مدرسه سازی و فضای آموزشی، یک حوزه علمیه و یک مسجد است.

چهار مدرسه برکت در استان گلستان با 28 کلاس درس و با اعتباری بالغ بر 24 میلیارد و 675 میلیون ریال احداث شده است.

سلمان زاده در حاشیه این مراسم که به صورت متمرکز و همزمان در پنج استان کشور به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: مجموع پروژه های مورد بهره برداری قرار گرفته در مراسم امروز در استان های گلستان، ایلام، کرمانشاه، هرمزگان و خراسان جنوبی 500 پروژه می باشد.

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در گلستان همچنین گفت: حدود سه ماه قبل 10 مدرسه به همت بنیاد برکت در استان گلستان افتتاح شد و برای تکمیل بیمارستان مینودشت نیز بنیاد 75 میلیارد ریال هزینه تکمیل این پروژه را به عهده گرفته است.

برای احداث این 10 مدرسه در قالب 68 کلاس درس در گلستان 38 میلیارد و 606 میلیون ریال هزینه شده است.

با بهره برداری از این واحدها یک هزار و 600 دانش آموز مناطق محروم گلستان از امکانات آموزشی مناسب و مقاوم برای تحصیل برخوردار شدند.

شرکت کنندگان در این مراسم همچنین از مدرسه قلعه محمود که یکی از طرح های افتتاحی امروز بود، بازدید کردند.

برای احداث سه مرکز بهداشتی درمانی روستایی در مناطق محروم گلستان که امروز به بهره برداری رسید، این بنیاد 15 میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده بود.

قرارداد ساخت این سه مرکز میان بنیاد برکت و دانشگاه علوم پزشکی گلستان اوایل سال جاری منعقد و پیش بینی شده بود مراکز یاد شده بهمن امسال به بهره برداری برسد.

بنیاد برکت به منظور اجرای رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در 20 آذر سال 1386 توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تأسیس شد تا به عنوان یک مجموعه توانمندسازی اقتصادی، اجتماعی و عام المنفعه در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته فعالیت کند.


انتهای پیام/ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار