علی منصوری رضی:

ایشان در تمامی سخنرانی ها، جلسات و ارتباط های کاری که با مجموعه نیروهای انقلابی داشتند، می گفتند ملاک، حضرت امام (ره) است.

آیت الله طاهری گرگانی، الگوی تمام عیار دفاع از اسلام، انقلاب و حرکت حضرت امام (ره) بود

علی منصوری رضی، رئیس خانه مطبوعات استان گلستان، در مصاحبه اختصاصی با گلستان 24، با فرستادن درود بر روان همه شهدا و شهدای دفاع مقدس و روح مطهر امام (ره)، درباره نقش مبارزاتی آیت الله طاهری گرگانی در زمان طاغوت گفت: خداوند به من توفیق داد که از زمان نوجوانی با دفتر و حوزه علمیه ایشان آشنا شدم. این دفتر و حوزه علمیه قبل از انقلاب مأمن و جایگاه همه نیروهای ولایتمدار ، انقلابی ، متدین و مقلدین امام (ره) بود. کارها و فعالیت های سیاسی اعم از تظاهرات و هماهنگی های لازم از مدرسه آیت الله طاهری انجام می گرفت.

وی ادامه داد: اطلاعیه های حضرت امام(ره) توسط فرزند شهید ایشان که خط بسیار زیبایی داشتند خط نویسی می شد و بعد هم با چاپگر های قدیمی چاپ می شد. من شاهد بودم که ایشان افرادی را برای پخش اعلامیه ها هماهنگ می کردند و اعلامیه ها در منطقه توضیع می شد.

 

علی منصوری رضی طاهری

 

منصوری رضی با اشاره به این که روحانیت در استان مازندران و منطقه با آیت الله طاهری ارتباط داشتند، افزود:  برنامه ها و راهپیمایی هایی که اتفاق می افتاد با حضور و برنامه ریزی ایشان بود. به دلیل شناخت بسیار عمیق ایشان نسبت به مسائل اسلامی و اعتقادی، از قبل از انقلاب، انحرافات جریان های سیاسی موجود درون حرکت را شناسایی کرده بودند.

رئیس خانه مطبوعات استان عنوان کرد: ایشان درباره سازمان مجاهدین خلق اظهار تاسف می کرد و می گفت:« آن هایی که خود را منتهی به اسلام می دانند، چرا سرلوحه نوشته هایشان به نام خدا و به نام خلق قهرمان است؟ این شرک است.» ایشان می فرمود: « به نام خدا و برای خدا و همیشه برای خدا.»

منصوری تاکید کرد: آیت الله طاهری گرگانی در همان زمان، مطهری گونه خطوط انحرافی را گوشزد می کردند و دفتر و حوزه علمیه ایشان محل رفت و آمد نیروهای انقلابی بود و خصوصا روحانیت با ایشان رابطه بسیار نزدیکی داشتند.

وی با اشاره به این که در واقعه 5 آذر ، شخص ایشان در صف اول  راهپیمایی، در کنار روحانیون معزز دیگر حضور داشتند، گفت: حرکت های انقلابی با نگاه و تدابیر آیت الله طاهری انجام می گرفت. بعد از پیروزی انقلاب شاهد این بودیم که امتی ها و جبهه نفاق در آن محل حضور داشت اما جرات آن که به سمت آیت الله طاهری بیایند نداشتند. در واقع ایشان الگوی تمام عیار دفاع از اسلام، انقلاب و حرکت حضرت امام (ره) بود.

 

علی منصوری رضی طاهری

 

علی منصوری رضی ادامه داد: در ارتباط با دفاع عملی از حریم ولایت و حضرت امام (ره)، خاطره ای که از ایشان دارم این است که ایشان در تمامی سخنرانی ها، جلسات و ارتباط های کاری که با مجموعه نیروهای انقلابی داشتند، می گفتند ملاک، حضرت امام (ره) است. به یاد دارم روزی یکی از برادران از ایشان پرسید:« در ارتباط با امام (ره) و سایر مراجع، نظر شما چیست؟» آیت الله طاهری با یک تشبیه بسیار زیبا فرمودند:« اگر مراجع عظام و همه کسانی که صادقانه در خدمت انقلاب و اسلام هستند ستارگان جهان اسلام باشند، امام (ره) خورشیدی است که همچنان می تابد. این به معنای آن نیست که ستارگان کارآیی ندارند. اما خورشید انقلاب امام (ره) است

ارسال نظر

آخرین اخبار