چراهای بی جواب در برکناری ناگهانی

بعد از حجم بالای کار در شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس و برداشتن گام های پایانی برخی از پروژه ها در این شهرستان، سکاندار این جایگاه تعویض می شود؛ علت برکناری هنوز مشخص نیست.

دلیل برکناری سرپرست شبکه بهداشت گنبدی چیست؟/ علت برکناری هنوز مشخص نیست

 به گزارش گلستان24، شبکه بهداشت گنبد حجم عظیمی از فعالیت های درمانی استان گلستان را به دوش می کشد و به طور قطع می توان آن را قطب درمانی شرق استان نامید.طی روزهای اخیر و درست در زمان افتتاح سومین بیمارستان صحرایی استان گلستان در روستای محروم کرند، در کمال ناباوری مردم و مسئولین انتصاب سرپرست جدید این شبکه با حکمی از سوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در رسانه ها منتشرمی شود.

برکناری مدیر گنبدی

طرح این سوال که دلیل برکناری سرپرست شبکه بهداشت چیست؟ این روزها در میان مردم و مسئولین بی پاسخ رد و بدل می شود و البته شایعاتی نیز بر زبان هاست که هنوز مرجعی در این خصوص توضیحاتی نداده است.

در یک مرور کلی در عملکرد شبکه بهداشت این مسئله مشهود است که در این مدت پروژه های گوناگونی از سوی شبکه بهداشت در گنبد رقم خورده و این اداره با مسئولین شهرستانی همکاری نسبتا خوبی داشته است اما باید دید، نگاه مسئولین استانی که باعث این تودیع و معرفی یکی از روسای بیمارستانها در گنبد برای این سمت شده است، چیست؟

آیا در این تودیع نقص عملکرد و کم کاری مطرح است؟ و یا سیاست دانشگاه علوم پزشکی در جابه جایی چرخشی مدیران دلیل این اقدام می باشد؟

به هر حال این جابجایی چرخشی مدیران آنهم در کوتاه مدت و بدون توضیح حواشی بنا بر هر سیاستی که باشد بیشتر به تابوی برای مدیران تبدیل خواهد شد، که آیا در این لحظه من از سمت خود برکنار خواهم شد یا در لحظه دیگر؟ و مدیران با این سیاست به سمت پروژه های کوتاه مدت با بازده کم روی می آورند تا تنها خوش خدمتی خود را به مسئولین بالا دستی نشان دهند و عملا ارائه خدمات ماندگار به مردم به حاشیه رانده می شود.

مصداق در اینجا معنایی ندارد و هدف از پرداختن به این موضوع تنها عملکرد مناسب در زمان و مکان به موقع مطرح است، اینکه با زمان سنجی مناسب و تدبیر به موقع حرف و حدیث ها را کاهش داد و ابهامات را از ذهنهای مردم پاک کرد.

البته این اقدام دانشگاه علوم پزشکی که درست در زمانی که امیدها در دلهای مردم در جهت نقش اساسی مسئولین در راستای محرومیت زدایی در شرق استان با همکاری بهداشت با سپاه در اقدام ارزشمند ایجاد بیمارستان صحرایی تازه شد، چراهای بی جوابی را مطرح می کند.

از سویی سکوت سرپرست شبکه و روشن نبودن دلایل این برکناری یکی از مسائلی است که خواسته یا ناخواسته ابزاری در دست سودجویان می شود که به این اقدام رنگ بوی شکاف و اختلاف بین شرق و غرب استان گلستان را می دهد.

تا جایی که برخی علت برکناری وی را سخنان و مواضع اخیرش در قطع امکانات و کمبود‌های گنبدکاووس نسبت به مرکز استان می دانند و اختلاف وی را با برخی از عملکرد‌ها در گرگان ، زیاد عنوان می کنند.

صحت این گمانه زنی‌ها با انتشار پیام های تخریب گونه در فضای مجازی علیه وی پررنگ تر شده و نشان از وجود مخالفت ها با حضور دکتر صابری در این سمت دارد. البته اینها همه بر اساس شنیده های و مطالب مندرج در رسانه‌ها و فضای مجازی است و می طلبد از سوی مراجع ذیربط، شفاف‌سازی درست در این زمینه انجام شود.

انتهای پیام/قابوس نامه

 

ارسال نظر

آخرین اخبار