دبیر اجرایی کاروان گفتمان انقلاب اسلامی گفت: این کاروان با حضور حدود 10 نفر از اساتید برتر حوزه و دانشگاه در سطح استان برگزار خواهد شد

آغازحرکت‌کاروان‌ گفتمان‌انقلاب‌از گلستان+جدول

به گزارش گلستان24، حجت‎الاسلام مجیدرضا فولادی بعد از ظهر امروز در نشست خبری که با هدف تشریح برنامه‌های کاروان گفتمان انقلاب اسلامی، اظهار کرد: این کاروان با حضور حدود 70 نفر از اساتید برتر حوزه و دانشگاه در سطح کشور اقدام به برگزاری نشست‌هایی برای نخبگان، خواص و عموم مردم کرده است که با همکاری مجموعه‌های فرهنگی سیاسی مردم نهاد در سطح استان به اجرا در خواهد آمد.

دبیر اجرایی کاروان گفتمان انقلاب اسلامی، روشنگری و تبیین گفتمان انقلاب برای نخبگان و عموم مردم را اهداف کاروان گفتمان انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: این کاروان از طرف مرکز گفتمان انقلاب اسلامی کشور در استان‎ها برگزار می‎شود و فردا 20 بهمن ماه با حضور 10 استاد در گلستان اجرا خواهد شد.

حجت‎الاسلام فولادی خاطرنشان کرد: سخنرانان آن که از چهره‌های دانشگاهی و حوزوی برتر کشور بوده و این اساتید که از تهران عازم گرگان هستند در شهرستان‎های مختلف این استان به بیش از 40 سخنرانی برای بیش از  20 هزار نخبه و فعال فرهنگی، اجتماعی و سیاسی خواهند پرداخت.

وی با اشاره به اینکه این کاروان تاکنون در سه استان کشور برنامه داشته است، گفت: این کاروان تاکنون به استان‌های مازندران، خوزستان و کرمانشاه سفر کرده است، گلستان، هرمزگان، قزوین و قم نیز مقصدهای بعدی کاروان گفتمان انقلاب اسلامی هستند.

ماهیت انقلاب اسلامی بر اساس زیر ساخت‌های فرهنگی شکل گرفته است

دبیر اجرایی کاروان گفتمان انقلاب اسلامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در حال طراحی مدلی است که قرار است به عنوان الگو به تمامی جوامع معرفی شود، گفت: دشمنان اسلام و انقلاب این مهم را دریافته‌اند که انقلاب اسلامی ایران بر اساس مدل شکل‎گیری خود در حال شکل دادن تمدنی است که این تمدن پایه و اساس دیگر تمدن‌ها را به لرزه انداخته است و لذا دشمنان برای مقابله با آن بی‎تفاوت نبوده و با ترفندها و مدل‎های بدلی و جایگزین همچون القاعده و داعش به دنبال اجماع جهانی علیه انقلاب اسلامی هستند.

وی افزود: ویژگی متمایز انقلاب اسلامی ایران از دیگر انقلاب‌های دنیا در این است که انقلاب‎های دیگر در گذر زمان فرسوده شده و غبار فراموشی گرفته‌اند و با تغییر رهبر و سکاندار تغییرات زیادی در مبانی آنها رخداده است، در حالی که انقلاب اسلامی ایران بعد از گذشته 37 سال چابک‌تر، زنده‌تر و پویاتر از روزهای نخست بوده و مقام معظم رهبری به عنوان سکاندار کنونی این انقلاب همان راه امام خمینی (ره) را می‌رود.

دبیر اجرایی کاروان گفتمان انقلاب اسلامی با بیان اینکه ماهیت انقلاب اسلامی بر اساس زیر ساخت‌های فرهنگی شکل گرفته است، افزود: دشمنان در تلاش هستند تا با تغییر رویکردها، تضعیف باورها و کمرنگ کردن ارزش‎ها در ماهیت و اصل انقلاب تغییر ایجاد کنند.

فولادی ادامه داد: ضمن اینکه همزمان در حال طراحی یک مدل خارجی هم برای جایگزینی مدل انقلاب اسلامی ایران هستند که در چنین شرایطی گفتمان انقلاب اسلامی وظیفه دارد تا به شکل عمیق‎تر و گسترده‌تر شروع به روشنگری و تبیین انقلاب و شفاف‎سازی مبانی انقلاب بپردازد.

اندیشه‌های امام (ره) و رهبری، گفتمان انقلاب هستند

دبیر اجرایی کاروان انقلاب اسلامی در خصوص تداوم انقلاب در عرصه جهانی گفت: آنچه که ماهیت گفتمان انقلاب را برجسته می‌کند تداوم این انقلاب تا زمان ظهور حضرت مهدی(عج) است و صدور انقلاب به جهان رسالت ما محسوب می‌شود.

فولادی عنصر آگاهی‎بخشی به مردم برای ترویج گفتمان انقلاب را اصل بسیار مهم دانست و بیان کرد: جریانات تکفیری با هدف ضربه زدن به انقلاب اسلامی شکل گرفتند و مقام معظم رهبری بارها و بارها گفتمان انقلاب را به عنوان جریان و برند حاکم بر جامعه جاری و ساری کردند و از گفتمان انقلاب تمدن اسلامی، تمدن مقاومت، گذر از نظم نوین جهانی، اقتصاد مقاومتی، گفتمان نفوذ، تحریف مکتب امام(ره) و... تعریف کردند.

هدف فتنه 88 خارج کردن ولایت از عرصه حاکمیت سیاسی ایران بود

وی همچنین با اشاره به جریان فتنه 88 گفت: فتنه 88 برای خارج کردن ولایت از عرصه حاکمیت و عرصه سیاسی نظام شکل گرفت و فتنه‌های بعدی نیز حول این محور خواهد بود و حتی عنوان شورایی کردن رهبری نیز ریشه در فتنه‌های صدر اسلام دارد.

عضو فعال کاروان گفتمان انقلاب اسلامی با اشاره به انتخابات پیش‎رو گفت: مردم باید رأی خود را لایق کسانی بدانند که با یک نهیب و تشر دشمن از مبانی انقلاب اسلامی عقب‎نشینی نکند و دنبال کسانی باشیم که به فرموده مقام معظم رهبری نفی مذاکره با آمریکا را اساس تفکر و کار خود قرار دهد.

فولادی گفت: کسانی که به دنبال بازکردن جای پای «مک دونالد» در کشور هستند عاملان اجرای پروژه نفوذ محسوب ‌می‌شوند چرا که ما هر جریانی که در جمهوری اسلامی با گفتمان انقلاب زاویه داشته باشد مقابله خواهیم کرد و جریان «مک دونالد» جریانی عادی نیست بلکه جریان نفوذی‎ای است برای ضربه زدن به جریانات فکری انقلاب اسلامی.

 وی همچنین افزود: جریان «مک دونالد» جریانی اقتصادی نیست بلکه تاریخچه «مک دونالد» نشان از براندازی انقلاب‎ها و اندیشه‎ها است و در حقیقت یکی از مجاری فروپاشی شوروی نیز همین «مک دونالد» بود که خروجی فعالیت‎های اقتصادی و سیاسی و صنعتی در شوروی منجر به تغییر ذائقه فرهنگی شد که در نهایت به فروپاشی آن انجامید.

چهت بزرگنمائی روی تصویر کلیک نمائید

کاروان گفتمان انقلاب

 

ارسال نظر

آخرین اخبار