آسیب شناسی خانواده در شورای فرهنگ عمومی، تقویت مؤسسات دارالقرآن، آموزش فنون رزمی در محیط زیست، کشف قایق موتوری، نمایشگاه کشاورزی در گرگان و ساخت بوستان در بندرگز از عناوین خبری روز چهارشنبه ایرنا مرکز گلستان است.

بسته خبری  گوناگون از استان گلستان

 به گزارش گلستان24، شصت و پنجمین جلسه پیاپی و دهمین جلسه سال جاری شورای فرهنگ عمومی استان با حضور استاندار گلستان تشکیل و وضعیت موجود آسیب های فراروی بنیان خانواده در استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

حسن صادقلو استاندار گلستان در این نشست با اشاره به اهمیت مسئله خانواده در راستای سبک زندگی تصریح کرد: باید تلاش شود برای پیشگیری از مسائل و آسیب های فراروی خانواده، نسخه ای با توجه به تمامی شرایط استانی و در تمامی زمینه ها تهیه شود.
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری نیز گزارشی از وضعیت خانواده ها و آمار طلاق و ازدواج و عوامل تاثیرگذار در بنیان خانواده در استان ارائه کرد و گفت: اگر چه نرخ جمعیتی گلستان از متوسط کشوری بالاتر است اما آمار طلاق نسبت به متوسط کشوری کمتر است.
حسین شعبانی با اشاره به طرح نهضت حقوق آموزی در جامعه و ارائه خدمات مشاوره ای و مددکاری یادآور شد: افزایش اطلاعات عمومی چه در حوزه مردان و چه در حوزه زنان می تواند در حفظ بنیان خانواده تاثیر بسزایی داشته باشد.
وی افزود: اعتیاد، دخالت اطرافیان، تنفر و علاقه، سوءظن و بدبینی، ضرب و شتم، درآمد ناکافی، عدم مسئولیت پذیری، اختلافات طبقاتی و انواع اختلالات از اصلی ترین عوامل طلاق در استان محسوب می شوند و زمان آن رسیده با پایان مسائل پژوهشی، اقدامات اجرایی لازم صورت پذیرد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار