مدیرکل آموزش‌وپرورش استان گلستان گفت: ۳۰ درصد از حق‌الزحمه معوق معلمان خرید خدمت آموزشی تا پایان امسال پرداخت می‌شود.

حق‌الزحمه معوق معلمان خرید خدمت استان گلستان پرداخت می‌شود

به گزارش گلستان 24، محمدرضا وطنی، صبح امروز در جمع معلمان عشایری و مرزی بخش داشلی‌برون اظهار داشت: 6 ماه از حق‌الزحمه معلمان پرداخت‌نشده است که تا پایان سال 30 درصد از این عقب‌ماندگی پرداخت می‌شود.

وی افزود: مجلس قانون خرید خدمات آموزشی را ممنوع کرده و وزارتخانه در تلاش برای آزاد کردن منابعی برای پرداخت حقوق معوقه معلمان خرید خدمات آموزشی است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان گلستان تصریح کرد: همه موجودات زنده برای رسیدن به تکامل تلاش می‌کنند و معلمان با توجه به جایگاه ویژه تعلیم و تربیت باید این مسیر را شناخته و نگرش و نگاه خود را اصلاح کنند.

وطنی گفت: معلمان باید با برنامه‌ریزی، ساماندهی و کنترل برای تحقق اهداف از پیش تعیین‌شده در راستای رضایت خداوند تلاش کنند تا بتوانند مسائل و مشکلات را رفع کنند.

به گفته وی، با توجه به شرایط سخت اقتصادی در همین سال‌ها به‌طور میانگین حقوق فرهنگیان 50 درصد افزایش‌یافته است و این امر نشان از احقاق حق فرهنگیان از سوی وزارت آموزش‌وپرورش است.

وطنی اظهار کرد: 57 درصد از مدارس شهر گرگان 2 نوبت و 40 درصد از مدارس آن تخریبی هستند اما اولویت‌ ما تجهیز و تأمین امکانات آموزشی در مناطق محروم است و در این راستا پروژه‌های بنیاد برگشت به‌سوی مناطق عشایری سوق داده‌شده است.

رئیس اداره آموزش و پررویش عشایری استان گلستان نیز در این مراسم گفت: در همه مدارس عشایری وسایل کمک‌آموزشی خریداری و در حوزه ابتدایی یک میلیارد و 120 میلیون تومان برای خرید و تجهیز، امکانات هوشمند سازی اعتبار در نظر گرفته‌شده است که 70 درصد از این اعتبارات برای خرید رایانه است.

علی‌رضا یازرلو افزود: اساسنامه آموزش‌وپرورش عشایری تصویب‌شده و برای آن اعتباراتی مصوب می‌شود که از سال آینده هزینه ایاب و ذهاب و اسکان در مناطق عشایری از سوی اعتبارات آموزش‌وپرورش عشایری پرداخت می‌شود.

وی در ادامه گفت: برای فرزندان و خانواده درجه‌یک فرهنگیان و دانش‌آموزان عشایری در کنکور سهیمه عشایری مانند سهمیه جانبازان در نظر گرفته‌شده که درصد قبولی آنان را افزایش می‌دهد.

معاون اجتماعی مرزبانی استان گلستان نیز در این مراسم گفت: در کنار برقراری امنیت در مناطق مرزی، اجرای برنامه‌های فرهنگی نیز از دیگر برنامه‌های ماست و در طول سال کلاس‌های توجیهی و آموزشی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی، ارتقاء امنیت و آشنایی مرزنشینان با معضلاتی مانند مواد مخدر، قاچاق کالا، رعایت قوانین و مقررات مرزی برگزار می‌شود.

حسین لیاقی افزود: برای کمک به کودکان و دانش‌آموزان بی‌بضاعت، مرزبانی استان گلستان درحد توان خود هدایایی را به این مناطق اهدا کرده که در دهه فجر امسال 50 بسته هدیه در قالب لوازم‌التحریر به دانش‌آموزان نمونه اهدا شد و امروز هم 50 هدیه به برگزیدگان جشنواره جابربن حیان در راستای ترغیب این عزیزان به کسب علم و دانش اهدا می‌شود.

مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان گنبدکاووس نیز در این مراسم گفت: معلمان به روحیات و خلق‌وخوی دانش آموزان خود آشنا هستند و باید در این راستا به کیفیت آموزشی توجه کنند.

علی‌رضا حسین زاده افزود: شناسایی استعدادهای تک‌تک دانش آموزان در قالب طرح شهاب به دست معلمان الزامی است تا دانش آموزان به سطوح بالاتر استانی و کشوری راه یابند.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از برنامه‌های معلمان، شناسایی والدین بی‌سواد است که این آسیب جدی از گذشته به‌جامانده و در این راستا نیاز است به‌جز جذب دانش آموزان از تحصیل جامانده در راستای بی‌سوادی والدین نیز تلاش شود.

حسین زاده پرداخت حقوق معلمان خرید خدمات آموزشی را از اولویت‌های این شهرستان دانست و گفت: معلمان ما 6 ماه است که ریالی به‌عنوان حقوق دریافت نکردند.

در پایان مراسم به 25 نفر از معلمان و دانش آموزان برگزیده در جشنواره جابربن حیان توسط هنگ مرزی اترک و اداره کل آموزش‌وپرورش هدایایی اهدا شد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار