آقای حیدری در مقابل دریافت هر مبلغی برای کارهای خود ،فقط لبخند میزند و اگر هم کسی ازش بپرسد قیمت آن وسیله چقدر هست: لبخند میزند و میگوید فقط پول میخ آن را بده بس است.

پیرمرد خنده رو گلستانی که تمام دنیایش چند تیکه چوب و میخ است+تصاویر

به گزارش گلستان24، احتمالا در محله خود وقتی صبح از خانه بیرون می‌آیید،پیرانی را دیده‌اید که هنوز مشغول فعالیت اقتصادی هستند. آنان تا آخرین لحظهء حیات خود کار می‌کنند. این گروه کسانی هستند که بیمه نیستند و حقوق بازنشستگی ندارند یا درآمدشان کفاف زندگی معمولی را نمی‌دهد.

این پیران خوش ذوق و بامعرفت استراحت را در کار میدانند. هرچند گروه از این بزرگسالان، اگر لحظه‌ای از کار کردن بازایستند شاید بیمار شوندوشاید لقمه نانی برای زندگی نداشته باشند پیری دورهء سوم زندگی ماست.

photo_2016-02-29_23-18-07

ما بسراغ پیرمرد خنده رو رفتیم که تمام دنیایش چند تیکه چوب و چند میخ است…

پیر مرد گزارش ما آقای حیدری نام دارد که دریکی ازکوچه های محله عباس آبادمشغول فعالیت است،حیدری ما درنهایت سادگی با وصل کردن چند تیکه چوب ،تخته و میخ روزی خود را می سازد.روی وسایلش هیچ برچسب قیمتی نصب نشده است.

آقای حیدری در مقابل دریافت هر مبلغی برای کارهای خود ،فقط لبخند میزند و اگر هم کسی ازش بپرسد قیمت آن وسیله چقدر هست: لبخند میزند و میگوید فقط پول میخ آن را بده بس است.

این سادگی و بی ریایی آقای حیدری توجه خیلی هارو جلب کرده است و بازار خوبی دارد.

photo_2016-02-29_22-56-53

photo_2016-02-29_23-19-34

 

کلام آخر: در جامعه ما از بزرگان و کهنسالان بیش از آن چه برایشان انجام می‌دهیم حرف و تعریف می‌کنیم و درسطح حرف و سخن مانده‌ایم امیدواریم قانونی تدوین شودکه بتواند برنامهء اجتماعی مشخص در حمایت‌ همه جانبه که حق دوران پیری ماست اجرا شود.

 

دنیا هنوز زنده است، چرخش می‌چرخد و رنگش می‌بالد اگر آن را فقط حق خود ندانیم.

 

سوژه و عکس از: فائزه یوسفی

گزارش: یعقوب محمودی

 

انتهای پیام/

منبع: رادکانا

ارسال نظر

آخرین اخبار