یکی از مرغداران شهرستان آق‌قلا :

ارازلی یکی از مرغداران شهرستان آق‌قلا گفت: مهم‌ترین و اصلی‌ترین مشکل خود را نوسان هزینه‌های تمام شده و نبود قیمت ثابت و تضمین شده قیمت مرغ بیان کرد.

آشفتگی بازار مرغ گلستان را در یابید+تصاویر

به گزارش گلستان24، ارازلی در این خصوص به خبرنگار اسپی دژ گفت: یکی از ملزومات اصلی اقتصاد مقاومتی ، حمایت و تقویت تولید داخلی است. مرغ و تخم مرغ امروزه به یک کالای جدانشدنی از سفره مردم تبدیل شده است و به همین دلیل نیز حمایت از تولید آن و رفع مشکلات آن ضروری می‌باشد. ولی متأسفانه امروزه فعالان این صنعت در حلقه‌های مختلف زنجیره از نوسان قیمت مرغ در بازارهای داخلی آسیب دیده و متضرر می‌شوند.

ارازلی یکی از مرغداران شهرستان آق‌قلا است که با 4 سالن، در هر دوره 65 هزار قطعه مرغ گوشتی را پرورش می‌دهد.

وی در گفتگو با خبرنگار اسپی دژ نیز مهم‌ترین و اصلی‌ترین مشکل خود را نوسان هزینه‌های تمام شده و نبود قیمت ثابت و تضمین شده قیمت مرغ بیان کرد.

ارازلی گفت : بزرگ‌ترین مشکل مرغداران نبود قیمت مصوب و ثابت است همین مسئله باعث شده که دلالان این عرصه هر روز یک قیمت اعلام کنند، به‌طوری که تکلیف مرغداران را دلالان معلوم می‌کنند.به‌طور مثال در دوره قبل اسفند ماه 94 ما 50 میلیون تومان ضرر داشتیم این در حالی است که مرغداران دیگر حتی بیشتر از این ارقام ضرر متحمل شده‌اند.

 

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص شعار سال 95 گفت : ما برای تحقق اقتصاد مقاومتی اقدام کرده‌ایم و در حال عمل نیز هستیم اما بازار تضمینی جهت فروش محصولات ما وجود ندارد و این باعث می‌شود که تولید کنندگان داخلی مأیوس شوند. از دولت درخواست داریم جهت سامان بخشیدن به این اوضاع اقدام ویژه کند تا بتوانیم به شعار سال تحقق ببخشیم.

کاظمی از دیگر مرغداران شهرستان آق‌قلا است که به دلیل نوسان هزینه‌های تمام شده تولید و خرید زیر قیمت مرغ یک سالن تولیدی خود را تعطیل کرده است.

وی به خبرنگار اسپی دژ گفت : نوسان قیمت‌ها و کاهش یک باره آن کمر تولید کنندگان را شکسته است به‌طوری که ما یک سالن پرورش مرغ خود را تعطیل کرده‌ایم.

 

کاظمی ادامه داد : برای اینکه در برخی از مواقع به خاطر نوسان قیمت مرغی که کیلویی 4 هزار تومان برای ما هزینه داشته است، مجبوریم آن را به کیلویی 3500 تومان بفروشیم و به‌جای سود از پس انداز خود خرج می‌کنیم. برای همین ما به‌ناچار و برخلاف میل باطنی یک سالن پرورش مرغ را تعطیل کردیم تا بیشتر از این به ما متحمل ضرر نشویم.

وی با اشاره به نام‌گذاری سال 95 به اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل گفت : برای تحقق به شعار سال،باید بازار فروش تولید کنندگان داخلی بهبود داده شود. ما از دولت محترم در خواست داریم که فکری به حال ما تولید کنندگان داخلی بکند تا بیش از این متحمل ضرر نشویم.

 
مشکلات مرغداران آق قلا
 
مشکلات مرغداران آق قلا 
مشکلات مرغداران آق قلا 
مشکلات مرغداران آق قلا

انتهای پیام/

منبع: اسپی دژ

ارسال نظر

آخرین اخبار