حجت الاسلام طاهری در خصوص شعار سال 95 عنوان کرد:

نماینده مردم گرگان و آق قلا گفت: متاسفانه اقدام جدی و اثرگذاری را در موضوع اقتصاد مقاومتی شاهد نبودیم و حرکت هایی خود جوشی که انجام شده پاسخگوی نیازهای کشور نمی باشد و برخی اقدامات نیز در حد بخشنامه باقی مانده است.

اقدام جدی و اثرگذاری را در موضوع اقتصاد مقاومتی شاهد نبودیم

به گزارش گلستان24، حجت الاسلام سید علی طاهری نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی و سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگوی با گلستان ما ؛ اظهارکرد: ان شاالله سال جدید سال رفع مشکلات و گرفتاری های مردم ایران باشد .

حجت الاسلام طاهری

وی در ادامه به اهمیت نامگذاری سالها توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: این نامگذاری ها یک کار نمادین نیست و تبیین یک راهبرد برای حل مشکلات و مسائل اساسی کشور است و اگر مسئولین به فرامین مقام معظم رهبری توجه داشته باشند بسیاری از مشکلات کشور برطرف می شود.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سه قوه کشور به خصوص قوه مجریه باید تلاش بیشتری در جهت تحقق این شعارها انجام دهند و قوای دیگر نیز دولت را در این مسیر یاری نمایند.

اقدام جدی و اثرگذاری را در موضوع اقتصاد مقاومتی شاهد نبودیم

وی ادامه داد: سالهاست مقام معظم رهبری سیاستهای اقتصاد مقاومتی را ابلاغ کرده اند و به این موضوع نیز بسنده نفرمودند و بارها در جلسات با مسئولین سه قوه بر این موضوع تاکید نموده اند و همچنین اولین باراکثر مسئولان دخیل در موضوع اقتصاد کشور را دعوت و موضوع اقتصاد مقاومتی را با جزئیات تشریح کرده اند.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه اقدام جدی و اثرگذاری را در موضوع اقتصاد مقاومتی شاهد نبودیم و حرکت هایی خود جوشی که انجام شده پاسخگوی نیازهای کشور نمی باشد و برخی اقدامات نیز در حد بخشنامه باقی مانده است.

وی افزود: این نامگذاری مسئولیت همه مسئولین به خصوص قوه مجریه را سنگین می کند و نشان می دهد که امسال باید واقعا وارد عمل شد ، برگزاری سمینارها با این عنوان به جز افزایش هزینه چیزی به همراه ندارد چون این موضوع نیاز به همایش و سمینار ندارد و باید دولت کارگروه اجرایی تشکیل دهد.

طاهری به مولفه های اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و اذعان داشت : صرفه جویی یکی از این مولفه هاست ، هزینه های اجرایی دولت در سال گذشته افزایش یافته است و این موضوع خارج از اقتصاد مقاومتی است.

متاسفانه بعد از برجام واردات کالاهای غیرضروری انجام شده است

وی تولید را یکی از شاخصه های اصلی اقتصادمقاومتی دانست و افزود : متاسفانه بعد از برجام واردات کالاهای غیرضروری انجام شده است که این موضوع ضد اقتصاد مقاومتی است ، مردم هم باید در کنار دولت برای تحقق این شعار همکاری نمایند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس به قانون رفع موانع تولید در مجلس اشاره نمود و خاطرنشان کرد: اگر بعد نظارتی مجلس در بخش هزینه های جاری تقویت شود مجلس می تواند در سال 95 برای کاهش هزینه تذکرات لازم را به مسئولین بدهد.

به گفته وی ، اگر قوانین در مقابل تولید دست و پا گیر است مجلس برای تسهیل کار و برداشتن موانع وارد عمل خواهد شد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار