تکرار تجربه تلخ پیاده راه 17 شهریور در خیابان سی تیر

بعد از جنجال های زیادی که در رابطه با خیابان 17 شهریور به پیش آمد و شهرداری هزینه های زیادی را برای ساخت آن پرداخت کرد، هم اکنون خیابان سی تیر در حال تبدیل شدن به سنگ فرش است و مشکلات عدیده ای برای ساکنان و اهالی کسبه خیابان های اطراف آن بوجود آورده است.

گره کور ترافیکی در هسته مرکزی پایتخت با سنگ فرش شدن خیابان سی تیر

به گزارش گلستان24،  از قبل از تعطیلات نوروزی سال 95 مسئولین شهرداری تهران عزم خودشان را برای سنگ فرش کردن خیابان سی تیر و خیابان های اطراف آن جزم کردند که تردد از این خیابان ها کاهش پیدا کند و مناطق مرکزی پایتخت که بیشتر تاریخی است، مکانی برای تردد گردشگران و توریست ها باشد.

 سنگ فرش شدن خیابان سی تیر

پیش از این مدیران شهری بدون اطلاع و مجوز شورای اسلامی شهر تهران، خیابان 17 شهریور از میدان امام حسین(ع) تا میدان شهدا را به پیاده راه تبدیل کردند که با گذشت چندین سال از اجرای این پروژه، مشکلات زیادی را برای اهالی محل و کسبه بوجود آورد و حتی ترافیک بسیار سنگینی را برای خیابان های اطراف بوجود آورد.

بعد از اعتراض های فراوان اهالی محل و کسبه پیاده راه 17 شهریور، ابوالفضل قناعتی عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در آخرین جلسات علنی شورای شهر در سال 94 پیشنهاد بازگشایی این پیاده راه را داد و قرار بر این شد که در سال 95 با بررسی های بیشتر این طرح عملیاتی شود. این در حالی است که مرتضی طلایی نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران طی بازدیدی که از پیاده راه 17 شهریور داشت عنوان کرد: پیاده راه 17 شهریور به طور کامل بازگشایی نمی شود و طرحی که پیش از در رابطه با بازگشایی کامل محور مطرح شده بود اجرایی نمی شود زیرا بر اساس مطالعات انجام شده، تنها در صورت بازگشایی بخشی از محور، مشکلات در این محدوده برطرف می شود.

بعد از جنجال های زیادی که در رابطه با خیابان 17 شهریور به پیش آمد و شهرداری هزینه های زیادی را برای ساخت آن پرداخت کرد، هم اکنون خیابان سی تیر در حال تبدیل شدن به سنگ فرش است و مشکلات عدیده ای برای ساکنان و اهالی کسبه خیابان های اطراف آن بوجود آورده است. تا جایی که بار ترافیکی این خیابان باعث نارضایتی بسیاری شده است.

در همین باره مجتبی عبداللهی معاون خدمات شهری شهرداری تهران، با اشاره به اینکه سنگفرش کردن اطراف میدان بهارستان را در دستور کار داریم، گفت: در این باره منتظر مجوز از معاونت حمل و نقل , ترافیک شهرداری تهران هستیم که در صورت موافقت این معاونت در سریع ترین زمان ممکن این پروژه اجرایی خواهد شد.

همچنین عابد ملکی شهردار منطقه 12 درباره سنگ فرش شدن خیابان های سی تیر و اطراف آن گفت: توسعه گردشگری در این منطقه نیازمند بهبود وضعیت پیاده راه ها و معابر در منطقه بود. برای این منظور آرام سازی ترافیکی و حداقل عبور خودرو از محورهای تعیین شده از جمله برنامه های اولویت دار شهرداری تهران در این زمینه بود. به عبارت دیگر کف سازی، جداره سازی، سنگفرش معابر و خیابان ها در محورهای مهم تاریخی و گردشگری مهمترین برنامه عمرانی شهرداری منطقه 12 در ایام تعطیلات عید است.

ملکی زمان اجرای پروژه مناسب سازی مسیرهای پیاده راه سازی در ایام تعطیلات عید که منطقه با کمترین تردد خودروها روبه روست را مناسب دانست و بیان کرد: براساس این طرح قرار است در هشت مسیر سی تیر، پامنار، گذر طرخانی، امامزاده یحیی، منوچهری، میدان محمدیه، موسوی کیانی و ناظم الاطباء کف سازی، جداره سازی، بازپیرایی نمای ساختمان ها و سنگفرش معابر انجام شود.

به نظر می رسد که این چنین طرح هایی که شهرداری در حال تصویب و اجرایی کردن آن است، به غیر از آسیب رساندن به مبلمان شهری و همچنین نارضایتی مردم و ایجاد بار ترافیکی فراوان در این مناطق، صرف هزینه های گزاف از جیب مردم توسط شهرداری را ندارد.

منبع: تهران پرس

ارسال نظر

آخرین اخبار