مدیر اتاق فکر استان گلستان گفت: اتاق فکر استان گلستان در راستای تحقق توسعه استان تشکیل شده و فعالیت می‌کند.

اتاق فکر استان گلستان در راستای تحقق توسعه استان فعالیت می‌کند

  به گزارش گلستان24،جلال کریمی شامگاه چهارشنبه در جلسه اتاق فکر استان گلستان با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد اظهار داشت: اتاق فکر در سال 93 به پیشنهاد مرکز استراتژیک ریاست جمهوری و همکاری معاونت فرهنگی وزارت علوم در سراسر کشور در استان‌های کشور تشکیل شد و از دانشگاه‌های هر استان یک نفر نماینده به عنوان مدیر اتاق فکر انتخاب شد.

اتاق فکر استان گلستان

وی افزود: مسائل راهبردی هر استان توسط نخبگان و فرهیختگان و فعال اقتصادی شناسایی شود و متخصصان هر حوزه دورهم جمع شوند و راه حل بیرون بیاید و راه‌حل‌ها مستقیم برای مرکز بررسی‌های استراتژی ارسال شود و به نهادهای استانی ابلاغ شود.

مدیر اتاق فکر استان گلستان تصریح کرد: اتاق فکر یک فرصت است و بازوی مدیران ارشد استانی محسوب می‌شود و استان گلستان سومین استانی است که جلسه اتاق فکر را تشکیل داده است.

کریمی گفت: هدف از تشکیل اتاق فکر استانی را عارضه‌یابی و شناسایی مسائل راهبردی و استراتژیک استان‌ها عنوان کرد که قرار است به روش دلفی مورد بررسی قرار گیرد.

مشاور معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این جلسه گفت: این اتاق‌های فکر با این هدف تشکیل شده که همه مسئولان و متخصصان دور هم جمع شده و بخشی از دولت، بخشی از بخش خصوصی و بخشی از دانشگاه‌ها و بخشی از مردم باشند.

غلامحسین محمدی افزود: هدف این اتاق‌های فکر پیوند بین علم و عمل است و ایده اتاق فکر برای حل مشکلات جامعه است.

وی اظهار کرد: در سال 95 برنامه‌هایی تدوین شده که تقویت اثربخشی اتاق‌های فکر، ایجاد تقاضا در نظام سیاست‌گذاری، ارزیابی کیفیت خروجی ایده‌ها، ایجاد توسعه شبکه مجازی نخبگان و مشاورین، بهبود نظام منابع انسانی، شناسایی کارگروه‌ها، تشکیل بانک نخبگان و تامین منابع مالی از مهم‌ترین این برنامه‌ها است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

 

ارسال نظر

آخرین اخبار