فهیمه مقیسه ، نویسنده جوان استان گلستان؛

فهیمه مقیسه، نویسنده جوان استان می گوید: هرچند از نظر ویراستاری کتاب هایم را قوی نمی دانم اما به غنی بودن محتوای آن ها ایمان دارم.

به غنی بودن محتوای کتاب هایم ایمان دارم/ همراه با شکست شخصیت های داستان ها اشک می ریزم

فهیمه مقیسه، نویسنده جوان استان گلستان، در یک گفت و گوی اختصاصی به سوالات گلستان24، پاسخ می دهد:

 

 

سلام. نویسندگی شما از چه سالی شروع شد؟

سلام. این سوالی است که به تکرار از من پرسیده می شود و جواب آن به یک خاطره از دوران مدرسه بر می گردد. پنجم ابتدایی با خواندن انشا در کلاس، مورد تحسین معلمم قرار گرفتم. تشویق ایشان انگیزه ای در من ایجاد کرد تا توانایی هایم را بیشتر ببینم. به پیشنهاد خانواده مطالعات خود را از داستان های کوتاه آغاز کردم و این چنین برایم مسلم شد که می توانم در آینده به خوبی قلم بزنم.

 

اولین نفری که تحت تاثیر داستان هایت قرار می گرفت چه کسی بود؟

شاید خودم...گاهی از شکست دخترک در رمان «مسیر اشتباه»، همراه با نوشتن اشک می ریختم.

 

فهیمه مقیسه1

 

 

آیا برای نوشتن یا انتشار کتاب مشکلی هم داشتید؟

برای چاپ نه' اما پرداختن به مسایل اجتماعی و آسیب های وارده به زنان جامعه نیازمند جمع آوری اطلاعات، مصاحبه با شخصیت ها، کسب اجازه برای ورود به مراکز قضایی، کانون اصلاح تربیت و صرف وقت فراوان داشت.

از آن جایی که سعی داشتم موضوعات اجتماعی زنده را محور داستان هایم قرار دهم با موانع عدیده ای همچون ملاقات و گفتگو با زندانی برای تهیه گزارش مواجه می شدم.

 

هم اکنون چه فعالیت هایی دارید؟

در حال حاضر مولف ۵ عنوان کتاب و ١٣داستان کوتاه منتشر نشده می باشم. تصویرگری و طراحی نیز انجام می دهم. هرچند از نظر ویراستاری کتاب هایم را قوی نمی دانم اما به غنی بودن محتوای آن ها ایمان دارم.

 

فهیمه مقیسه2

 

اهداف شما در آینده چیست؟

در حیطه نگارش فیلمنامه فعالیت پررنگ تری داشته باشم و کتاب هایم بعد از ویراستاری حرفه ای به چاپ های متعدد برسد. داستانک هایم در یک مجموعه گردآوری شده و منتشر گردد.

 

تندیس ها و لوح تقدیر هایی که از شما دیدیم مربوط به کتاب ها می شود؟

نه فقط کتاب ها، با موضوعات درخواستی هر جشنواره داستانی می نویسم که از این طریق مقام های ادبی فراوانی هم در سطح ملی کسب نموده ام.

 

شما در انجمن های ادبی هم عضویت دارید؟

بله.یک انجمن استانی.

به علاوه اینکه عضو انجمن قلم ایران و بنیاد ملی نخبگان می باشم و هر چند گاهی برایمان کلاس آموزشی یا کارگاه نقد و بررسی می گذارند.

 

گلستان24 برای شما آرزوی موفقیت دارد.

متشکرم

 

ارسال نظر

آخرین اخبار