دکتر سیدعلی طاهری:

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توکل به خدا بر سر منافع مردم با هیچکس معامله نمی کنم، گفت: برخی در کشور چشم امیدشان به غیر خداست و معتقدند در مقابل قدرت‎ها نمی‎توان ایستاد درحالی که این تفکر اشتباه است.

 بر سر منافع مردم با هیچکس معامله نمی کنم

به گزارش گلستان24، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توکل به خدا بر سر منافع مردم با هیچکس معامله نمی کنم، گفت: برخی در کشور چشم امیدشان به غیر خداست و معتقدند در مقابل قدرت‎ها نمی‎توان ایستاد درحالی که این تفکر اشتباه است. ما باید تلاش کنیم از تمام ابزارهایی که خداوند در دنیا در اختیارمان قرار داده استفاده کنیم اینها درس‎های ماه رجب و قرآن است.

وی تصریح کرد: اگر بزرگان دین توانستند بدون ابزار مادی به همه قدرت‎های پرطمطراق مادی غلبه کنند به دلیل توکل بر خدا بوده است.امام راحل با توکل به خدا توانست انقلاب اسلامی را به پیروزی برساند و به پشتوانه مردم در برابر دشمنان ایستادگی کند.

نماینده مردم گرگان و آققلا در مجلس شورای اسلامی با توجه به شعار امسال مقام معظم رهبری افزود: هدف از عنوان شعار امسال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» پرهیز از اقدامات شعاری است چراکه هر چه سمینار و همایش و نصب بنر در خصوص شعارهای سال میخواستیم در طی چندین سال اخیر شاهد بودیم الان وقت عمل است لذا مدیران دستگاههای اجرایی و همه بخشها باید اقدامات عملی برای رونق تولید و اقتصاد و حل مشکلات مردم به نمایش بگذارند.

وی همچنین با اشاره به بخشی از سیاست اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم انقلاب آن را ابلاغ کرده اند گفت: اقتصاد مقاومتی استحکام ساخت داخلی  است و دولت باید از ظرفیت شرکت های دانش بنیان استفاده کند.

وی بر ضرورت توجه به هشدارهای مقام معظم رهبری در خصوص نفوذ تأکید کرد و چنین توضیح داد: باید به فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی، وحدت، جنبش نرم‎افزاری، تولید علم، نخبه‎گرایی توجه داشته باشیم.

دکتر طاهری با اشاره به مواهب الهی در استان گلستان به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل ، گفت: استان در تمامی ابعاد می تواند منشأ اثر برای کل کشور باشد زیرا گلستان باتوجه به وسعت زمین های کشاورزی، اماکن زیبای گردشگری، و در بعد ایجاد صنایع تبدیلی می تواند فضای موجود استان را حل کند .

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مناطق آزاد باید محلی برای توسعه صادرات باشد نه توسعه واردات، گفت: حمایت از تولید داخلی مهم است آنچه به هر شکل باعث تضعیف تولید می‎شود باید توسط دستگاه‎های نظارتی رصد شود.

حجت‎الاسلام سیدعلی طاهری اظهار کرد: دولت باید مراقبت کند تا تولید داخل تضعیف نشده و تقویت شود.

وی مهمترین چالش پیشروی اقتصاد مقاومتی را امید داشتن به حل مشکلات کشور توسط کشورهای بیگانه دانست و تصریح کرد: باید به توان داخلی باور داشته و از واردات جلوگیری کنیم.

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه واردات به تولید در بخش کشاورزی و صنعت ضربه می‎زند، افزود: مناطق آزاد به جای اینکه محلی برای توسعه صادرات باشد اما شاهد توسعه واردات هستیم که باید جلوی این موارد گرفته شود.

طاهری تاکید کرد: مجوزهایی که گاهی در دولت برای واردات داده می‎شود یا اینکه بدون دقت صورت می‎گیرد یا خدای ناکرده رانت در زمینه واردات وجود دارد که باید جلوی آن را گرفت.

وی با اشاره به جایگاه مردم و نقش بی بدیل آن در دفاع از کیان نظام جمهوری اسلامی اظهار داشت: همانگونه که امام راحل فرمودند مردم ولی نعمتان ما هستند، منطق و عقل سلیم و بصیر اذعان دارد که انسان باید تمام توان خود را در جهت خدمت رسانی به ولی نعمتان خود به کار گیرد.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهدا به وظیفه خود در برابر اسلام و انقلاب اسلامی عمل کردند ، افزود : خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و جانبازان نعمت های الهی منتسب به شهدایمان هستند که شهیدان به وظیفه خود عمل کردند و امروز وظیفه ما در برابر شهیدان تحقق آرمانهای آنهاست. 

دکتر طاهری با اشاره به آرمانهای شهداء و امام راحل افزود: عمل به آرمانهای شهدا به معنای حفظ استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی است.

ایشان با اشاره به مفاهیم اصلی استقلال و آزادی در جمهوری اسلامی بیان داشت: استقلال در تمامی ابعاد مدنظر است یعنی استقلال سیاسی، استقلال اقتصادی ، استقلال نظامی، و حفظ آزادی یعنی احترام حقیقی و قانونی به کرامت انسانی مردم است. توجه جدی به آزادی و استقلال می تواند در استمرار نظام جمهوری اسلامی نقش اصلی را ایفا نماید.


انتهای پیام/گلستان مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار