نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی:

حجت الاسلام سیدعلی طاهری نماینده مردم گرگان وآق‎قلا در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز در خصوص عملکرد تیم مذاکره کننده هسته ای در جمع خبرنگاران گلستان گفت:هیچ کس در کشور مخالف مذاکرات نیست ولی باید بدانیم در مذاکرات باید عزت و استقلال کشور حفظ شود

هیچ کس در کشور مخالف مذاکرات نیست،ولی در مذاکرات باید عزت و استقلال کشور حفظ شود

به گزارش گلستان24،حجت الاسلام سیدعلی طاهری نماینده مردم گرگان وآققلا در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز در خصوص عملکرد تیم مذاکره کننده هسته ای در جمع خبرنگاران گلستان گفت:همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند باید تیم مذاکره تقویت شود و هیچ کس در کشور مخالف مذاکرات نیست ولی باید بدانیم در مذاکرات باید عزت و استقلال کشور حفظ شود،اینکه بیاییم در زیر شبح تهدید مذاکره کنیم عزت ما را از بین می برد و اگر از فناوری هسته ای دست برداریم استقلال کشور از بین میرود،پس باید همه طرفدار مذاکره باشیم مشروط به اینکه عزت و استقلال کشور حقظ شود.

وی درمورد اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: برخی از مسئولین دولت فعلی به بحث" ما می توانیم" که حضرت امام(ره)در انقلاب پایه گذاری نمودند باور ندارد این درحالی است مقام معظم رهبری نیز به انجام آن اصرار دارند ،درصورتی که که ما می توانیم بارها به ملت ما ثابت شده مثلا دوران دفاع مقدس و دست یابی به فناوری هسته نمونه هایی از آن میباشد.

04

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد:در بحث اقتصاد مقاومتی باید حتما بومی سازی اقتصاد مطرح بشود و همانطور رهبر انقلاب فرمود :همزبانی همدلی وجود دارد ولی همدلی وجود ندارد.

طاهری در مورد بحث تحریم ها گفت:باور نداشتن مسئولین دولت فعلی به توانمندی های داخلی، مشکل اصلی می باشد ولی نباید فراموش کرد، عده ای از این عدم اعتقاد به توانمندی داخلی، سود اقتصادی میبرند .

نماینده مردم گرگان وآققلا در مجلس شورای اسلامی افزود: موضوع استانی شدن انتخابات ابتدا در مجلس پنجم بحث شد و سپس در مجلس هشتم مطرح شد اما به دلیل آنکه ابهاماتی در کمیسیون داشت در آن کمیسیون مسکوت باقی ماند.

طاهری با بیان اینکه استانی شدن انتخابات ابهاماتی دارد، تصریح کرد: کارشناسان معتقد هستند یکی از مزایای استانی شدن انتخابات این است که فرصت برای کارهای ملی بیشتر پیدا میکند و کشمکش انتخاباتی توان نمایندهها را میگیرد و در اینصورت مشکلات و مباحث استانی در اولویت قرار می گیرد.

وی ضمن اعلام اینکه با استانی شدن انتخابات جایگاه نمایندگان در سطح ملی در سطح بالاتری قرار می گیرد و اعتبار نماینده بیشتر می شود تصریح کرد با استانی شدن انتخابات مطالبات جزئی مردم از نماینده کم میشود و فرصت نماینده برای رسیدگی به کارهای مهمتر بیشتر میشود،

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی معایب استانی شدن انتخابات را اینگونه بیان کرد: با استانی شدن انتخابات مطالبات جزئی مردم از نماینده کم میشود هرچند این در ظاهر از مزایای استانی شدن انتخابات است اما یکی از معایب آن نیز میباشد زیرا فرصت رسیدن به ملاقاتهای مردمی را کم میکند و و این بازتاب منفی اجتماعی و سرخوردگیهای روحی و روانی در جامعه میشود و این یکی از نقاط ابهام بحث استانی شدن انتخابات است مثلا  مردم جهت مشکل خود به سراغ نمایندگان می آیند و اگر بنا باشد نمایندگان هم استانی باشند، دسترسی مردم به آنها امکان پذیر نخواهد بود.

طاهری اذغان داشت: معایب دیگر آن این است که در بعضی از استانها قومیتهایی داریم و مسائل قومی و محلی را با انتخابات استانی تشدید میشود و این به صلاح کشور نیست، لذا نباید این خواسته دشمن را با دست خود برآورده کنیم.

وی ابراز داشت: اگر طرح استانی شدن انتخابات به صحن علنی مجلس بیاید طرح مسکوت ماندن آن را باید درخواست کرد تا به رأی گذاشته شود که اگر این موضوع رأی بیاورد طرح از مجلس نهم خارج میشود و چنانچه در صحن مجلس رأی بیاورد دغدغههای خود را از شورای نگهبان دنبال میکنیم.

طاهری در خصوص تک نرخی شدن بنزین و نحوه روند اجرای یارانه و حذف یارانه افراد پردرآمد توضیح داد: قانون هدفمندی یارانه ها چه در دولت قبل و جه در دولت فعلی خوب اجرا نشده است.

نماینده مردم گرگان وآققلا در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:بنا نبود دولت فقط به مردم یارانه نقدی بدهد،بلکه قرار بود حذف یارانه ها مقدمه رفع مشکلات کشور باشد،مشکلات کشور باید زیرساختی حل بشود که با ایجاد اشتغال، بخشی از مشکلات مردم مرتفع شود، متأسفانه این در حالی است که قرار بود دولت با حذف یارانه پردرآمدها در پخش تولید،سلامت،بهداشت و کشاورزی سرمایه گذاری نماید.

وی  درمورد بحث انتقال آب کشاورزی بین استانی گفت: این طرح در حال پیگیری است و مطالعات آن انجام شده و منتظر اجرای آن هستیم.

نماینده مردم گرگان و آققلا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد نتایج تحقیقات نشان داده 90 درصد آبهای زیرزمینی در بحث کشاورزی صرف میشود این در حالی است که عملا  آبهای زیرزمینی  هدر میرود و بهترین راه حل آن جلوگیری از سیلاب ها،آبیاری قطره ای و تغییر الگوی کاشت است.

وی در مورد افزایش سرانه مطالعه عمومی در کشور گفت:در حال حاضر فرهنگ کتابخوانی در کشور رایج نیست و مطالعه در نگاه مردم اهمیت ندارد و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری شورای فرهنگ عمومی کشور باید این مبحث مهم را پیگیری کند.

ارسال نظر

آخرین اخبار