مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری استان گلستان گفت: آزمون جذب مداحان برای اعزام با کاروان‌های عتبات عالیات خردادماه امسال برگزار می‌شود.

آزمون جذب مداحان در گلستان برگزار می‌شود

 به گزارش گلستان24، حجت‌الاسلام عباس دارویی، شامگاه سه‌شنبه در همایش متمرکز روحانیون، مداحان و مدیران عتبات عالیات استان گلستان اظهار داشت: در سال گذشته ۲ آزمون برای عمره و یک آزمون برای عتبات عالیات در استان گلستان برگزار شد و ۲۷ خرداد امسال نیز آزمون جذب مداحان را برگزار می‌کنیم و تاکنون ۱۲۰ نفر در آن ثبت‌نام کرده‌اند.

وی افزود: از ابتدای تأسیس دفتر نمایندگی بعثه در استان گلستان روند اجرایی خوبی را شاهد بودیم و تلاش بر این بود تا مشکل کمبود روحانی برای عتبات و حج را حل کنیم.

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری استان گلستان تصریح کرد: تلاش شد تا در استان گلستان روحانی برای اعزام همراه با کاروان‌های حج و عتبات به‌اندازه کافی داشته باشیم و خودکفا باشیم.

دارویی گفت: در رابطه با بهسازی مداحان ۲ آزمون برگزار شد که از ۶۰ مداح کد دار استان گلستان ۲۷ نفر در ۲ آزمون قبول شدند و جمعه همین هفته نیز مصاحبه برگزار می‌شود.

به گفته وی، درمجموع ۱۵۰ روحانی کد دار در استان گلستان داریم که ۳۰ درصد آن‌ها در استان مستقر بوده و مابقی در قم، مشهد و تهران مستقر هستند، در سال گذشته ۹۵ درصد از روحانیون اعزامی به حج تمتع بومی استان گلستان بودند.

دارویی اظهار کرد: در ایام عید یک‌صد کاروان به عتبات عالیات اعزام شد که حتی یکی از آن‌ها نیز بدون مداح و روحانی نبودند.

منبع: مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار