رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گنبد کاووس از رونمایی پوستر نخستین جشنواره منطقه ای تئاتر خیابانی در این شهرستان خبر داد.

گلستان میزبان نخستین جشنواره منطقه ای تئاتر خیابانی

به گزارش گلستان24، رضا شجاعی، افزود: شهریور ماه سال جاری جشنواره منطقه ای تئاتر خیابانی برای اولین بار به میزبانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گنبد کاووس برگزار می شود.

وی با بیان این نکته که در این جشنواره پنج استان گلستان، گیلان، مازندران، سمنان و خراسان شمالی در این جشنواره شرکت می کنند، افزود: اولویت جشنواره پرداختن به موضوعات بومی و محلی و نگاه به شعار سال است.
 
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گنبد کاووس ادامه داد: نخستین جشنواره منطقه ای تئاتر خیابانی با حمایت گروه تجاری، فرهنگی و هنری پرهام و مشارکت 10 گروه نمایشی برگزار خواهد شد.
 
وی به اهمیت تئاتر خیابانی اشاره کرده و گفت: تئاتر خیابانی سبب اتصال پیام برقراری ارتباط با مخاطبین می شود.
 
شجاعی در خاتمه وجود پتانسیل بالای در بخش تولید تئاتر خیابانی، در دسترس بودن، پائین بودن هزینه های تولید و قابلیت اجرای آن در محیط باز را از جمله دلایل اجرای این جشنواره دانست.
 
گفتنی است پوستر نخستین جشنواره منطقه ای تئاتر خیابانی درمراسم بزرگداشت روز جهانی تئاتر و تجلیل از فعالان تئاتر استان گلستان با حضور مسئولین استانی و شهرستانی رونمایی شد.

منبع:گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار