رئیس کمیته مبارزه با زمین‌خواری کمیسیون اصل نودم مجلس گفت:از مقام قضایی دادگستری گلستان که همکاری خوبی را با استانداری دارد تشکر می کنم و صدور مجوز قلع و قم و تخریب باید به جدیت در گلستان پیگیری شود.

وزارت جهاد و شیلات در خصوص مجوزهایی که بی برنامه داده شده مقصر هستند

به گزارش گلستان 24، سید محمد حسین میرمحمدی  با بیان اینکه روستای زیارت و جاده نهارخوران باید کاملا پاک سازی شود گفت: احداث بنا در مسیرهای روستایی در خارج از روستا و به هر عنوان باید به شدت جلوگیری شود.

وی اظهار کرد: ویلاهایی که ساخته شده باید تخریب و زیارت و جاده نهارخوران باید احیا شود.

وی با بیان اینکه گزارشی از معاونت عمرانی استاندار گلستان گرفته شده است، گفت: در آینده ای نزدیک از طریق کمیسیون بازدیدی از مناطق تصرف شده استان گلستان مثل زیارت و مسیر جاده نهارخوران خواهیم داشت.

میر محمدی خاطر نشان کرد: تمام برنامه هایی که مخالف نظر منابع طبیعی و محیط زیست و در حریم و کنار رودخانه، در جنگل، در حریم لوله های آب احداث شده باید قلع و قم شود.

وی ادامه داد: از مقام قضایی دادگستری گلستان که همکاری خوبی را با استانداری دارد تشکر می کنم و صدور مجوز قلع و قم و تخریب باید به جدیت در گلستان پیگیری شود.

وی اضافه کرد: در جاده های روستایی باید کنترل عبور و مرور مصارف ساختمانی را داشته باشیم  تا روستاییان  فقط در حریم مصوب طرح هادی احداث بنا کنند.

رئیس کمیته مبارزه با زمین‌خواری کمیسیون اصل نودم مجلس در خصوص خانه باغ هایی که ویلا می شوند افزود: در زمین های کشاورزی فقط مجوز احداث یک اتاق 9 متری وجود دارد و دستگاه های خدمات رسان باید خدمات دهی خود را به این ویلاها قطع کنند.

پساب و فاضلاب از مشکلات محیط زیستی رودخانه های کشور است

وی گفت: در حال حاضر بخشی از مسایل محیط زیست در خصوص آب رودخانه ها و پساب ها و فاضلاب هایی است که به رودخانه سراریز می شود.

وی با بیان اینکه تغییر کاربری زمین های کشاورزی نباید انجام شود ادامه داد: طرح های توسعه ای، اشتغال زا، تعاونی و تولیدی باید زمین هایی را دریافت کنند که فاقد کاربری هستند.

میرمحمدی افزود: زمین به صورت موقت اجاره داده می شود و اگر در یک سال طرح اجرا شد قرارداد اجاره تمدید می شود و اگر طرح اجرا نشود قرارداد فسخ و زمین به منابع طبیعی برمی گردد.

وی افزود: مردم باید از خرید و فروش زمین بدون مجوز آگاه شوند و رسانه ها باید در این زمینه کار فرهنگی بیشتری انجام دهند تا در آگاهی مردم تاثیر گذار باشد.

وی با بیان اینکه پتروشیمی ها صنایع آلاینده هستند، اظهار کرد: فشار اشتغالزایی باعث شده که همه به دنبال این باشند تا بحث اشتغال را حل کنند در صورتی که به سراغ صنایع آلاینده می روند.

صنایعی به گلستان بیاید که مکمل ظرفیت آن باشد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطر نشان کرد: ما باید کارخانه هایی را در استان گلستان بیاوریم که مکمل ظرفیت گلستان باشند ما اشتغال را در صورتی می خواهیم که سالم باشیم نه اینکه با مواد غذایی آلوده تغذیه شویم.

وی در خصوص ماهیان خاویاری افزود: وزارت جهاد و شیلات در خصوص مجوزهایی که بی برنامه داده شده مقصر هستند و باید ظرفیت ها بررسی شود.

وی اظهار کرد: در بین سه استان شمالی کشور در خصوص مسایل و توجه به مسایل محیط زیستی گلستان در این بخش بسیار فعال است.

میرمحمدی گفت: در حال حاضر دغدغه ما زمین، منابع طبیعی، اموال، معادن، خالی شدن بستر رودخانه ها و حریم بندی در رودخانه ها است که باید به آن توجه کنیم.

وی در خصوص سیلاب هایی که به وجود می آید، خاطر نشان کرد: خود جنگل از لحاظ اکولوژیکی سیلاب و سرعت آب را کم می کند.

مجموعه پدیده باید به سمت قانونی شدن سوق پیدا کند

رئیس کمیته مبارزه با زمین‌خواری کمیسیون اصل نودم مجلس اظهار کرد: مردم روی و سهام داران بر روی این قضیه تامل کنند و حتما پدیده شاندیز مدیریت خواهد شود و  مجموعه به سمت قانونی سوق پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه مجلس آماده کمک است، ادامه داد: در حال حاضر تبلیغاتی انجام نمی شود تا ساختار شرکت اصلاح و شرکت تبدیل به سهامی عام شود و سهامش از طریق بورس  عرصه شود.

وی گفت: اگر این شرکت ساختارخودش را اصلاح نکند ممکن است تحت اختلاص قرار بگیرد. ساخت و ساز پدیده در حال حاضر به دلیل اصلاح موارد قانونی متوقف شده است.

ارسال نظر

آخرین اخبار