لازم است در زمینه فضای مجازی سیاست گذاری های روشنی انجام بدهیم تا از این سردرگمی خلاص شویم و تکلیف خودمان را بدانیم، این وظیفه مسئولین است که مردم را آگاه کنند و با رواج فساد و بی بند و باری در فضای مجازی مقابله کنند.

مسئولان در برخورد با فساد در فضای مجازی سیاست های روشنی داشته باشند

به گزارش گلستان 24، علیرضا خسروی نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب، در خصوص فرصت ها و تهدیدهای فضای مجازی اظهار داشت: فضای مجازی هم یک تهدید است و هم یک فرصت؛ نمی توان تمام فوایدی که در فضای مجازی وجود دارد را نادیده گرفت و آن اشکالات موجود را بزرگ نمایی کرد. به نظر می رسد روی یکسری از مشخصات باید تعیین تکلیف کرد مانند بحث پهنای باند و همچنین سرعت اینترنت و باید مشخص کرد که ما در برابر این مباحث چه موضعی داریم و باید یک تصمیم واضح در این خصوص گرفت.



این نماینده مجلس در خصوص لزوم مبارزه با ترویج فساد و بی بند و باری در فضای مجازی بیان کرد: تمام دنیا با فساد مقابله می کند برای مثال مالزی که به فساد در آسیا مشهور است با وجود اینکه همه نوع آزادی در مسائل جنسی فراهم کرده است اما در این موضوع این کشور هم با فساد در فضای مجازی برخورد می کند، با این حال ما در موضوع برخورد با فساد بلاتکلیف هستیم و نمی دانیم که باید چه کار کنیم، لازم است که مسئولان مربوطه در بخش برخورد با فساد سیاست های واضح و تصمیم گیری های روشنی داشته باشند. همچنین در موضوع سرعت اینترنت همانطور که گفته شد شایسته کشور ما نیست که تا این حد سرعت اینترنت پایین باشد و در این بخش هم لازم است تصمیم گیری های جدی انجام دهیم.


خسروی گفت: ما شاهد هستیم که گروه تروریستی داعش عمده فعالبت باطل خود را در فضای مجازی انجام می دهد و حتی بخشی از داد و ستدهای مالی خود را در این فضا انجام می دهند و از این فضا به خوبی استفاده می کند، اما ما این فضا و این امکانات موجود را کنار گذاشته ایم و تکلیفمان هنوز در این زمینه مشخص نیست و خواه ناخواه در این باران خیس شده ایم و هنوز نمی دانیم که با این باران باید چه کنیم.


نماینده مردم سمنان در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در جریان انتخابات اخیر از ساعات ابتدایی تا ساعات پایانی شب که انتخابات تمدید شد شاهد فعالیت غیرقانونی اصلاح طلبان در فضای مجازی بودیم و در زمان برگزاری انتخابات از چهره های فرهنگی و ورزشی برای تبلیغ جبهه خود استفاده کردند و هیچکس جلوی این اقدام غیرقانونی را نگرفت در صورتی که اعلام شده بود با تبلیغات در فضای مجازی حین برگزاری انتخابات برخورد خواهد شد اما هیچگونه برخورد با این اقدام قانون شکنانه انجام نگرفت در صورتی که جبهه حزب اللهی ها همانطور که اعلام رسمی شده بود، بیست و چهار ساعت قبل از برگزاری انتخابات فعالیتی در فضای مجازی انجام ندادند و به قانون عمل کرد.


وی تاکید کرد: این یک نمونه استفاده غیرصحیح از فضای مجازی بود، با این حال نباید از فرصت های فضای مجازی غافل شد و باید به بهترین نحو از فضای مجازی در جهت پیشبرد اهداف اسلامی و آرمان های جمهوری اسلامی ایران استفاده کرد.

منبع: عصرامروز

ارسال نظر

آخرین اخبار