نشست همدلی و همگرایی فعالان سیاسی، فرهنگی و اجتماعی استان گلستان با حضور فعالان اصلاح‌طلب و اصولگرا به میزبانی دبیر جبهه پایداری گلستان در حوزه امام صادق (ع) گرگان برگزار شد.

برگزاری نشست فعالان سیاسی و فرهنگی گلستان با طعم همدلی برای توسعه گرگان+ تصاویر

به گزارش گلستان24، رئیس شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان استان گلستان جمعه شب در این نشست گفت: حضور چهره روحانی در فضاهای مجازی و کانال‌های تلگرامی فرصتی مناسبی برای پاسخگویی به ابهامات قشر جوان جامعه است که آن را به فال نیک می‌گیریم.

امیرعبدالسلام مهیمنی اظهار کرد: توجه به فضاهای مجازی و اجتماعی و حضور چهره نخبه و خصوصا روحانیون باعث می‌شود که اطلاع‌رسانی شفاف و سالم به مردم داده شود.

وی با اشاره به فضای سیاسی در استان گلستان تصریح کرد: استان گلستان همانطور در خصوص وحدت به اقوام و مذاهب در جایگاه ممتازی در کشور قرار دارد نیازمند این است که یک همگرایی و وحدت بین گروه‌های سیاسی برای توسعه هر چه بیشتر استان به وجود آید.

وی اقدام حجت‌الاسلام سیدمحسن طاهری مدیر حوزه امام صادق (ع) گرگان در برپایی این نشست قابل تقدیر دانست و خاطرنشان کرد: امیدواریم برگزاری این نشست تداوم داشته باشد و همه افکار و گروه‌های سیاسی- اجتماعی برای توسعه استان به یک وحدت نظر واحد برسند.

کارشناس فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان و فعال فرهنگی اصلاح‌طلب استان گلستان نیز در این نشست با ذکر آیه شریفه «اشداهم علی الکفار و رحما بینهم» گفت: از برگزاری چنین نشست‌هایی بین گروه‌های سیاسی معتقد به نظام استقبال می‌کنیم.

حجت‌الاسلام داود معینی اظهار امیدواری کرد که برگزاری چنین نشست‌هایی همدلی و همگرایی و خیر و برکت را برای توسعه استان به ارمغان بیاورد.

وی تصریح کرد: حضرت امام خمینی (ره) در همه فرمایشاتشان بر موضوع وحدت و اتحاد بین مردم و گروه‌ها تاکید داشتند ما وارت امام و انقلابی هستیم که با وحدت کلمه و همدلی توانستند برای ابرقدرت‌های پیروز شوند.

اختلافات بین دوستداران نظام باعث پیدایش فیش‌های نجومی می‌شود

این فعال فرهنگی اصلاح‌طلب استان گلستان گفت: هر کدام از گروه‌های معتقد به امام و نظام برای موفقیت و سربلندی این نظام نقش مهمی داشتند و وظیفه داریم این سربلندی و اقتدار را با حفظ وحدت به نسل‌های جوان انتقال دهیم.

معینی افزود: بیشترین ضربه و خسارت نصیب جامعه خواهد شد که اختلافات ظاهری در آن جامعه پررنگ شود که ایجاد جناح‌ها سیاسی یک نمونه از فاصله‌هایی بود که در بین دوستداران انقلاب و نظام به وجود آمد.

وی تاکید کرد: مگر می‌شود کسی دل در گروه سربلندی این نظام داشته باشد ولی اصلاح‌طلب باشد و اصولگرا نباشد یا بالعکس.

این فعال فرهنگی اصلاح‌طلب استان گلستان یادآور شد: نتیجه این اختلافات باعث می‌شود که برخی فرصت‌طلب که هیچ دلبستگی به نظام ندارند از فضای به وجود آمده سوءاستفاده کنند و اختلاس‌های آنچنانی و فیش‌های نجومی پدید آید.

همیشه بر محبت و گفت‌وگو اعتقاد قلبی داریم

مدیر حوزه امام صادق (ع) گرگان به عنوان میزبان این نشست نیز گفت: اگر چه همیشه از سوی برخی‌ها متهم به رفتار جناحی بوده و هستیم ولی همیشه بر محبت و گفتگو به عنوان یک از تعالیم قرآن، پیامبر و ائمه اطهار تاکید داریم و به آن اعتقاد قلبی داریم.

حجت‌الاسلام طاهری اظهار کرد: از مدتی‌ها با رایزنی با فرزندان برخی از مراجع استان و روحانیون اصیل به دنبال برگزاری نشست همدلی و همگرایی برای توسعه استان بوده‌ایم اگر چه در آن مقطع جواب مثبتی نگرفتیم ولی همچنان به دنبال برگزاری نشست‌های گفتگو هستیم.

وی تاکید کرد: امیدواریم چنین نشست‌ها و جلسات گفتگو بین خواص و نخبگان جامعه خیر و سعادت را برای مردم به ارمغان داشته باشد.

امیدواریم نشست‌های همدلی زمینه مشارکت برای حل مشکلات استان شود

مدیر حوزه امام صادق (ع) گرگان  از همه دوستانی که در جلسه افطاری مدرسه علمیه امام صادق (ع) حضور پیدا کردند تشکر کرد و یادآور شد: جلسه خوبی بود دوست داشتم تعداد بیشتری از اعضای گروه کانال تلگرامی «آزاد ولی با احترام» به این ضیافت تشریف می‌آوردند به هر حال توفیقی بود که از طیف‌های مختلف سیاسی (البته با حفظ مواضع) در جلسه حضور پیدا کنند.

طاهری اظهار امیدواری کرد انشاالله این جلسات زمینه مشارکت بیشتر همه سلایق را در حل مشکلات استان فراهم آورد.

وی در پایان به ضرورت وحدت و هماهنگی به عنوان دستور عملی قرآن تاکید کرد.

گفتنی است به دنبال پیشنهاد ابوطالب ندری مدیر کانال تلگرامی «آزاد ولی با احترام» اعضای گروه میهمان افطاری حجت‌الاسلام سیدمحسن طاهری رئیس جبهه پایداری استان گلستان و مدیر حوزه امام صادق (ع) گرگان شدند در این جلسه فعالان رسانه‌ای، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی استان از جمله امیر عبدالسلام مهیمنی رئیس شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان گلستان و مشاور رسانه‌ای استاندار گلستان، حجت‌الاسلام داوود معینی از فعالان فرهنگی اصلاح‌طلبان استان، ابراهیم مهدوی از فعالان سیاسی اصلاح‌طلبان استان، ابراهیم هزارجریبی مدیرکل پنبه و دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی، غلامرضا رجایی استان گلستان و جمعی از مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان از جمله خلیلی آب و فاضلاب شهری استان و علی رستمانی جهاد کشاورزی استان حضور داشتند.

در پایان پیشنهاد شد برای ارتقای استان گلستان با وجود اختلاف سیاسی با هم همکاری و همگرایی لازم برای توسعه همه جانبه استان با هم داشته باشند و این نوع نشست‌های صمیمی برای رشد و توسعه استان در سطح بالاتری استمرار یابد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار