یادداشت جوان/عباس حاجی‌نجاری

در میان دشمنان نظام اسلامی تنها رژیم تکفیری آل‌سعود باقی مانده بود که فرقه تروریستی منافقین مزدوری آنها را نکرده باشد که آن هم در نشست اخیر منافقین در پاریس اتفاق افتاد.

از ذلت مرصاد تا مزدوری آل‌سعود

به گزارش گلستان24، در میان دشمنان نظام اسلامی تنها رژیم تکفیری آل‌سعود باقی مانده بود که فرقه تروریستی منافقین مزدوری آنها را نکرده باشد که آن هم در نشست اخیر منافقین در پاریس اتفاق افتاد. در آن نشست ترکی فیصل، رئیس پیشین سازمان اطلاعات عربستان برای تمجید از بدسابقه‌ترین و نشان‌دارترین گروه تروریستی بین‌المللی، عازم پاریس شد و در آنجا با منافقین برای براندازی نظام اسلامی همپیمان شد. او با این کار، هم ماهیت این گروه تروریستی را برای مردم ایران بیشتر روشن کرد و هم واماندگی آل‌سعود را نشان داد که چقدر حقیر و ذلیل شده است که برای براندازی نظام جمهوری اسلامی به تروریست‌های مفلوک، منزوی و فرتوت سازمان منافقین تمسک جسته است.

در تاریخ معاصر ایران و در میان احزاب وگروه‌هایی که در روند تحولات سیاسی کشور نقش داشته‌اند، هیچ سازمان و گروهی را نمی‌توان یافت که به اندازه سازمان منافقین (سازمان مجاهدین خلق ایران) به مردم ایران و به تاریخ نهضت انقلابی ایران خیانت و به نظام اسلامی ضربه وارد کرده باشد. این سازمان که در سال 1344 توسط سه تن از اعضای نهضت آزادی مبتنی بر یک تفکر التقاطی تأسیس شد، سبب انحرافی بزرگ در روند مبارزات مردم ایران با رژیم ستمشاهی در قبل از انقلاب شد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز به دلیل همان مبانی انحرافی فکری و جاه‌طلبی سران سازمان به سرعت در مقابل نظام اسلامی قرار گرفت و وارد فاز نظامی، ترور و مقابله با انقلابیون شد، که غائله 30 تیر 1360 آنها در سطح شهر تهران نقطه اوج آن و ضربه دیگر این فرقه به نظام اسلامی بود. منافقین طی سال‌های اول انقلاب ، بیش از چند هزار نفر از مسئولان، روحانیان، پاسداران و مردم عادی کوچه و بازار را ترور و شرح تک‌تک آنها را در نشریات خود به عنوان سند افتخار درج کردند و مسئولیتش را برعهده گرفتند. در واقع در آن دوران، آنها یک جنگ تمام‌عیار را در داخل کشور تحمیل کردند که در نهایت با مقابله نظام اسلامی، بقایای سازمان با فرار از ایران و پس از دیدار مسعود رجوی با صدام حسین، به حزب بعث پیوسته و طی چند سال جنگ تحمیلی بر ضدمردم ایران و نیز شیعیان و مردم کردستان عراق با نهایت قساوت جنگیدند و در بعضی موارد به قتل عام مردم بی‌گناه دست زدند.
طراحی و اجرای عملیات «فروغ جاویدان » یا همان عملیات «مرصاد» در روزهای پایانی جنگ تحمیلی در روزهای آغازین مرداد ماه 67 یکی از بزرگ‌ترین خیانت‌ها وجنایت‌های منافقین علیه مردم ایران بود
در تیرماه 1367 زمانی‌که جمهوری اسلامی ایران رسماً قطعنامه 598 را پذیرفت، رژیم صدام با تصور تضعیف توان دفاعی کشور، در تاریخ 31 تیرماه، مجدداً به خاک ایران حمله و از منطقه جنوب به سمت خرمشهر و اهواز پیشروی کرد که با حضور گسترده نیروهای مردمی و ضدحملات موفق ایران، نیروهای عراقی عقب‌نشینی کردند و رژیم عراق در اول و سوم مرداد‌ماه رسماً عقب‌نشینی خود را از جبهه‌های جنوب و میانی و غرب کشور اعلام کرد، اما هم زمان عملیات مشترک عراق و سازمان منافقین از غرب کشور به سمت شهر اسلام‌آباد آغاز شد.

در همان ایام صدام حسین طی یک نطق تلویزیونی اعلام کرد: «بعد از مدتی خواهید دید که چگونه مجاهدین خلق به اعماق خاک خودشان نفوذ خواهند کرد و همین‌طور پیوستن مردم ایران به صفوف آنها را خواهید دید.» مسعود رجوی، سرکرده این فرقه هم در شب آغاز عملیات «فروغ جاویدان» گفت: «بر اساس تقسیمات انجام‌ شده، 48 ساعته به تهران خواهیم رسید... کاری که ما می‌خواهیم انجام دهیم در حد توان و اشل یک ابرقدرت است؛ چون فقط یک ابرقدرت می‌تواند کشوری را ظرف این مدت تسخیر کند.

نقطه اتکای تئوریک گروهک منافقین، در این عملیات، توهم فاصله‌گیری مردم از نظام اسلامی و امیدواری به پیوستن مردم به آنها بود، اما غافل از اینکه مردم تصور مطلوبی از ایشان نداشتند و کمترین اعتماد ممکن به آنها در لایه‌های فکری و تجربی ملت ایران وجود نداشت. حضور گسترده نیروهای مسلح و مردم در مناطق عملیاتی در روزهای پایانی جنگ، به‌ویژه در منطقه غرب کشور و در برابر منافقین در عملیات مرصاد نشان داد که مردم همواره در کنار نظام و مسئولان ایستاده‌اند و به‌محض احساس خطر، کماکان حاضر به بذل جان و مال خویش هستند.
پاسخ مثبت مردم به مسئولان برای حضور در جبهه‌های جنگ پس از حمله ارتش عراق و گروهک منافقین، نشان داد که تحلیل منافقین مبنی بر عمیق بودن شکاف میان مردم و مسئولان غلط بوده و مسئولان کشور ـ به‌ویژه امام راحل ـ دارای نفوذ گسترده و عمیق در میان مردم هستند. توجه به این مسئله مهم است که منافقان در مقاطع گوناگون تاریخ، همواره اسیر تحلیل و درک غلط رهبران خود بوده‌اند و همین غفلت آنان را می‌توان علت شکست منافقین در تمامی اقدامات گذشته و به ویژه عملیات مرصاد دانست.

پس از عملیات مرصاد نیروهای منافقین در عراق درگیر مسائل داخلی خویش شدند. این جماعت، همزمان در اروپا و امریکا به فعالیت‌های سیاسی و فرهنگی مشغول بودند. افتضاحات داخلی سازمان در عراق و سختگیری‌های شگفت آنها نسبت به اعتراضات و انتقادات داخلی، چندان در رسوایی این سازمان مؤثر بود که شرح آن از حد برون است.
با پیروزی مردم عراق علیه متجاوزین امریکایی وشکل‌گیری دولت مردمی و انقلابی در عراق، منافقین دیگر در این کشور جایی نداشتند و لذا امریکایی‌ها تلاش زیادی کرده‌اند که برای این مزدوران جایی در جهان پیدا کنند که به جز کشور آلبانی که تعدادی از آنها را پناه داده، بقیه روی دست امریکایی‌ها در پایگاه لیبرتی مانده‌اند لذا سازمان نفاق در پی یافتن حامی جدیدی بود که نزدیک شدن آنها به رژیم تکفیری آل‌سعود و حضور ترکی فیصل درگردهمایی گروهک تروریستی منافقین در شهر پاریس پایتخت کشور فرانسه در روز جمعه 18 تیر و سخنرانی در آن‌که بر اساس روش گذشته، مشتی اتهامات علیه ایران را مطرح ساخت و در نهایت پایان جمهوری اسلامی را به زعم خود نوید داد، در این راستا معنا پیدا می‌کند.

با توجه به شرایط رو به اضمحلال منافقین، سعودی‌ها با به مزدوری گرفتن منافقین در پی القای این هستند که‌ به‌رغم شکست از نیروهای جبهه مقاومت وسرپنجه‌های انقلاب اسلامی هنوز در برابر ایران برگ‌های برنده در اختیار داشته و می‌توانند این بار آشکارا و مستقیم با حمایت از مخالفان، ایران را هدف قرار داده و نظام اسلامی را سرنگونی نظام کنند، اما خیمه شب بازی منافقین در پاریس آنقدر افتضاح بود که حتی دشمنان تابلودار نظام اسلامی نیز آن را جدی نگرفته و مزدوری منافقین برای تکفیری‌های آل‌سعود را نقطه پایان عمر این فرقه قلمداد کردند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار