اختلافات بین اعضای شورای شهر گرگان و اعتراض برخی اعضای شورا به یکی از دستور کارهای جلسات این شورا سبب شده جلسات علنی شورای شهر گرگان برای هفتمین بار پیاپی تعطیل شد.

اوج سردرگمی در شورای شهر گرگان/تعطیلی هفتمین جلسه پیاپی شورای شهر

به گزارش گلستان24، سیصدمین جلسه شورای شهر گرگان قرار بود به صورت علنی برگزار شود که به علت حضور نیافتن 6 نفر از اعضای شورای شهر برای هفتمین بار پیاپی به حدنصاب نرسید و تعطیل شد.

در ماه‌های اخیر اختلافات بین گروه مخالفان و موافقان شهردار گرگان سبب شده شورای شهر گرگان از وظایف اصلی خود فاصله گرفته و در وضعیت نامناسبی قرار بگیرد و حضور نیافتن 5 نفر اعضای حامی شهر گرگان در جلسات سبب تعطیلی جلسات شده است.

اعضای موافق شهردار گرگان معتقد هستند که باید یکی از دستور کارهای جلسات شورای شهر که بررسی قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان درباره شهردار گرگان و مشخص کردن وضعیت کاری وی است، حذف شود تا در جلسات شرکت کنند.

رئیس شورای شهر گرگان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان اظهار داشت: متاسفانه در هفته گذشته نیز 5 نفر اعضای شورا در داخل جلسه شورا حاضر بودند اما در جایگاه قرار نگرفتند و با تهدید کردن می‌گفتند که باید بند دال تبصره 4 ماده 71 مبنی بر تعیین تکلیف شهردار از دستور کار جلسات حذف شود.

زهرا نورا گفت: من از آنان خواستم که در جلسه حضور یابند تا این موضوع بررسی و تصمیم‌گیری شود و با تهدید این کار امکان پذیر نیست.

وی افزود: این موضوع به صورت کامل واضح و روشن است و باید قانون بررسی و تعیین تکلیف شود.

رئیس شورای شهر گرگان تصریح کرد: 5 عضو شورای شهر، 7 جلسه پیاپی غیبت غیرموجه داشته اند و متاسفانه جلسات به حدنصاب نرسیده و تعطیل شده است.

نورا گفت: براساس قانون اگر عضوی از شورای شهر 6 جلسه متوالی غیب غیرموجه داشته باشند و یا 2 ماه متوالی در جلسات شورا حضور نیابد سلب عضویت می شود.

وی اظهار کرد: باید جلسات به حدنصاب رسیده تا این غیبت‌های غیرموجه بررسی و مصوب و به فرمانداری ارائه شود.

رئیس شورای شهر گرگان درباره نتیجه این اختلافات و نهاد تصمیم گیرنده دراین باره گفت: 23 روز پیش به دادستان این موضوع را که از تاریخ 7 مرداد ماه پایان کار شهردار گرگان است اعلام شده و منتظر پاسخ آنان هستیم.

نورا افزود: براساس مواد 598 و 606 قانون مجازات اسلامی ما وظیفه داریم این موضوع را به مسئولان اعلام و رسیدگی و پیگیری کرده و وظایف خود را انجام دهیم و از مراجع ذیصلاح و دستگاه‌های نظارتی می‌خواهیم به این مسائل رسیدگی کنند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار