یکی از دغدغه های این روزهای مردم کردکوی انتخاب شهردار جدید توسط اعضای شورای شهر می باشد. انتخابی که پس از گذشت یک ماه از عزل شهردار قبلی (مصطفی بالو) به سرانجام نرسیده و به نظر می رسد به کلاف سر در گمی تبدیل شده است.

گفتگو با فرماندار کردکوی پیرامون اتفاقات اخیر شورای شهر

یکی از دغدغه های این روزهای مردم کردکوی انتخاب شهردار جدید توسط اعضای شورای شهر می باشد. انتخابی که پس از گذشت یک ماه از عزل شهردار قبلی (مصطفی بالو) به سرانجام نرسیده و به نظر می رسد به کلاف سر در گمی تبدیل شده است.


به گزارش گلستان 24، در همان ایامی که طرح استیضاح شهردار سابق بحث روز بوده یکی از مهمترین سوالات مردم این بوده است که چه کسی به عنوان شهردار بعدی معرفی خواهد شد؟ و فردی که جایگزین شهردار قبلی می شود آیا از وی توانمندتر خواهد بود؟ و آیا می تواند به امور شهری سر و سامان دهد؟


با توجه به عدم موفقیت شورا در انتخاب شهردار جدید پس از گذشت یک ماه و مهمتر خواسته مردم در معرفی صحیح و دقیق شهردار آینده و بازتاب هایی که این روزها در سطح شهر وجود دارد، برآن شدیم تا نقطه نظرات و دیدگاه های آقای جمالی ، فرماندار شهرستان را به عنوان بالاترین مقام اجرایی و سیاسی شهرستان در این باره جویا شویم:


-    نظرتان در مورد جایگاه شوراها:
جایگاه شورا در نظام جمهوری اسلامی به حدی است که چند اصل قانون اساسی را به خود اختصاص داده است و اعضای شورا به واسطه انتخاب مستقیم توسط مردم دارای مسوولیت حساسی هستند و قانون وظایف سنگینی را برای آنها مشخص کرده است. طبق ماده 1 قانون شوراها برای پيشبرد سريع برنامه هاي اجتماعي ، اقتصادي ، عمراني ، بهداشتي ، فرهنگي ،آموزشي و ساير امور رفاهي از طريق همكاري مردم با توجه به مقتضيات محلی اداره امور با نظارت شورا صورت می گيرد. به همین خاطر حوزه وظایف شورا فقط به شهرداری معطوف نمی شود بلکه در تمام امور مدیریت شهری دارای نقش ویژه می باشد.


-    ارتباط شورا و مردم چگونه باید باشد:
به استناد قانون، شورا و شهرداری موظف است در فواصل زمانی شش ماهه و پایان سال گزارشی از عملکرد خود را بصورت شفاف به مردم ارائه دهند که متاسفانه تاکنون این امر محقق نشده است.
اعضای شورا باید به وعده های انتخاباتی و برنامه های پیشنهادی زمان کارزار انتخاباتی متعهد باشند و در ارزیابی از عملکرد خود میزان تحقق آن وعده ها را بسنجند. 
قطعا انتظار مردم و الزامات قانونی در بحث انتخاب شهردار پرهیز از آزمون و خطا و نگاه تحول خواهی در مدیریت شهری است. بالاخره باید وجود شورای شهر برای مردم آثار مثبت و خروجی مشخص داشته باشد و در فرصت اندک خدمت به نوعی رفتار نمایند که در آخر دوره حرفی برای گفتن داشته باشند.

-    جایگاه و ظرفیت شهر کردکوی:
شهر کردکوی به واسطه منابع ، قابلیت ها و امکاناتی که دارد دارای ظرفیت بالاتری نسبت به شهرهای همتراز است اما به خاطر برخی کاستی ها و کم دقتی ها نتوانست به جایگاه حقیقی خود دست یابد.


-    شهردار آینده باید چه ویژگی داشته باشد:
با توجه به مدت زمان باقیمانده دوره شوراها، نیاز است شهردار آینده فردی توانمند و مجرب باشد تا هرچه سریعتر امور مربوط به توسعه شهری را در دست گیرد و اکنون دیگر زمانی برای آزمون و خطا نیست و همگان باید برای داشتن یک شهر زیبا ، توسعه یافته و پیشرفته دست به دست هم بدهند و با هم همکاری داشته باشند.
در پایان فرماندار شهرستان ابراز امیدواری کردند که اعضای شورا دقت های لازم را برای انتخاب شهردار داشته باشند و برای مردم شریف کردکوی آرزوی سربلندی و موفقیت روز افزون نمودند.

انتهای پیام/کاردمله

ارسال نظر

آخرین اخبار