یادداشتی بر:

براستی سوال اصلی اینجاست 9 نفر از اعضای شورای شهر گرگان که به دنبال استیضاح شهردار هستند چرا تاکنون نخواسته اند جک هایی که صادقلو برای آنها خریده را تحویل دهند!

ناگفته های استیضاح شهردار گرگان

حسین صادقلو شهردار گرگان حتی پس از مطرح شدن نامش در تابستان 92 برای احراز کرسی شهرداری گرگان باعث شکاف بین اعضای شورای شهر گرگان شد .

به گزارش گلستان 24، دسته ای از اعضا که به طبع خوی گرگانی بودن آنها خیلی بالاست طبعا با حضور یک رامیانی که سالها در قائمشهر، ساری و بابل زندگی کرد تا جاییکه صادقلو را بیشتر بابلی می دانند، مخالف هستند و دسته ای دیگر که از ابتدا با وی بوده در ادامه راه بنا به دلایلی نتوانستند با وی همراه شوند.

اما از شهردار شدن صادقلو یکسال می گذرد و عملکرد وی در طول یکسال اخیر موافقان و مخالفان جدی دارد . برخی ها معتقدند که توی شهرداری کارمندانی بودند که صبح ساعت می زدند و تا غروب دوباره برای ساعت زدن مجدد تشریف می آوردند اما الان بطوری نظم حاکم شده که همه کارمندان ساعت 7 صبح محل کار هستند و نظم خوبی در ورود  خروج حاکم شده است .

این دسته معتقدند که در دوره های گذشته برخی افراد و نهادها بی حساب و کتاب از شهرداری و مخصوصا ماده 17 پول می گرفتند اما حضور صادقلو شهردار باعث شده دست آنها از این منبع قطع شود .

گروهی دیگر عمرانی بودن شهردار و پیگیری وی در انجام پروژه های بزرگ شهری را مد نظر قرار داده و خواهان این هستند که به وی فرصت داده شود تا کارش را بکند .

اما مخالفین شهردار گرگان نیز قاعدتا کسانی هستند که در باب شخصیت و رفتار حسین صادقلو حرف دارند . گاها گفته شده که حتی مدیران ارشد وقتی پیش وی رفته ، او حتی حاضر نشده سرش را بالا کند و با خودکار و کاغذ خود را مشغول کرده و یا با برخی کارکنان و معاونان رفتار تندی دارد .

برخی نیز به گویش ها و لحن صحبت آمرانه و تحکم آمیز او با خود اعتراض دارند و آن را مناسب شان خود نمی دانند .

البته گروهی دیگر که شاید زیاد باشند روی این موضوع حرف دارند که شهردار گرگان خوی اشرافی گری دارد و زیاد فرهنگی و ارزشی نیست و اصلا نگاهی به این مقوله ها ندارد و عدم حضور ی در همایش های فرهنگی و مناسک مذهبی سازمانی و ... را دلیل بر رفتار و شخصیت وی می دانند و حواشی که پیرامون کافی شاپ میامی بوجود آمد موجب شده تا این گروه نیز تا کنون به شهردار گرگان روی خوش نشان ندهند.

گروهی دیگر می گویند که چرا به ما دروغ گفته می شود مثلا اول فصل گفتند که در عرصه بسکتبال تیمداری نمی کنند اما شهردار هفته گذشته در جریان تمرین تیم بسکتبال شهرداری اعلام کرد که نمی توانیم تیمداری نکنیم و فصل بعد هم اگر اسپانسر نیاید مجبوریم تیمداری کنیم.

یا زمانی که درگیری بر سر نامگذاری روگذر ترمیال بود وقتی نام سرداران شهید برای روگذر مطرح شد بدون اینکه مخالفت یا موافقت کنند با سیاستکاری گفتند که بعد از افتتاح نامگذاری خواهند کرد اما همگان دیدند که شورا نه تنها اسم روگذر را عوض نکرد بلکه حتی قبل از افتتاح و بعد از ان بارها از نام شهید قندهاری استفاده کرد.

وااقعیت امروز گرگان اینست که نه شهردارو حامیانش در شورا و نه مخالفین شهردار هیچکدام بر مدار ثبات عقیده و درستی سخنانشان گام بر نمی دارند و در تمام رفتار و گفتار و کردارشان سیاست و منافع شخصی و گروهی خود را لحاظ می کنند.

اگر اعضای شورا و شهردار واقعا راست می گویند و آنطور که در حرف از شهدا و قطع دست دزدان از بیت المال و عدالتخواهی و .. سخن می رانند برای تایید سخنان خود فقط به دو سوال زیر عمل کنند:

مخالفین شهردار اگر به رویه و شخصیت شهردار مشکل دارند چرا ماشین های جکی که صادقلو برای آنها خریده را تحویل نمی دهند تا بتوانند با این کار به وی بی اعتنایی کنند ، آیا مزه سوار شدن در این جک ها و رفتن به تفریح با ماشین دولتی در روزهای تعطیل و سوار شدن پسر برخی از اعضا در این ماشین ها به آنها مزه کرده است؟

سوال از موافقین شهردار ؛ شما قول دادید نام روگذر را در اسرع وقت عوض کنید اما نکردید ، اشکالی ندارد اگر مرد هستید و روی حرف خود ایستادید بیایید نام زیرگذار میدان معلم را بنام سرداران شهید استان که واقعا در این دوره مظلوم واقع شده اند، بگذارید . زیر گذر سردارشهید محمد حسن غفاری ، سردارشهید حاج علی احمدی و یا سردارشهید محمد رضا عسگری ، بالاخره اینها انسانهای بزرگی بودند که جان خود را برای همین روزهای آرامی که من و شما داریم زندگی می کنیم فدا کردند .

بالاخره مردم شما را رصد می کنند و کوچکترین حرکت و سخن شما را در ذهن خود جای داده اند و شاید در اینده ای نه چندان دور این ذهینت ها در قالب یک رفتار اجتماعی ظهور وبروز یابد .

ارسال نظر

آخرین اخبار