محسن رایجی در واکنش به عدم اجازه شهرداری گرگان برای برگزاری مراسم عزاداری در محله سروش جنگل؛

جای بسی تاسف و اندوه دارد که مسئولین شهرداری گرگان هنوز به اهالی محله سروش جنگل اجازه برپایی خیمه برای ایام محرم و صفر را نداده اند.

فقط کار عمرانی کردن به فرهنگ نسل جوان کمک نمی کند / چرا شهرداری گرگان اجازه برپایی خیمه عزاداری نمی دهد
محسن رایجی از فعالان فرهنگی اجتماعی شهر گرگان، در یک یادداشت اختصاصی در واکنش به عدم اجازه شهرداری گرگان برای برگزاری مراسم عزاداری در محله سروش جنگل، به گلستان24 نوشت:

 

 
« قال رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم:
ان لقتل الحسین علیه السلام حرارة فی قلوب المؤمنین لا تبرد ابدا.
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: برای شهادت حسین علیه السلام، حرارت و گرمایی در دلهای مؤمنان است که هرگز سرد و خاموش نمی شود.
«امروز که بشریت، بسیاری از مکاتب اعتقادی و فکری را تجربه کرده و به بطلان و اعوجاج آن ها پی برده، بیش از پیش تشنه حقیقت ناب و فرهنگ غنی و انسان‌ساز عاشوراست و انسان های آزاده و حقیقت جو دل در گرو زندگی در پرتو معارف حقه اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) داده اند، دست‌های پلید استعمار در منطقه و تهدیدهای اخیر ناشی از آن امت اسلامی را دچار فرسایش‌های درونی نموده‌ و از یکسو جریانات تکفیری را به جان مسلمانان و مظلومان بی دفاع انداخته و اسلام‌هراسی را با تفرقه افکنی‌ ‌های رذیلانه ترویج می‌دهند تا این دین رحمت را خشن نشان دهند و از سوی دیگر با ترویج افراطی گری و خرافات در میان شیعیان باعث بد جلوه دادن مکتب اهل بیت(ع) ‌می شوند.
لذا پرچمداران و طلایه داران متعهد فرهنگ عاشورا باید بیش از هر زمان با تکیه بر فرهنگ محبت اهل بیت(ع)، اعتقادات و معیارهای اصیل دینی و عقلانی، به تقریب و وحدت مذاهب اسلامی اهتمام نموده و با پرهیز از جریان های تفرقه‌انگیز و عوامل بیگانگان و استثمارگران با حضور یکپارچه در مراسم و مجالس عزاداری و سوگواری سالار شهیدان حسین بن علی(ع) و آن شهیدان همیشه زنده تاریخ مواضع دینی، اعتقادی و سیاسی و انقلابی خویش را تحکیم بخشند.
 
محسن رائیجی شهرداری گرگان
 
آیا اجازه ندادن شهرداری برای برگزاری مراسم عزاداری در این مقطع از زمان برای منطقه آسیب پذیر گرگان (سروش جنگل) کار درستی است؟
همان گونه که رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه ای ( مدظله العالی) در این باره خطاب می کنند: ((ایراد کار بسیاری از کسانی که در لغزشگاه‌های بی‌بصیرتی لغزیدند و سرنگون شدند، این است که نگاه نکردند و چشم خودشان را بر یک حقایق واضح بستند. انسان باید نگاه کند؛ وقتی که نگاه کرد، آنگاه خواهد دید. ما خیلی اوقات اصلاً حاضر نیستیم یک چیزهائی را نگاه کنیم. انسان می‌بیند منحرفینی را که اصلاً حاضر نیستند نگاه کنند)). آری !!! کسانی که چشم خود را بر روی حقایق بستند و خواسته یا ناخواسته در پازل دشمن قرار گرفته و به خون شهدا و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران جسارت نمودند، مستحق عذابی الیم خواهند بود.
جای بسی تاسف و اندوه دارد که مسئولین شهرداری گرگان هنوز به اهالی محله سروش جنگل اجازه برپایی خیمه برای ایام محرم و صفر را نداده اند.
اهالی محترم محله سروش جنگل در این روزها منتظر پاسخگویی مسئولین شهرداری در جهت عدم برگزاری مراسم عزاداری سیدالشهدا می باشند و تاکنون هیچ مسئولی جوابگو نبود است. فقط کار عمرانی کردن در شهر نمی تواند به فرهنگ و آینده نسل جوان این شهر کمکی کند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار