مراسم فارغ التحصیلی ۱۲ نفر از طلاب مدرسه علوم دینی نعمانی گمیشان با حضور آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان و افزایش اعتبارات عمرانی شهرستان گنبدکاووس از مهم ترین اخبار استان گلستان است.

مجموعه اخبار کوتاه از استان گلستان

به گزارش گلستان24، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در گلستان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی با اشاره به حدیثی از صحیح بخاری، اظهار داشت: نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) می‌فرماید که همه انسان‌ها در برابر اعمال و رفتار خود نسبت به جامعه و خودشان مسئول هستند.

وی افزود: در خانواده، مردان و زنان نسبت به دین الهی , رفتار و کردار , آبروی خود و فرزندانشان مسئولیت دارند و باید مراقب و محافظ یکدیگر باشند.

آیت الله نورمفیدی تصریح کرد: علماء، وارثان انبیاء هستند و مسئولیت علماء از سایر طبقات جامعه سنگین‌ تر است.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان تصریح کرد: همان‌گونه که پیامبر(ص) نسبت به ایمان مردم، اعتقاد مردم و روابط اجتماعی مردم مسئولیت داشت و پاسخگو بود، علماء نیز نسبت به جامعه خود و فرهنگ اسلامی آن مسئولند و باید به شیوه‌ای شایسته، در برای تبلیغ و ترویج دین مبین اسلام کوشا باشند.

وی افزود: مرزبانی از دین اسلام و مسئولیت در قبال آن به زبان و گفتار نیست، بلکه باید علما و روحانیون، عامل به گفته‌های خود بوده و مردم در جامعه از اخلاق و رفتار و منش اسلامی آنان درس بگیرند.

آیت الله نورمفیدی گفت: همان‌گونه که پزشکان، طبیب جسم انسان‌ها هستند و به درمان بیماری‌های جسمی می پردازند، علما و روحانیون نیز در حقیقت طبیبان روح و دین مردم هستند.

وی افزود: پیامبر نور و رحمت (ص) نیز طبیب روح و دین جامعه بود، اما طبیبی که خودش به دنبال رفع بیماری از جامعه خویش تلاش می‌کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در گلستان اظهار داشت: متاسفانه دشمنان اسلام و دین به دنبال منحرف کردن جوانان از مسیر دینی هستند و از طریق فضای مجازی و شبکه‌های اینترنتی، برای نسل جوان جامعه دام پهن می‌کنند که وظیفه علمای دینی است که با روشنگری و ترویج اسلام ناب محمدی، نقشه‌های مستکبران را نقش برآب کنند.

اعتبارات عمرانی شهرستان گنبدکاووس 44 درصد افزایش یافت

احمد دستمرد در مجمع عمومی مدیران و معاونین آموزشی مدارس و تقدیر از مدیران مدارس پیشرو شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: از این میزان اعتبار، 80 میلیارد ریال برای مسائل آموزشی شهرستان در نظر گرفته شده و برای تجهیز مدارس شهرستان نیز 5 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی افزود: بیشترین اعتبارات استانی در محورهای توسعه شهرستان و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است.

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری گنبدکاووس تصریح کرد: احداث جاده موسوم به نفت که گنبدکاووس را به مرز اینچه‌برون متصل می‌کند، بیمارستان 800 تختخوابی گنبدکاووس، جاده کمربندی گنبدکاووس، راه آهن و پروژه آبرسانی فجر به بخش های مرکزی و مرزی داشلی برون به عنوان پروژه های مهم شهرستان از محل اعتبارات استانی و ملی در حال پیگیری است.

دستمرد به بهره‌برداری از 210 پروژه شهرستان گنبدکاووس با اعتبار بیش از 700 میلیارد ریال و اشتغالزایی برای 433 نفر در ایام هفته دولت اشاره کرد و گفت: این عملکرد به همراه اجرای برنامه های متعدد فرهنگی، هنری و ورزشی در سطح شهرستان، کسب مقام اولی را برای شهرستان گنبدکاووس برای اجرای مطلوب برنامه‌های هفته دولت در سطح استان به ارمغان آورد.

وی با اشاره به آغاز سرشماری عمومی نفوس و مسکن از سوم مهر امسال و تشریح اهمیت آن، گفت: داشتن آمارهای درست و واقعی در زمینه های مختلف، در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری مدیران موثر است.

معاون فرماندار گنبدکاووس از شهروندان این شهرستان خواست در طول سرشمار عمومی نفوس و مسکن، بویژه در سرشماری اینترنتی که از سوم تا 24 مهر انجام می‌شود، با این برنامه ملی همکاری و همراهی مطلوب داشته و آمارهای درست و واقعی را ارائه کنند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس نیز در این نشست گفت: تلاش‌های مدیران مدارس و معلمان در سال گذشته سبب ارتقای شهرستان شد و ارتقای یک نمره‌ای معدل در مقطع متوسطه دوم را به همراه داشت.

علیرضا حسین زاده با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های خوبی برای آغاز سال تحصیلی جدید و تداوم موفق آن انجام شده، ابراز امیدواری کرد: در سال تحصیلی پیش رو، موفقیت‌های آموزش و پرورش گنبدکاووس بیش از گذشته باشد.

حسین آزاده معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش گنبدکاووس نیز در این نشست به تشریح برنامه‌های اجرا شده در سال گذشته، آسیب‌شناسی عملکرد و برنامه‌های آتی تدوین شده برای این مقطع پرداخت و در پایان از 26 مدیر و معاون آموزشی مدارس پیشرو مقطع متوسطه اول و دوم که فعالیت‌های موثر در کیفیت بخشی آموزشی داشتند، تقدیر شد.

عزم جدی 14 دستگاه اجرائی استان گلستان برای اجرای طرح  GNAF در استان

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان، از عزم جدی 14 دستگاه اجرائی استان گلستان برای اجرای طرح GNAF در استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان، حسین مومنی از عزم جدی دستگاههای اجرائی مرتبط با طرح GNAF استان برای همکاری با اداره کل پست در راستای اجرای این طرح ملی خبر داد.

وی با تشریح طرح GNAF گفت: دسترسی سریع و آسان به نشانی استاندارد یا مکان جغرافیایی و امکان سرویس دهی سریع و مطمئن ازمزایای این طرح است که می تواند کمک شایانی به بخش های خدمات رسان جامعه داشته باشد.

وی  با تشریح مصوبه هشتمین جلسه شورای عالی فناوری اطلاعات کشور گفت: در فرایند یکپارچه سازی امور مربوط به فناوری اطلاعات،می توانیم با همکاری نهادهای مرتبط با این طرح سرعت حرکت رو به جلو را افزایش دهیم.

مومنی اظهار کرد: جلسه کمیته تخصصیGNAF در کارگروه استانی توسعه دولت الکترونیکی در دفتر معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری گلستان در راستای تحقق توسعه دولت الکترونیک برگزار شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان افزود: براساس تبصره 3 ماده 31 آیین نامه اجرایی طرح نشانی استاندارد مکان ملی GNAF مسئولیت پیگیری و اجرای تکالیف مندرج در این آئین‌نامه برعهده اداره کل ارتباطات و فناوری  استان‌ها قرار داده شده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار